bato-adv
bato-adv

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی

سومین خودروی برقی جنسیس کاملا بدون آلایندگی و مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره با قدرت ۴۸۳ اسب بخار است که با قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات میتواند با هر بار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰
 فرارو- خودروسازی کره ای جنسیس، سومین خودروی برقی خود را با نام Genesis Electrified GV70 SUV معرفی کرد. این خودروی تمام برقی دارای تنظیمات دو موتوره است و میتواند با هر بار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

به گزارش فرارو، جنسیس در این مدل تغییراتی اساسی انجام داده و یک محصول تمام برقی ارائه کرده تا رقبای اصلی خود یعنی آئودی E-Torn و مرسدس EQC را به مبارزه بطلبد. این نسخه جدید جنسیس کاملا بدون آلایندگی است و به سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره با قدرت ۴۸۳ اسب بخار مجهز است و قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات را ارائه می‌دهد.

گفته می شود از سال ۲۰۲۵ به بعد، تمام مدل های جنسیس  که راهی بازار می‌شوند، الکتریکی خواهند بود و GV70 الکتریکی پس از سالون الکتریکی G80 و GV60 کوپه-SUV سومین خودروی برقی این برند خواهد بود و از دو مدل اخیر پیروی می کند. این خودرو که بر اساس نسخه استاندارد GV70 SUV ساخته شده، به قابلیت های متعددی با هدف بهبود کارایی مجهز خواهد شد. در قسمت بیرونی، یک طراحی جدید سپر جلو با نمای صاف‌تر وجود دارد که هدف آن کاهش کشش آیرودینامیکی است. جلوپنجره‌های پایین‌ به‌طور منظم‌تری در بدنه ادغام شده‌اند تا بدون نیاز به خنک‌کننده موتور احتراقی، جریان هوای نرم‌تری را در جلوی خودرو ممکن سازد. پورت شارژ نیز در قسمت مشبک جلویی به صورت مخفی جانمایی شده است.

اما بپردازیم به سایر قسمت‌ها. جنسیس GV70 به چرخ آلیاژی ۲۰ اینچی با طراحی جدید مجهز شده است و در غیاب اگزوز‌ها، جنسیس سپر عقب را برای ظاهری نرم‌تر و تمیزتر بازطراحی کرده است. داخل کابین نیز با چندین قسمت لمسی با طراحی منحصر به فرد تجهیز شده است. GV70 با فضای داخلی Glacier White ارائه می‌شود که با انواع «مواد سازگار با محیط زیست» تزئین شده است. عدم وجود گیربکس سنتی و شفت پایه که از وسط خودرو عبور می‌کند، امکان ایجاد یک تونل مرکزی پایین‌تر را نیز فراهم کرده است.
 
این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره ارائه می‌شود. این دو موتور ترکیبی با حداکثر قدرت ۴۸۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر، با فعال کردن «حالت تقویت» در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ که این ۰.۶ ثانیه سریعتر از مرسدس EQC می باشد. جنسیس اندازه باتری GV70 را مشخص نکرده است، اما طبق استاندارد CLTC چین، توانایی بیش از ۵۰۰ کیلومتر طی مسافت را دارد. با این حال، GV70 طبق دستورالعمل سخت‌گیرانه‌تر آزمایش خودرو‌های الکتریکی کره‌ای، مسافت ۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. سرانجام، باتری این خودرو همچون سایر خودرو‌های الکتریکی مانند Ioniq 5 و Kia EV6، GV70 الکتریکی در گروه هیوندای، از طراحی ۸۰۰ ولت برای شارژ فوق سریع استفاده می‌کند و میزان شارژ آن از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد فقط ۱۸ دقیقه طول می‌کشد.

تصاویر خودروی Genesis Electrified GV70

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

سومین خودروی برقی جنسیس، سریع تر از بنز و آئودی// درحال ویرایش

منبع: autoexpress

bato-adv
bato-adv
bato-adv