bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۶۳۲۵۳
زمستان امسال بازار خودرو با محصول جدید سایپا گرم می‌شود

(تصاویر) شاهین؛ محصول جدید سایپا

(تصاویر) شاهین؛ محصول جدید سایپا

شاهین، نخستین سدان بر پایه پلت فرم SP۱۰۰ است. این سدان خانوادگی قرار است با دو کیسه هوا، سانروف، ترمز‌های دیسکی، سیستم روشنایی در روز (Daylight)، سنسور نور و پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی، فرمان برقی، آینه‌های تاشو برقی، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS و ... وارد بازار شود.

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

«شاهین» تازه وارد گروه خودروسازی سایپا که قرار است زمستان امسال تحویل مشتریان شود، بازار خودروی کشور را متحول خواهد کرد. این خودرو در سخت‌ترین شرایط تحریمی کشور با همت مهندسان داخلی در سایپا طراحی و تولید شده است و با تمام چالش‌ها و عدم همکاری شرکت‌های خارجی، سایپا توانست خودروی شاهین را مطابق با استاندارد‌های ۸۵ گانه داخلی و در سطح استاندارد‌های اروپایی، طراحی و به مرحله تولید انبوه نزدیک کند.

استقبال و اعتماد مشتریان

به گزارش سایپانیوز، این خودرو نیامده به بازار، توانست متقاضیان خرید خودرو را به خود جذب کند. به گونه‌ای که در طرح اخیر پیش فروش محصولات سایپا بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای این خودرو ایرانی ثبت نام کردند.

مدیران سایپا، استقبال برای ثبت نام خودروی جدید این گروه خودروسازی را اتفاقی مثبت برای صنعت خودرو ارزیابی کرده و اظهار داشتند مردم ضمن اعتماد به خودروی داخلی به این باور و یقین رسیدند که شاهین بر اساس سلایق و علایق مردم طراحی شده است و شاید بتوان گفت که شاهین تعریفی مدرن و متفاوت از سدان ایده آل برای خانواده‌های ایرانی است.

از این رو گروه خودروسازی سایپا اطمینان داده است که خودروی شاهین با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، تا فصلی نو از تولیدات ملی در بازار خودرو، آغاز شود.

یک محصول ایرانی

۹۲ درصد قطعات خودروی شاهین ساخت قطعه سازان داخلی است و اگر تولید برخی از قطعات، توجیه اقتصادی داشت و یا کشور با فقدان برخی از مواد اولیه که بعضا مواد معدنی است روبرو نبود، درصد داخلی سازی بسیار بالاتر بود.

تامین بیش از ۹۲ درصد قطعات این خودرو در داخل کشور موضوعی است که می‌توان از دو زاویه به آن اشاره کرد؛ اول این‌که با توجه به سطح تکنولوژیکی این خودرو، قطعه‌سازان داخلی توانسته اند با ارتقاء سطح دانش فنی خود، قطعاتی با کیفیت و تکنولوژی بالاتر نسبت به گذشته تولید کنند که در نهایت موجب رشد سطح قطعه‌سازان داخلی شده است.

در نگاه دوم می‌توان گفت تامین بخش عمده قطعات این خودرو در داخل، به معنی کاهش وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی و کاهش ارزبری این محصول است.

امکانات رفاهی، قابلیت‌های فنی

شاهین، نخستین سدان بر پایه پلت فرم SP۱۰۰ است. این سدان خانوادگی قرار است با دو کیسه هوا، سانروف، ترمز‌های دیسکی، سیستم روشنایی در روز (Daylight)، سنسور نور و پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی، فرمان برقی، آینه‌های تاشو برقی، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS و ... وارد بازار شود.

شاهین همانطور که در گذشته نیز گفته شد، با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر روانه خیابان‌های کشورمان شود.

سدان شاهین آخرین مدل از تولید خودروی ملی گروه خودروسازی سایپا نیست و قطعا در آینده نزدیک خانواده‌ای از پلت‌فرم SP۱۰۰ تولید خواهد شد که این امر نشان از انطباق‌پذیری پلت‌فرم شاهین با سگمنت‌های مختلف دارد؛ استراتژیی که بسیاری از خودروسازان جهان در پیش گرفته‌اند.

رخ نمایی جدید سایپا با شاهین

به روزترین پلت فرم صنعت خودرو ایران

از این رو و در راستای تکمیل سبد محصولات سایپا و تنوع بخشی که هدف گذاری شده، قرار است کراس اوور پلت فرم SP۱۰۰ با نام تجاری آریا نیز تولید شود. در حال حاضر این پلت فرم به عنوان به روزترین سازه توسعه محصول در کشور شناخته می‌شود و هنوز سایر خودروسازان، امتیاز چنین پلت فرمی را در اختیار نگرفته اند.

مرکز تحقیقات سایپا با ارتقا دانش فنی و مهندسی و در چند سال گذشته توانسته تا مگاپلت فرم SP۱۰۰ را طراحی کند و مالکیت معنوی آن را دارا باشد.

خط تولید پلت فرم SP۱۰۰ سایپا که «شاهین» نخستین فرزند آن خواهد بود با ظرفیت کامل می‌تواند در هر شیفت۲۴۰ دستگاه خودرو با توانایی ارتقا به ۴۸۰ دستگاه را تجاری سازی و در هر شیفت ۱۴۳ اشتغال مستقیم ایجاد کند.

فرآیند مهندسی محصول جدید سایپا بر پایه خودکفایی، توجه به نیاز‌های روز مشتریان و استاندارد‌های مورد نیاز خانواده‌های ایرانی است. در نگاه جدید گروه خودروسازی سایپا، تمامی جزئیات خودرو با دقت کنار هم قرار گرفته و ضمن توجه به استاندارد‌های روز کشور به استاندارد‌های اروپایی هم پرداخته شده است. از این رو سایپا در پروژه شاهین، اطلاعات مهمی از ایمنی خودرو را برای نخستین بار برای مشتریان به نمایش گذاشته و در این خودرو تلاش شده عمده تکنولوژی‌های روز مورد نیاز متقاضیان خرید خودرو تامین شود.

ایمن‌ترین خودرو ایرانی

از دیگر نکات قابل‌توجه خودروی شاهین می‌توان به سطح ایمنی آن اشاره کرد. زیرا با تست‌هایی که شاهین در مراکز بین‌المللی پشت سر گذاشته است، این خودرو را باید در ردیف ایمن‌ترین خودرو‌های تولیدشده در کشور قرار داد. از جمله تست‌هایی که این خودرو توانسته با موفقیت پشت سر بگذارد، تست ایربگ SRS است. این نوع ایربگ که در خودرو‌های روز دنیا نیز به‌کار گرفته می‌شود، نوعی ایربگ هوشمند است که باتوجه به سطح فشاری که خودرو و مجموعه ایمنی آن از جمله کمربند ایمنی تحمل می‌کنند، عکس‌العمل کیسه هوا را کنترل خواهد کرد. همچنین این خودرو توانسته استاندارد‌های ECE اتحادیه اروپا را که در زمینه ایمنی هستند پاس کند؛ موردی که خود برگ برنده‌ای در کارنامه محصول جدید سایپا به‌شمار می‌رود.

رخ نمایی جدید سایپا با شاهین

یک طراحی خاص و هماهنگ

به طور اجمالی باید گفت مهم‌ترین شاخص طراحی جلوی خودرو که کاراکتر آن را ترسیم کرده، جلوپنجره بیضی شکلی در قاب کرومی است که به گرافیک چراغ‌های کاملا هماهنگ شده و چهره‌ای جذاب برای آن رقم زده است. در این بخش همچنین خطوط روی درب موتور که به سمت جلوپنجره کشیده شده‌اند در حجم‌دهی آن نقش مهمی دارند. در طرفین رینگ‌های ۱۵ اینچی، خطوط سقفی که با شیبی ملایم به سمت صندوق رفته‌اند و خطوط فرم‌دهنده بر روی بدنه، شاخص‌ترین جزئیاتی هستند که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

در انتهای خودرو نیز چراغ‌های دوتکه عقب که بخش کوچکی از آن در روی صندوق قرار دارد و محل قرار‌گیری پلاک، پررنگ‌تر از بقیه اجزا بوده و تعریفی جذاب و مناسب را برای آن رقم زده است؛ استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی روشنایی در روز که علاوه‌بر زیبایی، طراحی آن‌را همگام با خودرو‌های روز کرده است.

برچسب ها: سایپا صنعت خودرو
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
من تستاشو دیدم خیلی خوب عملکرد داشته
فکر کنم قیمتش بالا باشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
فعلا داره سایپا تو این سایت های مجازی هی تبلیغ میزنه تا قیمت نجومی شو اعلام کنه سری اول با حقه بازی چهار هزار نفر رو به هوای قیمت 130 میلیون قالب کرد حالا هم با توجه به پیش گرداخت کرده 270 میلیون موقع تحویل هم میکنه 395 میلیون
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
آره .واقعا همچی تبلیغ میکنن هرکی ندونه میگه لکسوس هست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
یاد آریا شاهین قدیم بخیر
طالقانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
اینایی که نوشتی چند سال جزءقابلیتهای معمولیه خودروهای تولیدی تو دنیاست مهم قیمتشه خودروهایی با امکانات بسیار بیشتر و کیفیتر از این تو دنیا هستند که قیمتشون انقدر مناسبه که همه اقشار جامعه میتونن بخرن .اگه روزی برسه که ینفر کارگر یا کارمند بتونه با پس انداز یکسال حقوقش اینو بخره انوقت تازه میشه در موردش حرف زد نه الان که با پس انداز ده سال با فرض ثابت موندن قیمت هم ناتوان از خرید هستن.
چرچیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
وقتی اسبهای توانا اجازه ورود به میدان نداشته باشند، هر الاغی می تواند به خط پایان برسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
موقع ثبت نام خودت نفر اولی
انتشار یافته: ۲۹
نامرضا
Canada
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
وقتي مي گيد بالاترين تست رو پشت سر گذاشته ياد ارسال ميمون به فضا توسط احمدي نژاد ميوفتم
بالاخره ميمونه برگشت يا همچنان در مدار مي چرخه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
رضا خنگه اون میمون تو بودی دیگه خبر نداری عشقم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
طراحی زیبایی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
طراحیشو زیبا میگی چون با پراید لگن مقایسش میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
بکوب لایکو
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
nice
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
سایپا خوبه! موتور تیبا... بقیه شو خودت بخون!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
انشالله که 92 درصد واقعی باشد و واقعا بتونه بیرون از ایران هم بفروشه....
سهیل
United States of America
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
حالا چرا اسمشو شاهین گذاشتن؟
گنجشک هم اسم قشنگی بود ها
نام
United Arab Emirates
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
به به، به نظر میرسه میخواد وارد بازار بشه با قیمت های نجومی بعد بگن که امن ترین خودرو هست قیمتش خیلی زیاد نیست.
ناشناس
Germany
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
بعد از مدت کوتاهی هم به دلیل تمام شدن قطعات وارداتی تولیدش متوقف میشود
گلامپ
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
من می‌دونم. ما موفق نمی‌شیم!
من از اولش میدونستم.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
شاهین اسم ماشینی قدیمی در ترکیه بود. برای ترکها چیزی شبیه پیکان ما بود
ناشناس
Germany
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
آریا و شاهین نام دو ماشین بود که در دهه ۴۰ در ایران مونتاژ میشد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
قاتل جدید
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
قاطر جدید!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
ثبت نام صدهزار نفر؟!!!!
استقبالی هم اگه باشه به این دلایله:
بازار غیر رقابتی
عدم حق انتخاب مشتری
نبود شرکت های قدر خودروسازی جهان
عدم واردات عادلانه خودرو که اگه وارداتی هم بود چنان عوارض و گمرکی روی واردات میکشن که کسی نمیتونه خودروی خارجی سوار بشه.
بی ارزش بودن پول ملی
ناممحمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
ماشین خوبیه مطمعنم
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
در مورد ژاس كردن تست در مراكز بين المللي گفتيد. اين رو بدونيد اون ماشين هايي كه مي برن براي تست به طور ويژه با هدف پاس كردن تست ساخته شدن و با ماشين هايي كه به دست مردم ميرسه متفاوته.
اين رو دوستان خودرويي تاييد مي كنن.
ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
پرايد با امكانات جديد
ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
پرايد با امكانات جديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
پرايد با امكانات جديد
bato-adv
bato-adv
bato-adv