فروشگاههای آنلاین در دوران کرونا مورد استقبال مردم قرار گرفتهاند و پلتفرمهای بزرگی با تنوع کالای حدود ۴.۵ میلیونی توانستهاند در شرایط چالشهای ملی و بینالمللی در رفع نیازهای مردم به خوبی عمل کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کسب و کارهای فضای مجازی و فروشگاههای کوچک و بزرگ آنلاین ایرانی نیاز به حمایت دارند تا بتوانند در در زمینه ارائه کالاهای ایرانی و محصولات تولیدکنندگان و صنعتگران ملی بیش از پیش فعالیت کنند.
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر ظرفیت بینظیر کسب و کارهای استارتاپی و فروشگاههای آنلاین گفت: آرمان همه باید حمایت از تولیدکننده ملی و کالای ایرانی باشد.
وی ادامه داد: کسب وکارهای فضای مجازی و فروشگاههای کوچک و بزرگ آنلاین ایرانی نیاز به حمایت دارند تا بتوانند در در زمینه ارائه کالاهای ایرانی و محصولات تولیدکنندگان و صنعتگران ملی بیش از پیش فعالیت کنند.
رضایی کوچی ادامه داد: برای یک فروشگاه بزرگ اینترنتی ایرانی مانند دیجیکالا و مدیران آن باید آرمان اصلی بر مبنای کاهش دغدغههای تولیدکنندگان ایرانی باشد و هر نوع فعالیتی در این زمینه باید از طرف دولت و مجلس نیز مورد حمایت قرار بگیرد.
وی بیان کرد: بر اساس مستندات و گزارشی که دریافت کردهایم بیش از ۱۵۰ کسب و کار ایرانی از این پلتفرم استفاده میکنند تا در بازاری به وسعت سراسر کشور کالاهای تولید ملی خود را با دردسرهای کمتری به دست مصرفکنندگان ایرانی برسانند.
وی افزود: این ویژگی اقتصاد دیجیتال است که هر تولیدکننده یا صنعتگر از هر کجای ایران را به تمام مشتریان مصرف کننده، حتی در دورافتادهترین مسافتها وصل کند. همچنین در این پلتفرمها تفاوتی ندارد که مشتری وزیر است یا وکیل یا یک فرد عادی و امکانات و دسترسی برای همه یکسان است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: نمونه عینی برقراری عدالت اجتماعی در اقتصاد دیجیتال نمایان میشود و مردم یک روستای محروم در جنوبیترین نقطه کشور میتوانند از تجهیزات و امکانات برابر برای خرید و فروش مایحتاج خود بهره ببرند.
وی در پایان تاکید کرد: فروشگاههای آنلاین در دوران کرونا مورد استقبال مردم قرار گرفتهاند و پلتفرمهای بزرگی با تنوع کالای حدود ۴.۵ میلیونی توانستهاند در شرایط چالشهای ملی و بینالمللی در رفع نیازهای مردم به خوبی عمل کنند.