bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۷۸۸۲۴

ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی

ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به‌صورت رسمی وارد حوزه تألیف کتب درسی شده‌اند، گفت: پیشنهاد شد تا مدارس علوم و معارف اسلامی در استان‌ها ایجاد شود.

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به‌صورت رسمی وارد حوزه تألیف کتب درسی شده‌اند، گفت: پیشنهاد شد تا مدارس علوم و معارف اسلامی در استان‌ها ایجاد شود.

به گزارش فارس، علیرضا حاجیان‌زاده عصر امروز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت و توسعه مدارس امین در استان سمنان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دغدغه‌های مشترک دارند.

وی افزود: بحث مشارکت دستگاه‌های برون‌سازمانی و ارتباط با شرکای آموزش و پرورش یکی از موضوعات جدی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود و همه دستگاه‌ها به کمک بیایند.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه مشارکت‌جویی، امری مهم در آموزش و پرورش تلقی می‌شود، ادامه داد: متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است؛ اما بسیاری از دستگاه‌ها، در این زمینه نقش مؤثر و فعال دارند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های مختلف مردمی و حاکمیتی تأثیرگذار باشند، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه علمیه این است که اثرگذاری خود را هدفمند و ساختاری کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: در طرح آمایش حوزه‌های علمیه بیش از ۱۰۰ دستگاه هدف موردتوجه قرار گرفته‌اند که حوزه و حوزویان بتوانند در آن نقش مؤثری ایفا کند.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه به علت اثرپذیری و گستردگی آموزش و پرورش این دستگاه در اولویت برنامه‌های حوزه علمیه قرار دارد، عنوان کرد: بعد از یک دهه فعالیت مشترک حوزه و آموزش و پرورش به شکلی ساختار و منسجم دست یافته‌ایم.

وی با عنوان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به‌صورت رسمی وارد حوزه تألیف کتب درسی شده‌اند، بیان کرد: مغز آموزش و پرورش سازمان تألیف کتب درسی است و حوزه‌های علمیه در تمامی گروه‌های درسی نماینده دارند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید کرد: خروجی تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه منجر به ارائه دستورالعمل و روش‌های فعالیت مربیان پرورشی در مدارس شده است.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه از ظرفیت‌های حوزه علمیه در ارائه آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان استفاده می‌شود، تصریح کرد: طلاب، علاوه بر تحصیل دروس تخصصی دینی و اسلامی بسیاری از رشته‌های جدید درسی و علمی را نیز کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ رشته در حوزه‌های علمیه، به‌طور مشخص در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: درس‌های خارج فقه برای تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه با تدریس آیت‌الله اعرافی راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با تأسیس برخی مدارس خاص می‌توانند الگوسازی کنند، عنوان کرد: پیشنهاد شده است تا مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه‌های علمیه در استان‌های کشور ایجاد شود.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه بیشترین کار حوزه‌های علمیه در مدارس، در حوزه تبلیغ به انجام رسیده و حضور مبلغان ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است، خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مدارس بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش را برطرف می‌کند.