bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۱۲۹۶

دروغ های جنگ‌جهانی دوم به روایت مهدی کلهر

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۴ تير ۱۳۸۹


مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور از تلاش آمريكا براي ساخت اسلام بدلي جهت مقابله با جبهه حق طلبان پرده برداشت و گفت كه در سايه اين توطئه، در آينده نزديك شاهد ظهور و بروز كشورهاي آرمان‌گراتر از ايران در صحنه جهاني خواهيم بود و به قول مولانا كفر از شرم يار من مسلمان وار مي‌آيد.

مهدي كلهر مشاور رسانه ‌اي رئيس جمهور به تبيين "صف‌بندي هاي جديد در عرصه بين‌الملل " پرداخت و از شكل‌گيري‌ نظم نوين جهاني در برابر نظم آمريكايي (شيطاني) خبر داد و آن را يك نظم واقعي و تغيير‌دهنده مولفه‌ها و پاردايم‌هاي نظم موجود خواند.

* محور تمدن انگلوساكسوني كبر و زورگويي است
مشاور رئيس جمهور نخستين مولفه نظم نوين جهاني را "احترام به استقلال ملت‌ها " عنوان كرد و اظهار داشت: نظم جديد اصراري بر همسان سازي انسان‌ها ندارد و شخصيت هر كس در اين نظم حفظ مي‌‌شود ولي تمدن آنگلوساكسوني برآمده از تمدن رم غربي به دنبال مدل سازي براي ملت‌ها بود.

كلهر افزود: تمدن قديم تاكيد داشت در مستعمرات ظاهر افراد از نوك پا تا مغز سر غربي شود و در تاريخ هست كه بچه‌هاي هندي از شلوارك و كلاه انگليسي استفاده مي‌كردند، در مستعمرات آفريقايي كه نقاط گرمسير بودند، مردم فراكي را بر تن مي‌ كردند كه انگليسي‌ها مي‌پوشيدند و آمريكايي‌ها هم حتي فرهنگ خوردن همبرگر را در دنيا رواج دادند.

وي اضافه كرد: تمدن آنگلوساكسوني كه بعدها تحويل آمريكايي ها شد، تمدني زورگو، بي رحم و متكبر در مديريت و بر مبناي تحقير زيردستان بوده و هنوز هم هست و اگر به محصولات هاليوودي نگاه كنيد، مي‌بينيد كه در فيلم‌هاي توليد اين بنياد، فرد آمريكايي فرد برتر است و از موضع قدرت و تكبر صحبت مي‌ كند و طرف مقابل وي را فردي ضعيف و تحقير شده نشان مي‌دهد.

* اتحاد آمريكايي اتحاد گرگي است
مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور گفت: تمدن جديد كه بر مبناي آموزه‌هاي قرآني و احياگر تفكر سياسي نبوي است، تمدن مواسات و مساوات است و قصد ندارد مدل سازي كند بلكه شاخص ها را به انسان‌ها نشان مي‌دهد و قدرت تميز و آگاهي آنها را افزايش مي‌دهند تا خودشان بهترين الگو را برگزينند.

كلهر افزود: تمدن آنگلوساكسوني جنگ‌طلب و سلطه‌گر است ولي در تمدن جديد هر كس فرصت و تاريخ خود را دارد و تفاوت انسان‌ها براي شناخت آنهاست؛ خداوند مي فرمايد "جعلناكم شعوبا و قبائل لتعارفوا " يعني وجود شعب و قبائل مختلف براي شناخت و رشد انسان‌هاست؛ نه براي تفكيك آنها از يكديگر اما فرهنگ آمريكايي به جاي تعارفوا به تنازعوا مي‌انديشد و مدعي است تفاوت انسان‌ها براي تنازع ميان آنهاست.

وي ادامه داد: اتحاد آنگلوساكسون‌ها بر اساس هم‌شكلي‌ و هم‌خوراكي و نهايتا نوعي ارائه انديشه آنهاست ولي در تمدن جديد، هم‌خوراكي و هم‌ذوقي و هم‌پوشاني ملاك نيست، بلكه محور اتحاد خداي يكتاست و همه براي پرهيز از تفرق به ريسمان الهي چنگ مي‌زنند؛ اتحاد آمريكايي هم اتحاد گرگي است اما در نظم جديد، اتحاد براي پيوند قلب‌ها و همراهي به جاي كسب زور و قدرت است.

* مسرفان در عين دارايي لنگ مي‌زنند
مشاور رئيس جمهور، مولفه ديگر نظم نوين جهاني در حال شكل گيري را "پرهيز از فرهنگ مصرف‌گرايي و اسراف " عنوان كرد و گفت: تمدن انگلوساكسوني و آمريكايي تمدن اسراف است؛ در حاليكه خداوند متعال به صراحت از اسراف‌كاران به عنوان يفسدون في الارض ياد كرده و با آيه شريفه "لا يحب المسرفين " از آنها برائت جسته است.

كلهر افزود: در تمدن آمريكايي تلاش مي‌‌شود از طريق چپاول و اسراف به لذت برسند و لذت را در تفاخر و تحقير مي‌دانند ولي در تمدن جديد كه سابقه آن به تاريخ بشريت و حضرت آدم و حوا برمي گردد، لذت در بهره‌گيري از كفايت و لياقت و مبتني بر عدالت است و اتفاقا اين نظم الهي و رحماني و نبوي نظم صرفا براي آخرت نيست، بلكه براي بهره‌گيري بهتر از نعمت‌هاي دنيوي است.

* هزينه نگهداري سلاح‌هاي اتمي آمريكا
وي تصريح كرد: از نظر قرآن مجيد، انسان مومن در همين دنيا هم در بهشت است و كفار در همين دنيا در جهنم به سر مي برند و در واقع جهنم درون آنها قرار دارد و به خاطر همين مي بينيم امروز با آنكه بشر به جايي رسيده كه مي تواند با استفاده از ابزار بسيار مدرن رفاه دنيوي خود را ظاهرا تامين كند، اما مسرفان همين جا لنگ مي‌زنند.

كلهر ادامه داد: امروز يفسدون في الارض كه باعث پارگي لايه اوزون شده‌اند، خودشان نمي‌توانند نفس بكشند، با وجود برخورداري از سلاح‌هاي هسته‌اي شب‌ها با قرص آرام‌بخش سر بر بالين مي‌گذارند و با وجود دستيابي به انواع فناوري‌ها آسايش ندارند و نمي‌توانند مانع از گرسنگي انسان‌ها شوند.

وي خاطر نشان كرد: اخيرا مقامات آمريكايي‌ به صراحت نسبت به نگهداري سلاح‌هاي هسته‌اي انباشت شده خود ابراز نگراني كرده‌اند و واقعا نمي‌دانند اگر اين سلاح‌ها كه نگهداري آنها معادل توسعه و آباداني 10 كشور آفريقايي هزينه دارد، نشت كند چگونه مي‌توانند در امان بمانند؟

* اجلاس بازنگري NPT نقطه عطف در تاريخ
مشاور رسانه اي رئيس جمهور با اشاره به نقش ايران در شكل گيري نظم نوين جهاني در برابر نظم آمريكايي اظهار داشت: حضور مقتدرانه ايران در نشست نيويورك براي بازنگري و اصلاح معاهده NPT، در شكل گيري نظم نوين جهاني و ايجاد جبهه‌ جديد عدالت‌طلبان و آزاديخواهان در برابر جبهه جنگ‌طلبي و ناپاكي نقش اساسي داشت.

كلهر افزود: در اجلاس نيويورك دنيا فهميد 70 سال زير چكمه‌هاي مستكبران بوده و قطعا اين نشست در تاريخ نقطه عطفي خواهد شد و بعدها همه مورخان به پيامدهاي آن استناد خواهند كرد كه از آن روز دنيا تصميم گرفت ديگر تن به نظم دروغين كشورهاي زورگو كه بعد از جنگ جهاني دوم به وجود آمد، ندهد.

* دروغ‌هاي واقعي جنگ جهاني دوم
وي ادامه داد: در جريان جنگ به اصطلاح جهاني دوم دو دروغ بزرگ به ملت‌ها گفته شد؛ نخست آنكه اين جنگ اصلا جهاني نبود، بلكه جنگ بين 10 كشور بود اما قدرت‌طلبان آن را به دنيا تعميم دادند و ديگر آنكه وقتي بانيان و مقصران اين جنگ مشخص شدند همه دنيا را در پس دادن تاوان شريك كردند و از اين طريق بر دنيا استيلا يافتند و در واقع چند كشور ثروت ملت‌ها را چپاول كردند.

كلهر در عين حال حساب روسيه را از غرب جدا دانسته و متذكر شد: روس ها تحت تاثير مذهب ارتدوكس هميشه در مقابل انگليس و فرزندان انگليس قرار داشته اند و اساسا بين ادبيات روسي با ادبيات انگلوساكسوني دعواي شديدي وجود داشته است اما اين مساله الزاما به معناي آن نيست كه در تقسيم‌بندي جديد، روسيه به نظم نوين جهاني مي پيوندد يا نه؟

* نقاب اسلام‌گرايي آمريكا براي مقابله با جبهه حق‌طلبي
مشاور احمدي نژاد در بخش پاياني گفت‌وگو در خصوص تلاش آمريكا براي جلوگيري از شكل‌گيري نظم نوين و جبهه جهاني حق طلبان اظهار داشت: در طول تاريخ صاحبان زر و زور به انسان هاي حق طلب اجازه ندادند جامعه سعادتمند و مدينه فاضله بسازند و حتي پيامبر بزرگ اسلام نتوانست تمدن اسلامي را بر اساس آنچه مدنظر ايشان بود و ما از آن به مدينةالنبي تعبير مي‌كنيم، به آساني و به كمال به‌وجود آورند. 

وي افزود: امروز هم بي ترديد آمريكايي‌ها نمي گذارند تمدن جديد به راحتي شكل بگيرد و براي ايجاد جبهه جديد در برابر استكبار مانع تراشي مي‌كنند اما اين بار آگاهي ملت‌هاي آزاده شرايط جديدي به وجود آورده و اينگونه نيست كه ما بخواهيم اين حركت عمومي را رهبري كنيم بلكه فقط نقش يك خط شكن ايثارگر را در اين ميدان ايفا مي‌كنيم و تا تعيين رهبري از طرف اكثر ملت‌هاي تحت ستم كه انشاءالله حضرت ولي عصر (عج) خواهند بود، هنوز راه‌هاي طي نشده‌اي داريم.

كلهر با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ورود دشمن به صحنه با نقاب اسلام و اخلاق اضافه كرد: آمريكا در صدد ساختن يك اسلام بدلي و اسلام آمريكايي جديد است و اين پروژه را با جديت دنبال مي كند و بازي خوردگان جبهه باطل هم، به دنبال پياده كردن اين پروژه در ايران هستند.

* پيدايش كشورهاي اسلام‌گراتر از ايران!
مشاور رسانه‌‌اي رئيس جمهور گفت: ارائه چهره اسلام‌گرايانه از سوي آمريكايي ها به خاطر پذيرش شكست از سوي آنهاست و متفكران نظام استكباري كه بوي الرحمان خود را شنيده‌اند، در سايه اسلام ساخته و پرداخته خود براي ماندن در صحنه بين‌الملل دست و پا مي‌زنند و به اين خاطر يك روز طالبان را به وجود آوردند اما وقتي ديدند نتيجه نگرفتند، دنبال جايگزين ديگري هستند.

وي با بيان اينكه ممكن است در آينده كشورهايي در چارچوب پارادايم نظم آمريكايي "كاتوليك‌تر از پاپ " شوند، افزود: مولانا مي فرمايد "كه كفر از شرم يار من مسلمان وار مي آيد " و اگر شما با كشورهايي مواجه شديد كه تلاش مي كنند خود را اسلام‌گرا‌تر و آرمان گراتر از ايران جلوه دهند، خيلي تعجب نكنيد.

كلهر در خاتمه، تنها راه مقابله با توطئه‌هاي جديد استكبار را افزايش بصيرت از سوي آحاد ملت دانست و تاكيد كرد: براي كسب بصيرت، بايد به طور جدي به "نهج‌البلاغه " تمسك جوييم و فرامين امام علي (ع) در زمينه‌هاي مختلف را از لابه‌لاي كتابخانه‌ها به صحنه اجرا بياوريم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین