ام وی ام ۱۱۰ نسبت به خودروهای داخلی بدنه ضعیفتری دارد، خرجش نسبت به پراید هم بیشتر است و برای تعمیر آن راهی جز مراجعه به نمایندگی نیست. درعوض مصرف سوختش کم است و به خاطر ابعاد کوچکش هر جایی که دلتان بخواهد میتوانید با آن پارک دوبل بزنید. حتی جایی که تصورش هم ممکن نیست
فرارو- ام وی ام ۱۱۰ را درست یک سال قبل خریدم و در این مطلب تجربه رانندگی و استفاده از این خودرو را در میان گذاشتم. بخش نارحت کننده ماجرا خرج بیشتر ام وی ام نسبت به خودروهایی مثل پراید و تیبا است. از طرفی نبود تعمیرگاه تخصصی برای این خودرو من را مجبور به مراجعه به نمایندگیهای مدیران خودرو کرده است، ولی بخش خوب قضیه کم مصرف بودن ام وی ام است و بابت فرمان هیدرولیک هم باید راضی باشم.
یک| امویام ۱۱۰ بدنه ضعیف تری نسبت به خودروهای داخلی دارد. حتی پراید. همان ماه اولی که این خودرو را خریدم در پارکینگ ساختمان تصادف سادهای با یک پراید پارک شده داشتم. سپر آن پراید آخ نگفت، اما من مجبور شدم به خاطر نصف شدن سپر امویام ۱۱۰ خودم، یک میلیون تومان پیاده شوم.
دو| ام وی ام ۱۱۰ واقعا کممصرف است. تابستان امسال بهخاطر اوج گرفتن کرونا بی خیال مترو شدم و هر روز با ام وی ام ۱۱۰ به سر کار میرفتم. با اینکه روزانه حدود ۱۵ کیلومتر از آن کار میکشیدم اما تا آخر ماه همان ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه برای من کفایت میکرد.
سه| فرمان ام وی ام ۱۱۰ تمام هیدرولیک است و این آیتم برتری آن مقابل خودروهایی مثل پراید و تیبا به حساب میآید. هفته قبل به صورت اتفاقی پشت فرمان تیبا هاچ بک یکی از دوستان نشستم و همان موقع چینیها را به خاطر استفاده از فرمان هیدرولیک در ام وی ام ۱۱۰ دعا کردم.
چهار| ظرفیت سرنشینهای ام وی ام در کارت ماشین چهار نفر نوشته شده است، اما راننده این خودرو اصلا نباید به این عدد اعتماد کند. بعد از یک سال استفاده از ام وی ام هنوز هیچکدام از سرنشینهای عقب با روان آرام از خودرو پیاده نشدند و مدام بابت فضای کوچک اتاق گلایه میکنند.
پنج| امکان پارک دوبل زدن با ام وی ام ۱۱۰ همه جا وجود دارد. حتی جاهایی که واقعا نمیشود. طول ام وی ام ۱۱۰ فقط و سه و نیم متر است و با این ابعاد میتوانم با خیال راحت پارک دوبل بزنم. پارک دوبل زدن با ام وی ام ۱۱۰ حتی از پراید هاچ بک و تیبا دو هم راحتتر است.
شش| ام وی ام ۱۱۰ رسما چیزی به اسم صندوق عقب ندارد. از یک سال قبل تا الان هر وقت میخواستیم با این خودرو به اطراف تهران برویم، این مشکل بیشتر خود را نشان میداد. در صندوق عقب ام وی ام نهایتا میتوانید برای گذاشتن یک زیرانداز حساب باز کنید و بقیه وسایل را باید کنار خودتان بگذارید.
هفت| ام وی ام ۱۱۰ نسبت به تیبا و پراید خرج بیشتری دارد. همین یک هفته قبل که کیلومترشمار خودرو عدد ۶۰ هزارکیلومتر را نشان داد برای تعویض تسمه تایم اقدام کردم. هزینه تعویض این قطعه با احتساب اجرت از نیم میلیون تومان فراتر رفت.
هشت| معظل بزرگ رانندههای ام وی ام نبود تعمیرگاه تخصصی است. ظرف یک سال گذشته فقط یک مکانیکی مخصوص ام وی ام و خودروهای چینی اطراف خانه مان پیدا کردم که از قضا همان مکانیکی وقت و حوصله سر و کله زدن با مدل ۱۱۰ را ندارد. چارهای نیست جز مراجعه به نمایندگیهای مدیران خودرو و پرداخت هزینههای دوبله و سوبله!
۹| چرخهای ام وی ام از چرخهای پراید کوچکتر است و این موضوع خود را موقع دست اندازها بیشتر نشان میدهد. اولین باری که ناشیانه و با سرعت زیاد قصد عبور از دست انداز را داشتم، پی به این قضیه بردم و الان بیشتر مراعات میکنم.
۱۰| چند خط بالاتر از فضای کوچک اتاق ام وی ام ۱۱۰ گلایه کردم، اما این بخش ماجرا یک جاهایی هم بد نیست. مثلا در فصلهای سرد و گرم سال فضای کوچک اتاق باعث میشود کارایی بخاری و کولر بیشتر به چشم بیاید.
۱۱| ام وی ام من سه سیلندر است و ظرفیت موتور آن ۸۰۰ سی سی است. این موضوع در سربالاییها بیشتر به چشم میآید و راهی نمیماند جز حرکت با دنده سنگین. البته با علم به این قضیه سراغ ام وی ام رفتم و از همان روز اول توقعم را پایین آوردم.
مجبوریم پراید رو به این ترجیح بدیم.