bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۳۲۱۹۵
اطلاع رسانی تبلیغاتی

علائم سقط جنین و روش های آن توسط متخصص زنان

علائم سقط جنین و روش های آن توسط متخصص زنان
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

به طور معمول در سه ماهه اول بارداری ممکن است خانم ها با سقط جنین مواجه شوند. به بیان ساده تر می توان گفت این سقط در این مدت زمان رایج تر بوده و بیشتر اتفاق می افتد اما تنها در 10 درصد از خانم های باردار رخ می دهد. در برخی مواقع سقط جنین در خانم هایی بروز می یابد که نسبت به بارداری خود اطلاعی ندارند و ممکن است بر این باور باشند که این خونریزی ها نشانه شروع دوران قاعدگی آن ها است. خانم هایی که در سن های بالاتر باردار می شوند امکان سقط در آن ها کمتر از خانم هایی که سن پایینی دارند اما بازهم نمی توان اهمیت داشتن آگاهی در این راستا را نادیده گرفت زیرا با این مجموعه اطلاعات می توان از بروز چنین شرایط چلوگیری نمود. امروزه متخصصان زنان و زایمان مراقبت های خاصی را برای خانم ها در نظر می گیرند که با رعایت نمودن این مراقبت ها می تواند از سقط جنین جلوگیری نمود. توصیه داریم به راحتی از کنار این نکات و دستورالعمل ها عبور ننمایید.

سقط جنین چیست؟

در اوایل دوران حاملگی یعنی قبل از ورود به هفته بیستم بارداری ممکن است جنین قدرت زنده ماندن در محیط خارج از رحم مادر خود را نداشته باشد در چنین شرایطی سقط جنین اتفاق می افتد. این سقط با علائم خاصی همراه می باشد و عوامل مختلفی می توانند زمینه های بروز آن را فراهم سازند. این مجموعه عوامل غیر ارادی بوده و مادر نمی تواند کنترلی در راستای آن ها داشته باشد. همین امر موجب شده است تا امروزه سقط جنین به عنوان یکی از شایع ترین اتفاقات در سطح دنیا شناخته شود.

این سقط ها انواع مختلفی دارند و هر کدام علائم و نشانه های خاصی را برای مادران به دنبال دارند. زمانی که خانم ها با مجموعه علائم هر کدام از این سقط ها آشنایی کامل داشته باشند می توانند عکس العمل بهتری را از خود نشان دهند. علاوه بر این می توان با مراجعه به متخصص زنان از درمان به موقع بهره مند شده و شرایط جسمی بهتری را برای خود رقم زد.

روش های سقط جنین

شما با مراجعه به متخصصان زنان و دریافت مشاوره های لازم می توانید از روش های خاصی برای سقط جنین خود بهره مند شوید. روش های سقط بچه عمدتا شامل استفاده از داروها و جراحی های خاص می شوند که هر کدام ساختار و شرایط خاص خود را دارند و لازم است بر حسب شرایط جسمی و سن خانم های باردار انتخاب شوند.

علاوه بر سقط خود به خودی که به دلایل مختلف رخ می‌دهد، زنان بارداری که در هفته‌ی ۱۴ تا ۱۶ بارداری هستند، می‌توانند سقط جنین عمدی انجام دهند. در صورت نیاز به خاتمه دادن به بارداری، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. گزینه‌ها، شامل سقط جنین با مصرف داروها و سقط جنین با کمک اقدامات جراحی است که باید زیر نظر دکتر زنان انجام شود.. هر دو راه برای ختم بارداری در بیماران، ایمن و مناسب و موثر هستند.

نوع روش انتخابی برای سقط جنین در هر فرد به موارد زیر بستگی دارد:

مدت زمانی که از آخرین قاعدگی فرد گذشته است.

در دسترس بودن روش انتخابی.

سن بارداری

و ترجیح بیمار.

علائم سقط جنین و روش های آن توسط متخصص زنان

خطرات سقط جنین برای مادر

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مجموعه خطرات سقط جنین برای مادران پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. از مهم ترین خطراتی که با سقط جنین خانم ها را تهدید می نمایند می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت خاص خود را داشته و نباید نادیده گرفته شوند.

  • بروز سقط جنین ناقص
  • ایجاد خونریزی های بیش از حد
  • ابتلا به سندرم شرمن
  • ایجاد عفونت های شدید
  • افسردگی
  • سقط جنین های مکرر
  • بروز اضطراب

علائم و نشانه های سقط جنین

همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم سقط جنین علائم و نشانه های خاص خود را دارد و زمانی که خانم ها نسبت به این علائم اطلاعات لازم را داشته باشند می توانند در سریع ترین زمان ممکن به متخصص زنان مراجعه نموده و خدمات درمانی مناسبی را دریافت کنند. از مهم ترین علائم سقط شدن جنین می توان موارد زیر را نام برد.

  • کمر درد خفیف یا شدید
  • دل درد های شدید و گرفتگی این قسمت از بدن
  • خارج شدن مایعات، ترشحات و بافت ها از واژن
  • خونریزی های واژینال
  • لکه بینی های بیش از حد

دلایل سقط شدن جنین

زمانی که جنین شما نتواند به درستی مراحل رشد خود را پشت سر بگذارد سقط خواهد شد به همین دلیل لازم است در این زمینه سهل انگاری ها را کنار گذاشت. مشکلات کروموزومی عامل 50 درصد از سقط های جنین شناخته می شوند که به طور تصادفی به وقوع پیوسته و خانم ها را با چنین مشکلاتی مواجه می سازند. علاوه بر این ممکن است وجود برخی بیماری ها و مشکلات موجب بروز سقط جنین شوند که از مهم ترین آن ها می توان به دیابت های کنترل نشده، مشکلات هورمونی، بیماری های تیروئید، مشکلات دهانه رحم و عفونت های بیش از حد اشاره نمود که همگی نیاز به درمان دارند تا بتوان یک بارداری سالم و بدون خطر را تجربه نمود. شما با مراجعه به متخصص زنان می توانید از بروز چنین شرایطی جلوگیری نموده و با میزان اطلاعات بیشتری دوران بارداری خود را سپری کنید.

سقط جنین قانونی توسط متخصص زنان چگونه انجام می شود؟

برای انجام سقط جنین به صورت قانونی ابتدا لازم است مجورهای سقط درمانی را دریافت نمود البته لازم است بدانید این مجوزها تنها بر اساس شرایط خاصی صادر می شوند و نمی توان به سادگی آن ها را دریافت کرد. با داشتن مجوز ی توانید برای سقط قاونی به دکتر زنان مراجعه کنید. از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار در این امر می توان به سن بارداری کمتر از 19 هفته اشاره نمود. بر اساس این امر اگر بیش از 19 هفته از بارداری گذشته بود امکان صادر شدن این مجوز وجود نداشته و هرگونه سقط جنین نیز غیرقانونی می باشد. علاوه بر پایین بودن سن بارداری می توان بر اساس شرایط دیگری نیز مجوز سقط را دریافت نمود که اگر بخواهیم اشاره ای نیز به این امر داشته باشیم می توان وجود ناهنجاری در جنین و یا بیماری مادر را نام برد که می تواند بر روی سلامت جنین اثرات منفی داشته باشد. زمانی می توان بر اساس این فاکتورها مجوز سقط قانونی را دریافت کرد که این شرایط توسط سه متخصص تایید شده باشند و اگر امکان صدور وجود نخواهد داشت.

آیا دکتر زنان و زایمان سقط جنین انجام می دهد؟

این پرسشی است که ممکن است برخی با آن مواجه بوده و به دنبال دریافت پاسخی مناسب برای آن باشند. در پاسخ به این پرسش باید گفت دکتر زنان در صورتی سقط جنین را انجام می دهند که تمام مدارک مبنی بر قانونی بودن سقط جنین را دریافت نموده باشید. و بهترین و کم خطر ترین سقط جنین نیز زیر نظر متخصص زنان و زایمان قابل انجام است.

منبع: https://doctoreto.com

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین