bato-adv
bato-adv

آشنایی با سایپا نیو سدان، جایگزین ساینا از نمای دور و نزدیک

آشنایی با سایپا نیو سدان، جایگزین ساینا از نمای دور و نزدیک

بررسی تصویر غیر رسمی منتشر شده از سایپا نیو سدان نشان می‌دهد که برخلاف گذشته فرم طراحی خودرو به شکل کلی عوض شده است. در حال حاضر فرم قرار گیری چراغ‌ها تغییر کرده و بخشی از آن تا روی در صندوق عقب کشیده شده است. علاوه بر آن خطوط طراحی بدنه و بخش عقب خودرو نیز برجسته‌تر شده اند. در فرم طراحی جدید رنگ مشکی به چشم می‌آید و بخش سقف و رینگ‌ها کاملا تیره شده است.

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

فرارو- سایپا یک ماه قبل استراتژی تازه خود برای معرفی جانشینان تیبا و ساینا را اعلام کرد. طبق این برنامه ریزی، قرار است هاچ بک کراس اطلس جایگزین تیبا شود، اما برخی رسانه‌های حوزه خودرو مدعی اند که سایپا برنامه دارد تا نسخه فیس لیفت ساینا را تحت عنوان «نیو سدان» جانشین نسخه پایه خود کند.

به گزارش فرارو، فعالان حوزه خودرو می‌گویند که هاچ بک کراس اطلس می‌تواند جانشینی برای تیبا باشد. اما همزمان نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای ساینا باشد. از این رو به نظر می‌رسد که ارائه نسخه فیس لیفت ساینا، قابل قبول باشد.

این در حالی است که سایپا هنوز این جایگزینی را تایید و یا تکذیب نکرده است. اما در این میان رسانه‌ها تصویر از بخش عقب سایپا «نیو سدان» منتشر کرده اند و ادعا دارند که نارنجی پوشان جاده مخصوص بی سر و صدا درحال کار روی پروژه جانشینی ساینا است.

طبق خبر‌ها قرار است که تولید «نیو سدان» شش ماه پس از تولید انبوه سایپا آغاز شود. با این حساب سایپا اطلس از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به تولید انبوه می‌رسد و تولید نیو سدان احتمالا به نیمه اول سال ۱۴۰۲ موکول خواهد شد.

همه چیز درباره نیو سدان سایپا، جایگزین ساینا

تصویر غیر رسمی از ساینا فیس لیفت یا همان سایپا «نیو سدان»

تغییر طراحی سایپا نیو سدان

بررسی تصویر غیر رسمی منتشر شده از سایپا نیو سدان نشان می‌دهد که برخلاف گذشته فرم طراحی خودرو به شکل کلی عوض شده است. در حال حاضر فرم قرار گیری چراغ‌ها تغییر کرده و بخشی از آن تا روی در صندوق عقب نیز کشیده شده است.

علاوه بر آن خطوط طراحی بدنه و بخش عقب خودرو نیز برجسته‌تر شده اند. در فرم طراحی جدید رنگ مشکی به چشم می‌آید و بخش سقف و رینگ‌ها کاملا تیره شده است.

بخش آرم سایپا در طرح جدید جابجا شده است و بخش بیشتری از نمای عقب را به خود اختصاص داده است. در بخش عقب نیو سدان، حروف سایپا از هم جدا جانمایی شده اند و تا حدودی می‌توان گفت که فرم طراحی آرم و نماد از تویوتا سنچری و ولوو XC۹۰ کپی برداری شده است.

همچنین چراغ‌های لوزی شکل سپر عقب خودرو نیز به چراغ‌های کشیده تغییر شکل داده اند. با این وجود خبری از طراحی بخش جلویی خودرو نیست و هنوز نمی‌دانیم که رُخ فیس لیفت ساینا چه تغییراتی را تجربه کرده است.

همه چیز درباره نیو سدان سایپا، جایگزین ساینا

مشخصات فنی و امکانات رفاهی نیو سدان تغییر می‌کند؟

طبق گزارش هفت صبح، ساینا نیو سدان قرار است روی پلتفرم ساینا توسعه پیدا کند؛ بنابراین نباید انتظار تغییر سایز و ابعاد آن را داشت. اما همچنان فرم طراحی خبر از یک فیس لیفت واقعی می‌دهد.

در مورد بخش فنی این سدان B گفته می‌شود که این خودرو احتمالا به پیشرانه ارتقا یافته M۱۵ تحت نام M۱۵GSI مجهز خواهد شد. پیشرانه‌ای که ۱.۵ لیتر حجم دارد و به نظر می‌رسد که با نصب توربو شارژ قدرت قابل توجهی را در اختیار خودرو قرار دهد.

اما با این حال این موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، قادر به تولید قدرت ۸۷ تا ۸۹ اسب بخار با گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است و احتمالا نسخه تجاری آن قدرتی معادل  ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار خواهد داشت.

کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که تجهیز نیو سدان به این پیشرانه، مصرف سوخت خودرو را هفت درصد کاهش می‌دهد و در زمان تعمیر هم هزینه کمتری روی دست مالک می‌گذارد.

همه چیز درباره نیو سدان سایپا، جایگزین ساینا

به نظر فعالان و کارشناسان حوزه خودرو فرم طراحی خودروهای تازه سایپا مشابه به کابین شاهین خواهد بود.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز احتمالا فیس لیفت ساینا امکاناتی همچون استارت دکمه ای، صفحه نمایشگر لمسی، کروز کنترل، سنسور عقب، فرمان برقی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال، روکش چرمی صندلی‌ها و سانروف را به همراه خواهد داشت.

bato-adv
bato-adv
bato-adv