bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۹۸۰۰۸

راهنمای شروع فروش اینترنتی به زبان ساده

راهنمای شروع فروش اینترنتی به زبان ساده
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

در سال گذشته(1399) میزان فروش اینترنتی محصولات(خوراکی، پوشاک، لوازم التحریر، محصولات آرایشی و بهداشتی  و....) حدود 400 درصد رشد داشت. این میزان رشد، نشان‌دهنده افزایش تقاضای مردم برای خرید اینترنتی و آنلاین است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، بیشتر فروشگاه‌ها فضای کاری خود را به فضای آنلاین تبدیل کرده‌اند. در فروشگاه‌های آنلاین هرآنچه بخواهید را می‌توانید پیدا کنید و با ثبت سفارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را دریافت کنید.

آیا شما قصد راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را دارید؟ نمی‌دانید چگونه باید محصول‌تان را عرضه کنید؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید تا به زبان ساده چگونگی فروش اینترنتی محصولات را برایتان بیان کنیم.

مراحل گام به گام فروش اینترنتی

قبل از فروش اینترنتی محصولات باید به چند نکته توجه کنید:

  • محصول مورد نظر برای فروش را مشخص کنید: باید مشخص کنید که چه محصولی می‌خواهید عرضه کنید. برای فروش اینترنتی بهتر است، حجم مشخصی از محصول را آماده در انبار داشته باشید.
  • روش درست و کارامد برای دسترسی به محصولات شما: بعد از مشخص کردن محصول قابل فروش، باید راه ارتباطی بین فروشنده و خریدار شکل بگیرد. درصورتی که این راه ‌ارتباطی درستی بین خریدار و فروشنده نباشد، میزان فروش محصول کاهش پیدا می‌کند.
  • بسته‌بندی و ارسال کالا به مشتریان: یکی از بخش‌های فروش اینترنتی که در خرید مجدد مشتریان تاثیرگذار بوده، بسته‌بندی محصول و زمان ارسال است. هرچه بسته‌بندی زیباتر و شکیل‌تر باشد، خرید برای مشتری بسیار جذاب‌تر می‌شود‌. از طرفی ارسال محصولات نباید با تاخیر و بدقولی همراه باشد.

مراحل فروش

  1. تصمیم‌گیری درباره تامین و عرضه محصولات
    یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به فروش اینترنتی محصولات، نحوه عرضه محصولات است. روند تامین و عرضه محصول به چند بخش تقسیم می‌شود:
  • محصولات خود را طراحی و تولید کنید
    برخی از فروشگاه‌های اینترنتی طراح و تولیدکننده محصولات خود هستند. به این ترتیب دغدغه تامین محصول برای عرضه در سایت را نخواهند داشت. اگر خود تولیدکننده و طراح محصولات باشید، فروش محصولات بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
  • محصولات آماده مصرف را برای فروش اینترنتی بخرید
    بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی، محصولات را به صورت عمده و قیمت بسیار پایین تهیه می‌کنند. سپس با درصد مشخصی سود و به قیمت بالاتری، آن‌ها را در فروشگاه اینترنتی عرضه می‌کنند.
  • محصولات را با لیبل و لوگو خود عرضه کنید
    هر فروشگاه اینترنتی یک لوگو و نام تجاری دارد. سعی کنید تمام محصولات را، با لوگو و نام برند خود در سایت عرضه کنید. بعضی از فروشگاه‌های تولیدی این اجازه را به شما می‌دهند که با لیبل و لوگو خود محصولات را عرضه کنید. با این‌کار در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • محصولات را مستقیم از عرضه کننده تهیه کنید
    سعی کنید سفارشات را به صورت مستقیم از انبار اصلی تهیه کنید. اگر بخواهید خودتان محصولات را از قبل بخرید و در انبار نگهدارید، هزینه انبار و خرید را باید کامل بپردازید. اما با خرید مستقیم از انبار اصلی، دیگر هزینه خرید و انبار کردن کالا را نخواهید داشت. سودی که در این مدل فروش به دست می‌آید از هزینه خرید و نگهداری محصول بیشتر است.
    تنها مشکل این روش، آن است که محصول را باید به قیمت روز تهیه کنید.
  • میزان فروش محصولات را تحلیل کنید
    میزان فروش محصولات سایت را تحلیل کنید. مشخص کنید که میزان تقاضا برای کدام محصولات بیشتر بوده و کدام محصولات کمترین بازدید و فروش را داشته ‌است. سعی کنید با توجه به این تحلیل کالاهایی را که بیشترین متقاضی را دارند در معرض فروش قرار دهید. کالاهایی که کمترین بازدید را در سایت داشته‌اند را مرجوع یا از رده خارج کنید.

راهنمای شروع فروش اینترنتی به زبان ساده

  1. استفاده از کانال‌های ارتباطی برای فروش محصولات به مشتریان
    سعی کنید کانال‌های ارتباطی درستی را بین مشتری و فروشنده انتخاب کنید تا میزان فروش محصولاتتان افزایش پیدا کند. برای شناخت مخاطبان و انتخاب بهترین کانال بهتر است آموزش بازاریابی دیجیتال ببینید یا از یک متخصص کمک بگیرید. برای این انتخاب باید به چند نکته توجه کنید:
  • محصولات را در وب‌سایت به روز کنید.
    تمام محصولات جدید را در وب‌سایت به روز کنید. وب‌سایت شما ویترین فروشگاه شماست. پس تنوع در محصولات، ارائه محصولات جدید و ... می‌تواند روی میزان فروش سایت و درآمد شما تاثیر داشته باشد.
    سعی کنید وب‌سایت خود را طوری طراحی کنید که علاوه بر ارائه محصولات، بر تولید محتوا سایت هم کنترل داشته باشید. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس می‌توانید به محتوا سایت دسترسی پیدا کنید.
    اگر محصولاتی که در سایت عرضه می‌کنید با محتوا محصول(نام محصول، ترکیبات محصول، نحوه استفاده، قیمت) همراه باشد، در جذب مشتری تاثیر بسیاری خواهد داشت.
  • تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی
    تبلیغات در هر زمینه‌ای و برای هر محصولی می‌تواند در معرفی و دیده شدن آن کمک بسیاری کند. تبلیغات می‌تواند هزینه بالایی را برای معرفی فروشگاه اینترنتی دربر داشته باشد. در مقاله آموزش اینستاگرام از آکادمی اینفوگرام می‌خوانیم: اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان و ۳۰ میلیون کاربر در ایران، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. محبوبیت و موفقیت این شبکه اجتماعی باعث می‌شود که به بستر مناسبی تبدیل شود که در آن نه‌تنها می‌توان تولید محتوا کرد، بلکه می‌توان به کسب درآمد هم پرداخت. پس اینستاگرام یکی از بسترهای مناسب است.
  • فروش محصولات در اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی
    حتما در زمان راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاه، اپلیکیشن آن را هم طراحی کنید. امروزه استفاده از موبایل بسیار بیشتر از لپ‌تاپ و سیستم‌های کامپیوتری شده است، از این رو بسیاری از افراد می‌توانند محصولات مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن خریداری کنند.
    البته این موضوع را نباید فراموش کرد که افراد تنها چند اپلیکیشن پرکاربرد را روی گوشی خود نصب می‌کنند. پس سعی کنید اطلاعات و محصولات مفیدی و متفاوت از سایت را در اپلیکیشن ارائه کنید تا، فرد مجاب شود که آن را دانلود و نصب کند.
    معمولا بسیاری از فروشگاه‌ها برای خرید از اپلیکیشن درصدی تخفیف قائل می‌شوند، همین موضوع فرد را تحریک می‌کند تا از طریق اپلیکیشن خرید خود را ثبت کند.
  1. مشخص کردن نحوه خرید و مراحل پرداخت هزینه
    یکی از بخش‌هایی که اطمینان و اعتماد مشتری را به سایت بیشتر می‌کند نحوه پرداخت بهای محصولات است. بهترین راه استفاده از یک درگاه مشخص برای پرداخت هزینه است، وب‌سایت باید درگاه پرداختی داشته باشد که مستقیما تمام مبالغ پرداختی به حساب فروشگاه واریز شود. علاوه بر درگاه پرداخت، بعضی از فروشگاه‌ها برای جلب اعتماد مشتری امکان پرداخت درب منزل را هم فراهم کرده‌اند.

فروش اینترنتی به زبان ساده

در مقاله آموزش فروش اینترنتی از اینفوگرام می‌خوانیم: روز به روز افراد بیشتری به سمت استفاده از خدمات آنلاین یا اینترنتی می‌روند و خرید و فروش به صورت اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که مردم از خدمات فروش آنلاین استفاده کنند و همه‌گیری کرونا تنها یکی از این دلایل است. حالا مردم چنان به این مدل خرید عادت کرده‌اند که بعید است حتی با پایان همه‌گیری، از آن دست بکشند.

در این مقاله سعی کردیم تا به زبان بسیار ساده، نحوه فروش محصولات به صورت اینترنتی و آنلاین را برایتان توضیح دهیم. اکنون دیگر با دانستن این اطلاعات می‌توانید به بهترین شکل ممکن محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید.