bato-adv
bato-adv

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

خودروسازی ژاپنی نیسان، اخیراً نسل جدید کوپه نیسان زد خود را با نام Nissan Z 2023 معرفی کرد که در کنار به روزرسانی‌های مدرن، نشانه‌های متعددی از طراحی نسل قبلی را نیز یدک می‌کشد.

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

فرارو- خودروسازی ژاپنی نیسان، سرانجام پس از چندین سال، جانشین کوپه جذاب Nissan 370Z را با نام Nissan Z 2023 معرفی کرد تا این نسل قدیمی و محبوب نیسان شاهد یک پرچمدار جدید در جاده‌ها باشد.

به گزارش فرارو، نیسان زد، یک سری مدل از خودرو‌های اسپرت است که از سال ۱۹۶۹ توسط شرکت ژاپنی نیسان تولید شده است. از آن زمان، نیسان شش نسل از خودرو‌های سری Z تولید کرده که جدیدترین آنها، نیسان ۳۷۰Z می‌باشد که در سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد. این خودرو‌ها به دلیل عملکرد فوق العاده، طراحی جذاب، ایمنی بالا و البته قیمت مقرون به صرفه، همواره تحسین و توجه علاقمندان را به خود جلب کرده است، اما از زمان عرضه مدل Nissan ۳۷۰Z این سری برای مدت‌ها به روز رسانی نشده بود و همین امر سبب شد تا سازنده ژاپنی در فکر معرفی هفتمین نسل از این خودرو باشد. حالا هفتمین نسل، علی رغم شایعات متعدد نام Nissan Z ۲۰۲۳ را به خود گرفته است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم است با طراحی خارجی این خودروی ژاپنی شروع کنیم؛ متأسفانه نیسان تصاویر زیادی از این خودرو را به اشتراک نگذاشته است، اما همین تصاویر اندک ما را با ترکیبی از رویکرد‌های نوین در کنار طراحی جسورانه همیشگی این خودرو روبرو می‌سازد. از جزئیات خاص گرفته تا طرح کلی خودرو، Nissan Z ۲۰۲۳ وارث واقعی نسل‌های قبلی خود به نظر می‌رسد. تقریباً به خوبی نمایان است که ظاهر تا حد زیادی از نسل اول Z الهام گرفته شده است. چراغ‌های عقب نیز نشانه‌هایی از مدل اصلی و ۳۰۰ZX دارند.

نیسان همچنین تمام تلاش خود را برای گنجاندن چراغ‌های گرد ۲۴۰Z در مدل کاملاً جدید از طریق چراغ‌های LED روز خود انجام داد. دهانه بزرگ جلوپنجره نیز ادای احترام به ۲۴۰Z است، همراه با برآمدگی قدرتی روی کاپوت که نیسان آن را Z Bulge می‌نامد. در پایان، نیسان با قرار دادن نشان Z روی ستون C می‌خواهد طراحی الهام‌بخش خود را به علاقه‌مندان یادآوری کند.

در مورد فضای داخلی، می‌توانید آن را تفسیری مدرن و دیجیتالی از نسل اول Z در نظر بگیرید. سه غلاف در بالای داشبورد، به همراه داشبورد راننده محور و کنترل‌های صوتی و تهویه مطبوع که در پایین نصب شده اند، پیوند مستقیمی با مدل ۱۹۶۹ برقرار می‌کند. همچنین می‌توان خوشحال بود که نیسان ترمز دستی مکانیکی را در Z کاملاً جدید حفظ کرده است. در اینجا کمی هم به نسبت‌های ریاضی اشاره کنیم که خودروی جدید را با الگویی از «تخم مرغ» پیوند داده است. طبق گفته نیسان، نسبت تخم مرغی برای در‌ها و ستون ها، گوشه‌های جلو و گوشه‌های عقب خودرو اعمال شده است. در مورد چرخ‌ها نیز، نیسان می‌گوید که از نمونه‌های آلیاژی ۱۹ اینچی استفاده کرده است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد، جلوپنجره است. در حالی که بار‌ها و بار‌ها گفته می‌شود که این بخش از مدل ۲۴۰Z وام گرفته شده، اما در مورد الگوی آن صحبت زیادی نشده است. ظاهراً اشکال بیضی قدردانی از چراغ‌های عقب مدل ۳۰۰ZX است. یکی دیگر از جزئیات طراحی شسته و رفته، در دسته ابزار دیجیتال یافت می‌شود. خط قرمز خودرو درست در مرکز میدان دید راننده قرار دارد. دلیل وجود آن پیشنهادی است که توسط تسوجیو ماتسودا، قهرمان دو دوره فرمول نیپون و قهرمان مسابقات Super GT به نیسان ارائه شده است.

نسل قبلی نیسان زد جدید، از یک موتور V۶ با حجم ۳.۷ لیتر بهره می‌برد که ۳۵۰ اسب بخار توان تولید می‌کند، اما Nissan Z ۲۰۲۳ از یک موتور توربوشارژ بهره خواهد گرفت که یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر Twin Turbo است. این پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار توان تولید می‌کند که می‌توان این خودرو در ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. نیسان ادعا می‌کند Nissan Z ۲۰۲۳ را با قیمتی در حدود ۴۰۰۰۰ دلار آمریکا روانه بازار کند و اگر نیسان به وعده خود عمل کند، این خودروی یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودرو‌های اسپرت موجود در جهان خواهد بود که از پیشرانه قدرتمند ۴۰۰ اسب بخاری بهره می‌برد.

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

(تصاویر) نیسان زد ۲۰۲۳؛ همان اژد‌های جذاب همیشگی!

منبع: motor1

نوشته: مصطفی جرفی-فرارو

برچسب ها: نیسان Z
bato-adv
bato-adv
bato-adv