bato-adv
bato-adv
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

مقرری بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام کرونا غیرحضوری پرداخت می‌شود

مقرری بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام کرونا غیرحضوری پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از امکان پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان تأمین اجتماعی درباره تمامی بیماری‌ها خبرداد و گفت: این خدمت درصورتی به صورت غیرحضوری قابل ارائه است که تجویز استراحت پزشکی از طریق سامانه نسخه الکترونیک انجام شود.

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در آینده نزدیک برقراری مقرری بیمه بیکاری و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری مربوط به کرونا به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود و برای غرامت دستمزد ایام کرونا نیازی به ثبت درخواست در سامانه خدمات نیست.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی زندگی با کرونا که به منظور بررسی اقدامات و برنامه‌های جاری این سازمان برای کنترل و کاهش عوارض بیماری کرونا برگزار شد، اظهار داشت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی که تست کرونا آنان مثبت باشد، اطلاعات آنان از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی غرامت دستمزد ایام بیماری آنان را برای مدت دو هفته به حساب آنان واریز می‌کند بدون اینکه نیازی به ثبت درخواست از سوی این افراد باشد.

سالاری از امکان پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان تأمین اجتماعی درباره تمامی بیماری‌ها خبرداد و گفت: این خدمت درصورتی به صورت غیرحضوری قابل ارائه است که تجویز استراحت پزشکی از طریق سامانه نسخه الکترونیک انجام شود.

وی با بیان اینکه سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی در اختیار پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی درمانگران قرار دارد، گفت: استفاده از این سامانه مزایای بسیار زیادی برای کشور و بیمه شدگان دارد که یکی از آن‌ها تسهیل قابل توجه در ارائه برخی خدمات از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی حذف بسیاری از مراجعات به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار و صدور دفترچه را از دیگر مزایای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: در صورتی که پاسخ استعلام افراد درباره امکان استفاده از خدمات درمانی تأمین اجتماعی منفی باشد، کسب اطلاع از دلیل منفی بودن پاسخ استعلام از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ قابل انجام است و در این مورد نیز نیازی به مراجعه حضوری افراد به شعب و یا کارگزاری‌ها نخواهد بود.

سالاری همچنین در این جلسه از اقدامات گسترده صورت گرفته برای توسعه و تجهیز مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور به منظور افزایش خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا تشکر کرد و گفت: خرید تجهیزات و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مراکز درمانی به گونه‌ای انجام می‌شود که بعد از اتمام اپیدمی کرونا نیز تجهیزات و امکانات ایجاد شده برای ارائه خدمات درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه همچنین معاونین و مدیران واحد‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی گزارش‌هایی درباره اقدامات و برنامه‌های در دست اجرا برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا ارائه دادند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv