bato-adv
bato-adv

چرا خودرو کالای مناسبی برای بورس نیست؟

چرا خودرو کالای مناسبی برای بورس نیست؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن انتقاد از شرایط قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در کشور، اظهار کرد: به سبب قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد اختلاف قیمت در بازار آزاد، اکنون شاهد راه‌اندازی نوعی لاتاری برای فروش خودرو هستیم.

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به پرسش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور پیرامون مکانیزم پیشنهادی مجلس برای خرید و فروش خودرو در بورس، ضمن تاکید بر اینکه سازمان بورس هم مخالف قیمت‌گذاری دستوری خودرو است، اعلام کرد که خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور، در در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی‌منش- رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران- ضمن اشاره به آنچه که در مجلس مبنی بر کشف قیمت خودرو در بورس مطرح شده، از مکانیزمی برای ورود آگاهانه افراد به بازار سرمایه سوال کرد و پرسید: چه مکانیزمی قرار است برای خرید و فروش کالایی نظیر خودرو تعریف شود؟

در این رابطه، محمدعلی دهقان دهنوی- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار- پاسخ داد: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست؛ چرا که معمولا کالایی وارد بورس می‌شود که تا دارای تنوع بالای این چنینی نباشد.

لاتاری فروش خودرو...

وی ضمن انتقاد از شرایط قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در کشور، اظهار کرد: به سبب قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد اختلاف قیمت در بازار آزاد، اکنون شاهد راه‌اندازی نوعی لاتاری برای فروش خودرو هستیم. طبق بررسی‌ها، پلاک نیمی از خودرو‌های عرضه شده در این روش، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی رصد نشده و این بدان معناست که این خودرو‌ها انبار شده‌اند. این در حالی است که از سوی دیگر خودروسازان هم در ازای عرضه هر یک از این خودروها، متحمل زیان می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر ورود خودرو به بورس منجر به رفع این مفسده شود، می‌توان مکانیزم‌هایی را برای آن طراحی کرد، اما سازمان بورس به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری خودرو مخالف است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv