در روزهای اخیر فعالیتهای انتخاباتی علی لاریجانی، ابراهیم رئیسی و سعید محمد در فضای شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. انتشار کلیپ ها بنرهای انتخاباتی از جمله این فعالیت های تبلیغی است.
فرارو- سخنگوی شورای نگهبان گفت: زمان تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان درباره داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری است، تا قبل از آن تبلیغات ممنوع است، اما متاسفانه برخیها بویژه در فضای مجازی آنرا رعایت نمیکنند.
سخنگوی شورای نگهبان از تبلیغات برخی نامزدها در شبکه های اجتماعی انتقاد کرد و تاکید کرد تبلیغات فعلا ممنوع است.
عباسعلی کدخدایی امروز پس از برگزاری جلسه شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات گفت: "امروز جلسه سوم را از جهت رسیدگیهایی که در جلسه عمومی شورای نگهبان داشته ایم، برگزار کردیم، در بخش صبح پروندههایی رسیدگی شد و دقتها زیاد است به همین دلیل زمان زیادی از اعضای محترم شورای نگهبان میگیرد."
او گفت: «همچنین بعد از ظهر جلسه بعدی را خواهیم داشت و در تلاش هستیم تا پایان فرصت ۵ روز دوم نتایج بررسیها را بتوانیم اعلام کنیم. طبیعتاً هر روز تعدادی از پروندهها مطرح میشود و بخشی از این پروندهها لازم است کارشناسی بیشتری صورت بگیرد و این روند همچنین نسبت به بقیه افرادی که ثبت نام کرده اند، ادامه دارد.»
او ادامه داد: «در حاشیه جلسه، بررسیهای کارشناسی زیادی داریم و اعضای محترم وقتی که پرونده فردی مطرح میشود نسبت به مستندات، سوالاتی و ابهاماتی دارند و آن سوالات و ابهامات باید توسط کارشناسان بررسی شود و با مراجعی که گزارش داده اند، دوباره تماس گرفته شود.»
کدخدایی گفت: "برخی اوقات خود افراد توضیحاتی را فرستاده اند و آن توضیحات دوباره در جلسه مطرح میشود تا بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم."
سخنگوی شورای نگهبان در خصوص فعالیتهای برخی هواداران نامزدها در فضای مجازی گفت: «بارها عرض کردیم تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان است، تا قبل از آن تبلیغات ممنوع است، اما متاسفانه برخی رعایت نمیکنند، آن هم در فضای مجازی که ضابطه خیلی روشنی برای آن مشخص نشده است، اما با دوستانمان در وزارت کشور و سایر مسئولان ذیربط در تماس هستیم و از هم دستگاهها خواستیم اگر گزارشی از این تبلیغات دارند برای ما ارسال کنند تا در بررسیها مدنظر قرار بگیرد.»
در روزهای اخیر فعالیتهای انتخاباتی علی لاریجانی، ابراهیم رئیسی و سعید محمد در فضای شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. انتشار کلیپ و بنرهای انتخاباتی از جمله این فعالیت های تبلیغی است.