bato-adv
کد خبر: ۵۱۲۲۲۳

(ویدئو) کشت حشیش افغانی زیر سایه طالبان

(ویدئو) کشت حشیش افغانی زیر سایه طالبان
غلام علی می‌گوید: این مزرعه سودآورترین مزرعه از هر گیاه و میوه دیگری است و حتی بیشتر از تریاک که به سرمایه گذاری و مواد شیمیایی بیشتری نیاز دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

کشت حشیش افغانی از زمان روی کارآمدن طالبان در قندهار افغانستان رونق گرفته است.

به گزارش فرارو، افغانستان امروز بزرگترین تولید کننده مواد مخدر به ویژه تریاک و حشیش است.

غلام علی یک کشاور اهل قندهار در مزرعه بزرگ حشیش خود قدم می‌زند. مزرعه او که توسط کوه‌های کوچک احاطه شده است در کنار جاده اصلی ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار به وضوح دیده می‌شود.

مزرعه سه هکتاری او مملو از گیاهان شاهدانه است که تقریبا قد انسان هستند، از سبز تیره تا زرد با عطری تند. غلام علی ۳۰ ساله که عمامه‌ای به سر دارد می‌گوید: این مزرعه سودآورترین مزرعه از هر گیاه و میوه دیگری است و حتی بیشتر از تریاک که به سرمایه گذاری و مواد شیمیایی بیشتری نیاز دارد.

او می‌گوید در این آب و هوا کشت حشیش در اینجا بسیار آسان است. این شهروند افغان هر روز صبح زود قبل از وقت نماز وارد مزرعه شده و گیاهان را بررسی می‌کند.

یک ماه دیگر زمان برداشت فرا می‌رسد. گیاهان را خرد و الک کرده و حرارت می‌دهند تا روغن آن‌ها گرفته شود، سپس به خمیر سیاهی تبدیل می‌شود که حشیش است. حشیش افغانی بسیار معروف است و مشتریان زیادی در کشور‌های مختلف دارد.

غلام علی پودر سبز این گیاه را به ازای هر کیلو ۱۰ تا ۱۲ هزار روپیه (۵۰ تا ۶۰ یورو) به قاچاقچیان محلی می‌فروشد.

پس از به قدرت رسیدن طالبان غلام علی امیدوار است که از پرداخت مالیات خلاص شود. وی می‌گوید که طالبان ما را به حال خود رها می‌کنند، فکر نمی‌کنم از ما به خواهند که نه امسال و نه بعد‌ها مالیات بپردازیم.

غلام علی می‌گوید طالبان نمی‌توانند با کشاورزان در این منطقه که همیشه از جنبش آنان حمیات کرده دشمنی کنند. کشت دیگر محصولات برای ما سودی ندارد. آن‌ها این را می‌دانند و بنابراین محدودیتی برای ما اعمال نمی‌کنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین