محرمزاده با بیان اینکه تعارض منافع یکی از عوامل انحطاط نظام آموزش و پرورش ماست، عنوان کرد: توجه به آموزش پولی و خصوصی که امروز به آموزش طبقاتی معروف شده از اشکالات شرایط فعلی است؛ شما برای تقویت این بخش برنامه دارید!
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: عنوان و عوامل نخبگی آقای فیاضی چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفته است؟
به گزارش فارس، احمد محرمزاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با برنامهها و صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان عصاره فضائل مجلس در حوزه آموزش و پرورش نسبت به فیاضی رأی منفی داده است، اظهار داشت: مخالفت من به جهت دلسوزی نسبت به نظام آموزش و پرورش است، وگرنه شخصیت حقیقی آقای فیاضی برای ما قابل احترام است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شالوده و پایه همه امور از آموزش و پرورش شروع میشود و مدیران آینده کشور از آموزش و پرورش تربیت میشوند، خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: شما در سوابقتان گفتهاید که ۷ سال مدیر آموزشی و پرورشی بودهاید؛ شما مدیر کدام مدرسه تهران بودهاید و چرا مدرک دکترای شما از یک نهاد تحت پوشش وزارت علوم نیست؟
محرمزاده ادامه داد:عنوان و علل نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفتهاید؟ طرح شما برای مشارکت بخش غیردولتی در تامین نیازهای آموزش و پرورش چیست؟
وی افزود: شما از انجام مطالعات تمهیدی در رتبه بندی معلمان نام بردهاید؛ در این مطالعات چه نتیجهای به دست آمده و نتیجه این پژوهش کجا منتشر شده است؟
عضو مجمع نماینده آذربایجان شرقی در مجلس همچنین خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تحصیلات شما صرفا در حوزه فقه است که در جای خودش ارزش دارد، اما تخصص شما در حوزه مدیریت مهدکودک و مدیریت بودجه که نام بردهاید، چیست؟ به نظر شما چرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا به حال اجرایی نشده و پیشنهادات اصلاحی شما برای بهروز کردن این سند چیست؟
محرمزاده با بیان اینکه تعارض منافع یکی از عوامل انحطاط نظام آموزش و پرورش ماست، عنوان کرد: توجه به آموزش پولی و خصوصی که امروز به آموزش طبقاتی معروف شده از اشکالات شرایط فعلی است؛ شما برای تقویت این بخش برنامه دارید!
وی تصریح کرد: شما در برنامههایتان به تقویت بستههای کمک آموزشی تأکید کردهاید که این به معنای به حاشیه رفتن معلم و کتاب درسی در نظام آموزشی است.
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان خواستار رأی منفی مجلس به وی و معرفی هرچه سریعتر گزینه مناسبتر در فرصت زمانی باقیمانده از مهلت سه ماهه رئیس جمهور شد.