bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۱۹۵۲۹

جنجال اخراج جمعی ۹۰۰ کارمند در یک جلسه آنلاین

جنجال اخراج جمعی ۹۰۰ کارمند در یک جلسه آنلاین

آقای گارگ در واکنش به انتقاد‌ها در جلسه‌ای دیگر به کارکنانش گفت: "آخرین باری که مجبور به اخراج کارکنان شدم، گریه کردم. "

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
رئیس یک شرکت آمریکایی پس از اخراج یکجای ۹۰۰ نفر از کارکنانش در یک جلسه آنلاین هدف انتقاد‌ها قرار گرفته است.

ویشال گارگ مدیر عامل شرکت وام مسکن بتر‌دات‌کام در یک جلسه با اپلیکیشن زوم به حاضران گفته بود: "اگر در این جلسه شرکت دارید، از کارکنان بداقبالی هستید که اخراج شده‌اید. "

ویدئوی این جلسه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و کاربران آن را "سرد"، "خشن" و "وحشتناک" توصیف کردند بخصوص اینکه اخراج کارکنان به این شکل در آستانه کریسمس صورت گرفته است.

آقای گارگ در واکنش به انتقاد‌ها در جلسه‌ای دیگر به کارکنانش گفت: "آخرین باری که مجبور به اخراج کارکنان شدم، گریه کردم. "

لحن او در این جلسه ملایم‌تر بود با نگاه به یادداشت‌هایش گفت: "کاش شرایط طور دیگری بود. کاش کسب و کار پررونق بود. "

آقای گارگ در این جلسه گفت دلیل اخراج ۱۵ درصد از کارکنان بتردات‌کام، بازده و بهره‌وری بیشتر کارکنان و تغییرات بازار بوده است.

او البته به این اشاره نکرد که بتردات‌کام هفته پیش ۷۵۰ میلیون دلار از شرکت سافت‌بانک دریافت کرد، این شرکت ژاپنی یکی از سرمایه‌گذاران عمده بتردات‌کام است.

کوین رایان مدیر مالی شرکت بتر‌دات‌کام به بی‌بی‌سی گفت: "اخراج کارکنان بخصوص در این موقع سال ناراحت‌کننده است"، اما "تراز مالی محکم و نیروی کار کوچکتر و متمرکزتر" برای حضور در بازار خرید خانه که در حال تغییرات "اساسی" است ضروری است.


'همدلی مهم است'

به عقیده آن فرانک، مدیر عامل انجمن مدیران بریتانیا، چون این کار با ارتباط مجازی انجام شده "بی‌رحمانه‌تر" بوده است: "مدیرانی که افراد را، چه مجازی چه حضوری، به شکلی نامناسب اخراج می‌کنند مدیران بدی هستند. "

او تاکید کرد که همه‌گیری کرونا به همه نشان داد "همدلی چقدر مهم است. "

شرکت بتر‌دات‌کام که در صدد استفاده از فناوری جدید برای "سریعتر و کارآمدتر کردن" فرآیند خرید خانه است، اوایل سال جاری گفته بود سهامش را در بازار عرضه می‌کند. در این صورت، احتمالا ارزش این شرکت که آقای گارگ آن را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد، به ۶.۹ تا ۷.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

آن فرانک معتقد است نحوه‌ای که آقای گارگ کارکنانش را اخراج کرد می‌تواند بر آینده این شرکت تاثیر منفی بگذارد: "این کار با مشتری ارتباط دارد و هدفش این است که برای مردم وام مسکن تهیه کند. "
 
"من مطمئنم بسیاری از مشتریان یا مشتریان بالقوه با خود فکر می‌کنند آن‌ها که با کارمندان خودشان اینطور رفتار می‌کنند، معلوم نیست رفتارشان با مشتری چه باشد. "


'کارم را درست انجام ندادم'

پس از ماجرای اخراج کارمندان، مجله فورچون در گزارشی نوشت آقای گارگ در یک وبلاگ بدون نام مطلبی نوشته و در آن کارکنان اخراجی را متهم کرده بود که بهره‌وری لازم را نداشند، بجای روزی هشت ساعت فقط دو ساعت کار می‌کردند و مرتکب "دزدی" از همکاران و مشتریان می‌شدند.

از شیوه مدیریت آقای گارگ پیش از این هم به خاطر ایمیلی که سال گذشته برای کارکنانش ارسال کرد و به دست نشریه فوربس رسید انتقاد شده بود.

در این ایمیل آقای گارگ نوشته بود: "شما خیلی کند هستید. یک گله دلفین بی‌شعور هستید... بس است، بس است، دیگر بس است. من به خاطر آدم‌هایی مثل شما از خودم خجالت می‌کشم. "

به گزارش نشریه بیزنس اینسایدر آقای گارگ پس از اخراج ۹۰۰ کارمند، یک جلسه عمومی با کارمندان باقی‌مانده به توجیه تصمیمش پرداخت.

او گفت شرکت در همه‌گیری کرونا تعداد زیادی کارمند استخدام کرد و اکنون به "اشتباه" بودن این تصمیم اعتراف می‌کند: "در این مورد، کارمان را درست انجام ندادیم. من شخصا کارم را درست انجام ندادم، چون در ۱۸ ماه گذشته در مورد نظم و انضباط سهل‌انگاری کردم. "

جما دیل استاد حقوق کار و مطالعات بازرگانی در دانشگاه جان مورز لیورپول در بریتانیا گفت: "این نوع برخورد، شیوه معقولی برای مدیریت هیچ سازمانی نیست. "

او گفت در بریتانیا اخراج دسته‌جمعی کارکنان به این شیوه قانونی تلقی نمی‌شود، اما در هر حال "این واقعیت که در آمریکا می‌توان چنین برخوردی داشت به منزله مجوز استفاده از آن نیست. "
 
 
منبع: بی‌بی‌سی