bato-adv
bato-adv

(فیلم و عکس) تست و بررسی خودرو آریزو ۵ جدید قبل از ورود به بازار ایران

(فیلم و عکس) تست و بررسی خودرو آریزو ۵ جدید قبل از ورود به بازار ایران

بزرگ‌ترین تغییر آریزو 5 جدید را باید در فضای داخل کابین آن دانست.داشبورد، رودری‌ها، کنسول مرکزی، غربیلک فرمان، نشانگرهای پشت فرمان، همه و همه به طور کامل عوض شده و مورد باز طراحی قرار گرفته‌اند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

عرضه آریزو 5 در ایران توسط مدیران خودرو از سال 95 آغاز شد. نسخه اولیه این محصول به فاصله کوتاهی از رونمایی جهانی آن با یک موتور تنفس طبیعی و دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و CVT وارد بازار ایران شد.

به گزارش عصر ایران، مدیران خودرو یک سال بعد و در سال 96 برای بر طرف کردن ضعف های بخش محرکه خودرو نسخه مجهز به موتور توربو شارژ این محصول را راهی بازار کرد تا آریزو با موتور چابک تری عرضه شود.

با گذشت 5 سال از عرضه آریزو 5 در ایران و فروش بیش از 50 هزار خودرو اکنون مدیران قصد دارد تا خودرو نسخه جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این محصول را روانه بازار کند.

در نمای ظاهری این خودرو تغییرات ظاهری کم است، جلوپنجره این خودرو کمی تغییر کرده و به صورت معروف به" کهکشانی" درآمده است . همچنین طرح رینگ های این خودرو هم عوض شده است.

بزرگ‌ترین تغییر آریزو 5 جدید را باید در فضای داخل کابین آن دانست.داشبورد، رودری‌ها، کنسول مرکزی، غربیلک فرمان، نشانگرهای پشت فرمان، همه و همه به طور کامل عوض شده و مورد باز طراحی قرار گرفته‌اند.

نمایشگر لمسی جدید با قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند اندروید و ios سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، اهرم تعویض دنده جدید، رودری‌های بازطراحی شده است.

موتور به کار رفته در آریزو 5 توربو جدید همان نسخه 1.5 لیتری توربو قبلی است که توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را داراست.

بزرگترین تغییر فنی را باید در استفاده از گیربکس جدید این خودرو دانست. گیربکس این خودرو از 7 سرعته سی وی تی به 9 سرعته سی وی تی تغییر کرده است که این تغییر توان خودرو را به خوبی افزایش داده است

یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته در آریزو 5 توربو جدید استفاده از ترمز پارک برقی، اتو هولد و سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی است. همانند نسخه قبلی، آریزو 5 توربو جدید مجهز به ESP یا سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که به عنوان یک سیستم کمکی در مواقعی که کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود، وارد مدار شده و با اثر گذاری بر روی گاز و ترمز به راننده جهت کنترل پایداری و حرکت خودرو در مسیر مورد نظر کمک خواهد کرد.

امکانات این خودرو شامل فرمان کمکی برقی،ترمزهای دیسکی جلو و عقب ،سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سامانه کنترل پایدرای الکترونیکی (ESP)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای ایمنی جانبی و پردهای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتو هولد، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع با پنل لمسی و دریچه ردیف عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) سامانه استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، سامانه چند رسانه ای به همراه نمایشگر لمسی، اتصال تلفن همراه هوشمند به سیستم چند رسانه ای، سیستم چند رسانه ای دارای درگاه USB، AUX و بلوتوث، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، دکمه های کنترلی روی فرمان، چراغ روشنایی در روز، تنظیم برقی شیشهها و آینه های کناری است.

 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
برچسب ها: آریزو 5 خودروسازی
bato-adv
bato-adv
bato-adv