اوضاع بحرانی اقتصادی، بالا رفتن خط فقر، کارگاههایی که به خاطر مسائل مالی و حقوقی تعطیل میشوند، زنان سرپرست خانوار که برای تامین معاش با مشکلات زیادی مواجه هستند و مواردی از این دست، در لایههای آشکار و نهان جامعه ما در حال خزیدن هستند.
کارآفرینی، اشتغالزایی و رسیدگی به نیروی کار فعال، یکی از اولویتهای اصلی و مهم محسوب میشود که در اقتصاد امروز، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. ما وظیفه خود میدانیم که در حد توان، بسترهای مناسبی برای این مهم فراهم آوریم. میروریتی با این هدف و در راستای همین دغدغهمندی شکل گرفته است.
فقر، همواره یکی از معضلات اصلی جوامع بوده است به طوری که ریشه بسیاری از آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، افسردگی و بیماریهای روانی و رشد جرایمی چون سرقت، آمار فساد و فحشا و... در بسیاری از موارد به فقر میرسد. پس، اولین قدم برای کاهش آسیبهای اجتماعی در کشور، پایین آوردن آمار فقر است.
ما در تیم میروریتی ایمان داریم که راهکار لازم برای کاهش آمار فقر در جامعه، چیزی فراتر از کمکهای مالی و معیشتی است. کمکهای مردمی همیشه بودهاند و هستند؛ اما هدفمندسازی آنها روشی است که نیازمند راهکارهای مدیریتی و حرفهای است. ایجاد نقشه راه برای استفاده بهینه از این کمکهای مردمی کار ماست.
ما در میروریتی به دنبال آموزش مهارتهای لازم برای داشتن یک زندگی اقتصادی موفقتر و راحتتر هستیم و این یعنی اولین قدم برای اشتغالزایی در کشور.
حتما تاکنون برای یک امر خیر کمکهای مالی کرده اید. پس شما جزو تیم میلیونی crowdfunding در کل جهان هستید. میروریتی بستری را فراهم کرده که میتوان از قطرههای مهربانی مردم دریایی از مهربانی ساخت.
میروریتی ایمان دارد که منابع سرمایهای کوچک میتوانند دست در دست هم دهند تا سرمایهگذاریهای کلان برای دستگیری از افراد نیازمند، فراهم شود. از این رو به جای سرمایه گذاریهای بزرگ به سراغ دلهای بزرگ رفته است و با ایجاد کمپینهایی با اهداف مشخص و واضح، کمکهای مردمی و سرمایههای جزئی را جمع آوری کرده و صرف اهداف خیرخواهانه مینماید.
میروریتی یک پلتفرم شفاف برای ساماندهی کمپینهای خیریه و خیرخواهانه و همچنین فرهنگ سازی در ایران است. این شکل تامین مالی جمعی در ایران برای اولین بار توسط میروریتی شکل گرفته و با وجود اینکه با گسترش فضای مجازی، کمپینهای متعددی به وجود آمده، تاکنون هیچ پلتفرمی برای ساماندهی آنها ساخته نشده بود و میروریتی در این زمینه پیشگام است.
یکی از بزرگترین اهداف میروریتی کمک به خیریههای کوچکتر است. این خیریهها در میان اذهان عمومی جای کمتری دارند و به دلیل محدودیتهای مالی و عدم برخورداری از پلتفرمهای تبلیغاتی، نتواستهاند مانند خیریههای بزرگ به جذب مشارکت بپردازند. میروریتی از این خیریهها حمایت میکند.
دغدغه اصلی میروریتی فرهنگ سازی و اشتغالزایی است. اعتمادسازی برای کمک بیشتر به همنوعان، جلوگیری از عادی انگاری فقر و فحشا، ساماندهی کودکان کار و حمایت از آنها در زمینه تحصیل و یادگیری مهارتهای مولد، حمایت از بانوان برای در امان ماندن از آسیبهای اجتماعی و ورود موفق آنها به اجتماع، حمایت از محیط زیست و ایجاد راهکارهایی برای مقابله با معضلات آب و حمایت از حیوانات و ایجاد کارگاهها و بسترهای مناسب اشتغال زایی برای قشر آسیبپذیر از جمله زمینههای فعالیت میروریتی و پویشهای آینده محسوب میشوند.
این کمپینها در سایت میروریتی به آدرس www.mirority.com قابل مشاهده هستند.
کمپینها با همکاری خیریهها ایجاد میشوند. ابتدا گروه هدف مشخص میشود. به عنوان مثال زنان سرپرست خانواری که برای تامین معاش به کارگاه خیاطی و تجهیزات آن و از این دست حمایتها نیاز دارند، کودکان کاری که برای گذران زندگی به سرپناهی امن و مطمئن احتیاج دارند و یا مشاغلی که به دلیل مشکلات مالی با ورشکستگی و نابودی مواجه شدهاند. همچنین قشر آسیبپذیر مانند کسانی که در دام اعتیاد گرفتار شدهاند، افراد بیخانمان، زنانی که با خشونتهای خانگی روبه رو هستند و...
پس از طی این مراحل، بستر مناسب برای برگزاری کمپین در سایت میروریتی فراهم شده و برای شرکت در کمپین در فضای مجازی فراخوان داده میشود.
مبالغ جمع آوری شده از بخش کمکهای مردمی مستقیما به حساب خیریه واریز میشود و هیچگونه عایدی مالی در این میان برای میروریتی وجود ندارد؛ چرا که شعار ما این است که هر کس در ساختن جامعه خود مسئولیت دارد و باید برای آن تلاش نماید.
شفافسازی، هنر میروریتی در جذب مشارکتهای نیکوکارانه مردم است. میروریتی تشکیل شد تا با شفاف سازی هر چه بیشتر و معتبرتر، از روند جمع آوری کمکهای مردم، ابهامزدایی کند. از این پس، انجام کار خیر و نوع دوستانه آسانتر و مورد اعتمادتر است.
گزارشهای متنی و ویدئویی از جریان هر کمپین بهترین راه برای اعتمادسازی است. در این گزارشها، تیم میروریتی با نظارت بر عملکرد خیریهها و همچنین بررسی نتایجِ، از صرف مبالغ جمع آوری شده در راستای برآورده شدن هدف کمپین اطمینان حاصل مینماید و این گزارشات را به اطلاع مردم میرساند.
هر کس در میروریتی پروفایلی مختص به خود دارد که میتواند کمپینهای مورد علاقه خود را انتخاب نموده و مبلغ مورد نظر خود برای شرکت در هر کمپین را واریز نماید. در این صورت بخش اعلان سایت برای پروفایل او فعال شده و تمامی مبالغ جمع آوری شده، اشخاصی که در آن کمپین مشارکت نموده اند، نظرات مردم و همچنین گزارشهای ارائه شده برای آن کمپین، از این طریق برای او ارسال میگردد.
میروریتی برای برگزاری هر کمپین از میان افراد شناخته شده، سلبریتیها، ورزشکاران و افراد خوشنام جامعه سفیری را انتخاب میکند تا هماهنگیهای مربوط به کمپین، توسط آنها پیگیری شود و گزارشات مربوط به جمع آوری کمکهای مالی علاوه بر سایت و صفحه اینستاگرام میروریتی به آدرس mirority.charity در صفحات شبکههای اجتماعی این سفیران نیز منتشر شود و به نوعی آنها چشم و گوش مردم برای پیگیری کارهای کمپین محسوب میشوند.
سخن آخر
اگر به دنبال راهی برای مهربانتر شدن هستید، سری به میروریتی بزنید.