bato-adv
bato-adv

مرسدس‌بنز ۳۰ میلیاردی بازار ایران که فعلا ارزان نمی‌شود!

مرسدس‌بنز ۳۰ میلیاردی بازار ایران که فعلا ارزان نمی‌شود!

از زمانی که قانون ممنوعیت ورود خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی تصویب شد، هر خودرویی که با این مشخصات در بازار ایران حضور داشت، حکم طلا را پیدا کرد؛ هر چقدر این خودرو‌ها کمیاب‌تر باشند، ارزش بیشتر و غیرمنطقی‌تری دارند!

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۷ دی ۱۴۰۳

 ششمین نسل S کلاس اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به خیابان‌های ایران پا گذاشت و به همین دلیل در این روزها، به‌سختی می‌توان مدل ۲۰۱۴ این آلمانی مجلل را در شهر‌های کشورمان دید. در این نسل، که با کد W ۲۲۲ شناخته می‌شود، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته که به‌روزتر و پیشرفته‌تر بود.

به گزارش خبرآنلاین، مهم‌ترین تغییر فنی W ۲۲۲ استفاده از سیستم تعلیق جدید MBC (به‌جای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با کمک رادار و دوربین جلو می‌تواند تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت، فاصله ۱۵ متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعت‌گیر، میزان سفتی کمک‌ها را تغییر دهد.

تعلیق MBC تنها برای مدل‌های ۸ سیلندر قابل سفارش بود و در برخی نسخه‌های وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W ۲۲۲ فقط در مدل S ۵۰۰ به کشورمان آمد و گران‌ترین تیپ آن First Class نام داشت که ۴ نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد.

پیشرانه ۴٫۷ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوشارژ (M ۲۷۸)، در این خودرو قادر است ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی توسط گیربکس ۷ دنده جی‌ترونیک پلاس به چرخ‌های عقب می‌رسد.

مرسدس‌بنز ۳۰ میلیاردی بازار ایران که فعلا ارزان نمی‌شود!

جالب است بدانید که این خودرو در بازار خارج از کشور، حداکثر تا ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد. اما این نسل از S کلاس در بازار کشورمان به دلیل کمیابی، حتی در نمونه‌هایی با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارد!

نسخه‌های AMG پلاک ملی این خودرو که تعدادشان به سه دستگاه هم نمی‌رسد، این روز‌ها قیمتی حداقل ۸۰ میلیاردی دارند!

برچسب ها: بنز بنز سوار
bato-adv
bato-adv
bato-adv