bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۲۵۱۴۴

راهنمای گام‌به‌گام تاسیس آموزشگاه مجازی زبان

راهنمای گام‌به‌گام تاسیس آموزشگاه مجازی زبان
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

با گسترش اینترنت، آموزش مجازی و آنلاین تحولاتی را در سیستم آموزش ایجاد کرد. شیوع ویروس کرونا به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد؛ به طوری که امروز آموزشگاه‌های زبان، بسیاری از دوره‌های خود را مجازی و آنلاین برگزار می‌کنند. اگر شما هم آموزشگاه زبان دارید و به دنبال رشد آن هستید، حتما راه‌اندازی آموزش مجازی را در برنامه خود قرار دهید. در این مقاله تصمیم دارم تمام مراحل، مجوزها و نیازهای تاسیس آموزشگاه مجازی زبان را توضیح دهیم. 

برای راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

آموزش مجازی چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این نوع از آموزش در چند سال اخیر تحولات بسیار زیادی شده است. وجود LMS (سیستم مدیریت آموزش)، اینترنت پرسرعت و نرم‌افزارهای مختلف زمینه را برای تحول آموزش فراهم ساخته‌ است.

همین ابتدا بگوییم در صورتی که بدون اخذ مجوز شروع به فعالیت کنید، به عنوان موسسه آموزشی غیر مجاز شناخته می‌شوید و از فعالیت شما جلوگیری خواهد شد.

برای دریافت مجوز راه اندازی آموزش مجازی زبان، باید مدارک و شرایط خود را به سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه دهید تا بعد از بررسی مدارک شما، نتیجه اعلام شود. در ادامه شرایط کامل برای دریافت مجوز و چگونگی صدور مجوز، به طور کامل شرح داده شده است.

· شرایط لازم برای دریافت مجوز آموزشگاه مجازی زبان

  1. آموزشگاه باید مجوز آموزش حضوری را داشته باشد.
  2. در صورتی که بخواهید آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی مجازی انجام دهید، باید مجوز ماده 34 را دریافت کنید.
  3. آموزشگاه باید در یک سال گذشته حداقل 60 درصد زبان‌آموزانش قبول شده باشند.
  4. مربی و مدرسی که به سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای معرفی می‌شود، باید حداقل 2 سال سابقه آموزش مستمر در زمینه زبان انگلیسی داشته باشد.
  5. آموزشگاه نباید در سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بیش از 50 امتیاز منفی، داشته باشد.

· مراحل صدور مجوز آموزشگاه آنلاین زبان

همان طور که می‌دانید دریافت مجوز نیز همچون بسیاری از کارهای دیگر دارای پروسه و مراحل خاصی است. این مراحل برای هر کدام از آموزشگاه‌ها متفاوت خواهد بود. دریافت مجوز آموزشگاه آنلاین زبان، بر طبق مراحل زیر انجام خواهد شد:

1.ثبت تقاضای مجوز آموزشگاه زبان

اولین مرحله برای دریافت مجوز برگزاری کلاس آنلاین زبان، پر کردن فرم تقاضا است. برای این کار نیازی به مراجعه حضوری نیست. با مراجعه به سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای، فرم‌های مربوط به راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان را پر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که موسس یا مدیر آموزشگاه باید این فرم‌ها را تکمیل کنند و به همراه طرح توجیهی ارسال شود. در صورتی که در بررسی‌های اولیه تقاضای شما برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان رد شود، این موضوع توسط مرکز و به صورت کتبی به شما اعلام خواهد شد.

2. انتخاب محل راه‌اندازی آموزشگاه زبان

در صورتی که موافقت‌نامه اصولی برای شما صادر شد، موسس آموزشگاه موظف است در مدت حداکثر 6 ماه، نسبت به معرفی فضای آموزشگاه، مشخصات وب‌سایت، فهرست تجهیزات آموزشی، فهرست تجهیزات الکترونیکی، محتوای الکترونیکی و سامانه مدیریت یادگیری اقدام کند و مدارک لازم را به سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای ارسال کند.

3. انجام کارشناسی تجهیزات آموزشگاه مجازی زبان

بعد از این که مدارک و مستندات خود را به سازمان فنی و حرفه‌ای تحویل دادید، کارشناسانی از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای، برای بازدید و بررسی فضا و تجهیزات آموزشگاه می‌آیند، گزارش‌هایی را تهیه می‌کنند و به سازمان ارسال خواهند کرد.

در صورتی که تجهیزات و اعضای معرفی شده توسط موسس، مورد تائید سازمان فنی و حرفه‌ای باشند، مجوز تاسیس آموزشگاه مجازی زبان ارسال خواهد شد. همچنین در صورتی که این اعضا توسط سازمان تائید نشوند، 6 ماه فرصت خواهید داشت تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان

نرم افزارهای آموزش مجازی یا LMS ، نرم افزار حسابداری، نرم افزارهای برنامه‌ریزی کلاس‌ها و مدیریت کلاس از جمله تجهیزات لازم است. خوشبختانه چند سالی است که نرم‌افزارهایی مانند نرم افزار لیمس (LIMS) به بازار عرضه شده‌‌اند که تمام این نیازها را تنها در یک نرم افزار مدیریت می‌کنند. این نرم‌افزارهای جامع مدیریت آموزشگاه زبان، کار مدیریت آموزشگاه و برگزاری کلاس آنلاین را ساده کرده‌اند.

سرورها، پهنای باند مورد نیاز، امکانات حفاظتی و امنیتی سرورها، از جمله مهم‌ترین سخت افزارهای مورد نیاز برای تاسیس آموزشگاه آنلاین زبان هستند. لیمس با طراحی سایت و اپلیکیشن برای آموزشگاه‌های زبان و اختصاص سرورهای پر قدرت به آموزشگاه، این مرحله را برای آموزشگاه‌ها اجرا می‌کند.

راهنمای گام‌به‌گام تاسیس آموزشگاه مجازی زبان

3 نرم افزار آموزش مجازی و آنلاین زبان

در این بخش به بررسی و معرفی سه مورد از بهترین نرم افزار آموزش مجازی زبان خواهیم پرداخت، تا اگر به دنبال اضافه کردن آموزش مجازی به آموزشگاه زبان خود هستید، انتخاب خوبی داشته باشید:

·نرم افزار لیمس (Lims)

نرم افزار لیمس به عنوان یکی از بهترین سامانه آموزش مجازی زبان به شمار می‌آید. این نرم افزار با ویژگی‌های اختصاصی خود توانسته بهترین فضا را برای یادگیری زبان، برای زبان آموزان فراهم کند. مزیت مهم این نرم‌افزار این است که با استفاده از لیمس، هر دو نرم‌افزار پر قدرت بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت را در دسترس خواهید داشت. همچنین لیمس امکانات ویژه و اختصاصی برای آموزشگاه‌های زبان را در این نرم‌افزارها اعمال کرده است. برخی از امکانات اختصاصی این نرم‌افزار عبارت‌اند از:

  • دسترسی به امکانات آموزشگاه بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • نوبت دهی آنلاین برای آزمون تعیین سطح
  • برگزاری آزمون آنلاین و شفاهی تعیین سطح
  • ثبت نام آنلاین
  • مشاهده تکالیف، نمرات و نمودار رشد و افت تحصیلی
  • یادآوری آزم‍ون‌ها
  • دسترسی به ویدئوی کلاس‌‎های آنلاین
  • امکان برگزاری و شرکت در کلاس آنلاین
  • امکان بارگذاری تکالیف در قالب‌های مختلف؛ ویدئویی، صوت، متن و عکس
  • ارسال پیامک نمرات پایانی
  • برگزاری کوئیز و آزمون آنلاین
  • امکان برگزاری کلاس آفلاین
  • امکان گفت‌و‌گوی آنلاین با اساتید
  • پرداخت آنلاین هزینه‌ها
  • هشدار بدهی‌ها و قسط‌ها
  • مشاهده تاریخچه پرداخت‌ها
  • صدور خودکار فیش حقوقی
  • و ...

نرم افزار لیمس با ایجاد فضای اختصاصی برای هر آموزشگاه باعث شده تا کلاس‌های آنلاین با تعامل و بازخورد بیشتری برگزار شود. همچنین در نرم‌افزار لیمس هر کاربر یک اکانت اختصاصی دارد و با نوشتن نام و رمز عبور به سامانه وارد می‌شود.

لیمس، تمام امکانات لازم برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان و مدیریت آن را در یک نرم‌افزار و در مدت هفت روز آماده می‌کند. همچنین با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی برای آموزشگاه زبان شما، به برندسازی و رشد بیشتر آموزشگاه کمک می‌کند.

· نرم افزار زوم (ZOOM)

این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای موجود برای برگزاری کلاس آنلاین است. نرم‌افزار زوم، به گروه‌های آموزشی مختلف کمک می‌کند تا بتوانند کلاس‌های خود را در یک محیط امن برگزار کنند. این نرم‌افزار امکان برگزاری جلسات ویدئویی، صوتی، وبینار و چت را برای شما فراهم می‌کند.

·  نرم افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect)

یکی دیگر از نرم‌افزارهای موجود برای آموزش مجازی، نرم‌افزار Adobe Connect است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار ادوبی کانکت  وبینارها و جلسات خود را برگزار کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

امکان گروه‌بندی کلاس، برگزاری آزمون آنلاین، چت آنلاین، قابلیت شناسایی با سیستم‌های احراز هویت پیشرفته، از جمله امکانات و ویژگی‌های این نرم افزار آموزش مجازی است.

تاسیس آموزشگاه مجازی زبان؛ راهی برای همسو شدن با تکنولوژی

در این مقاله تمام آنچه که برای راه اندازی آموزش مجازی زبان لازم داشتید را در اختیارتان قرار دادیم. لیمس به عنوان بهترین نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، مدیریتی یکپارچه همراه با یک LMS اختصاصی شده برای آموزش مجازی زبان ارائه کرده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت لیمس و تماس با کارشناسان، آموزشگاه زبان خود را هوشمند بسازید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین