bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۸۹۳۳۸

تکلیف وضعیت محدودیت یا منع تردد در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد چیست؟

تکلیف وضعیت محدودیت یا منع تردد در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد چیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: تعیین تکلیف در مورد وضعیت محدودیت یا منع تردد سفر در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا است و تاکنون در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین رزمایش ارتقای توان عملیاتی و تحرکات خودرویی پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در زمین وضعیت سفر‌ها در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است، اما با توجه به این که این تعطیلات در روز‌های جمعه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولا پنج شنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت بررسی‌های لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهر‌ها نظر خود را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: البته ما در این زمینه تابع مصوبات ابلاغی بوده و مجری هستیم تاکنون نیز در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده است، ولی به نظر می‌رسد در جلسات آینده درباره آن تصمیم گیری شود.

هادیانفر گفت: شهر‌های قرمز کاهش یافته، اما همچنان محدودیت سفر در شهر‌های قرمز و نارنجی وجود دارد. البته محدودیتی نیز در مورد تمام شهر‌ها بود که مربوط به تعطیلات عید فطر می‌شد که دیگر این محدودیت اجرا نمی‌شود بنابراین در حال حاضر محدودیتی برای سفر به شهر‌های دارای وضعیت زرد وجود ندارد.

به گفته وی منع تردد شبانه در تمام شهر‌ها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان اجرا می‌شود.

هادیانفر به طرح بخشودگی دیرکرد جرائم اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد پلیس و موافقت مجلس جرائم تا پایان سال ۹۹ به اصل خود بازگشته و دیگر مشمول جریمه دوبرابری نیست، اما این بخشودگی تا دی ماه امسال بوده و پس از آن دوباره رقم‌های دوبرابری و جرایم دیرکرد به آن افزوده خواهد شد لذا توصیه پلیس به رانندگان این است که زودتر جرائم خود را پرداخت کنند.

وی همچنین درباره توقیف خودرو‌ها به دلیل جرائم معوق گفت: پیش از این سقف جرایم یک میلیون تومان بود، اما ما به همکارانمان تاکید کردیم که تا سقف سه میلیون تومان هیچ خودرویی را جریمه نکند. در مورد برخی شایعات درباره جریمه‌های رانندگی، باید گفت که هیچ بخشی از درآمد‌های حقوق کارکنان پلیس وابسته به جرایم نیست و دولت نیز به جریمه‌های رانندگی نگاه منفعت گرایانه ندارد هدف از جریمه بازدارندگی است.

هادیانفر در مورد کیفیت خودرو‌هایی که به ناوگان راهور افزوده شده است، گفت: تمام خودرو‌هایی که از سال ۱۴۰۰ شماره گذاری شده باید استاندارد یورو ۵ را داشته باشد و این مصوبه دولت در سال ۹۹ است بنابراین این خودرو‌ها همگی ایمن هستند. برای بخش‌های جاده‌ای و ماموریت‌های تاکتیکی از خودرو‌های ایمن‌تر از خودرو‌های شاسی بلند استفاده کردیم و در شهر‌ها ازخودرو‌هایی نظیر پژو ۲۰۷ و غیره. براساس بررسی انجام شده در کشور‌های اروپایی نیز از چنین خودرو‌هایی استفاده می‌شود.

وی در مورد عدم ارائه برخی خدمات در سایت راهور ۱۲۰ نیز گفت: بعضی از خدمات این سایت به منظور ارتقاء امنیت، موقتا متوقف شده است، در تلاش هستیم تا این خدمات را به یک نرم افزار دیگر نیز منتقل می‌کنیم، به زودی این خدمات با رفع مشکلات به شهروندان ارائه خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به برگزاری الکترونیکی کلاس‌های آیین نامه راهنمایی و رانندگی افزود: این کلاس‌ها در ۱۱۰ آموزشگاه تهران به شکل پایلوت اجرا شده و به زودی در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.

هادیانفر درباره خدمات آنلاین شماره گذاری نیز گفت: در مجموع در تلاش هستیم با افزایش خدمات غیر حضوری تا بیش از ۹۰ درصد این اقدامات به صورت غیر حضوری انجام شده و تنها ۸ تا ۱۰ درصد آن از طریق مراجعه حضوری انجام شود که خوشبختانه زیر ساختار‌های خوبی در این زمینه فراهم شده و بزودی آن را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر این طرح در چندمرکز به شکل پایلوت اجرا می‌شود.

وی در مورد قطع برق در شهر تهران و تاثیر آن در عملکرد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: تنها در تهران ۶ هزار تقاطع داریم که در این تقاطع‌ها چراغ راهنمایی و رانندگی قرار دارد اگر ما بخواهیم در هنگام قطع برق برای هر تقاطع دو مامور قرار دهیم یعنی فقط ۱۲ هزار نیروی ما باید در تقاطع‌ها مستقر شود که این امر شدنی نیست؛ بنابراین وزارت نیرو باید طوری عمل کند که اتصال چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به جریان برق جدا از قطع برق در یک منطقه باشد و این طور نشود که با یک کلید برق کل منطقه از بین رفته و ما با خاموشی مواجه شویم.