آخرین تحقیقات نشان میدهد استخراج بیت کوین فقط در چین تا ۲۰۲۴ نیاز به ۲۹۷ تراوات در ساعت انرژی دارد که معادل ۵.۴ درصد از تولید گازهای آلاینده مربوط به برق در این کشور میشود یعنی تولید ۱۳۰ میلیون تن دی اکسید کربن.
مدیرعامل شرکت تسلا با اشاره به افزایش سریع استفاده از سوختهای فسیلی برای استخراج و نقل و انتقال بیت کوین اعلام کرد دیگر این ارز مجازی را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهای برقی خود قبول نمیکند.
به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، کمتر از دو ماه پس از اینکه مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهای برقی خود قبول میکند، الون ماسک حالا در تضاد کامل با گفته قبلی خود اعلام کرده دیگر این ارز مجازی را به رسمیت نمیشناسد.
الون ماسک با اشاره به افزایش سریع استفاده از سوختهای فسیلی برای استخراج و نقل و انتقال بیت کوین مخصوصاً زغال سنگ که بیشترین آلایندگی را دارد، در توییتر اعلام کرد شرکتش نگران مقدار انرژی است که برای استخراج بیتکوین استفاده میشود.
استخراج و نقل و انتقال بیت کوین انرژی زیادی مصرف میکند. آخرین تحقیقات نشان میدهد استخراج بیت کوین فقط در چین تا ۲۰۲۴ نیاز به ۲۹۷ تراوات در ساعت انرژی دارد که معادل ۵.۴ درصد از تولید گازهای آلاینده مربوط به برق در این کشور میشود یعنی تولید ۱۳۰ میلیون تن دی اکسید کربن.
ماسک اشاره کرد ارزهای مجازی ایده خوبی در بسیاری موارد هستند و آینده خوبی پیش رو دارند، ولی ارزش آلوده کردن محیط زیست را ندارند.
وی گفت شرکت تسلا هیچ بیت کوینی نمیفروشد، ولی هر زمان که استخراج این ارز مجازی آسیب کمتری به محیط زیست برساند، از آن برای نقل و انتقالها استفاده خواهد کرد. در این بین، تسلا به دنبال استفاده از سایر ارزهای مجازی است که آلایندگی کمتری نسبت به بیت کوین داشته باشند.
شرکت تسلا پس از خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در اوایل سال جاری میلادی یکی از بزرگترین عوامل نوسان قیمت این ارز مجازی بوده است.