bato-adv
bato-adv

توصیه روزنامه کیهان به هادی حجازی‌فر

توصیه روزنامه کیهان به هادی حجازی‌فر

ای کاش هادی حجازی‌فر، قدر جایگاه به دست آمده‌اش را بداند و سفارش بازی در هر نقش و فیلمی را قبول نکند و خاطره خوش بازآفرینی چهره و شخصیت مهدی باکری را نگه دارد؛ ای کاش!

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

کیهان نوشت: هادی حجازی‌فر یکی از خوش‌اقبال‌ترین سینماگران ایرانی است وای کاش قدر جایگاه به دست آمده‌اش را بداند و سفارش بازی در هر نقش و فیلمی را قبول نکند و خاطره خوش بازآفرینی چهره و شخصیت مهدی باکری را نگه دارد.

فیلم «موقعیت مهدی» پدیده چهلمین جشنواره فیلم فجر و اولین فیلم هادی حجازی‌فر است. این بازیگر- کارگردان، هم نخستین تجربه نقش‌آفرینی‌اش با فیلمی درباره یکی از ستارگان انقلاب و دفاع مقدس بود (احمد متوسلیان) و هم اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی‌اش (شهید مهدی باکری)؛ از این نظر، می‌توان او را یکی از خوش‌اقبال‌ترین سینماگران ایرانی دانست. ای کاش هادی حجازی‌فر، قدر جایگاه به دست آمده‌اش را بداند و سفارش بازی در هر نقش و فیلمی را قبول نکند و خاطره خوش بازآفرینی چهره و شخصیت مهدی باکری را نگه دارد؛ ای کاش!

سال‌هاست که برچسب «فیلم ارزشی» بین منتقدان و روشنفکران و خیلی از سینماگران، مترادف فیلم شعارزده و پروپاگانداست! اما «موقعیت مهدی» هم یک فیلم به غایت ارزشی است و هم این که به معنای واقعی کلمه سینمایی است؛ دلیل رسیدن به این موفقیت، عبور فیلم ساز از حجاب تکنیک و رسیدن به فرم متناسب با محتواست که کاری دشوار و پیچیده در تولید فیلم است. یک فیلم سهل و ممتنع که با شناخت عمیق از سوژه و محیط پیرامون او و تسلط بر فنون و تکنیک‌های سینمایی به بار نشسته است. درنتیجه، حرکات دوربین، موسیقی، جلوه‌های ویژه و حتی بازیگر بودن کاراکترها برای مخاطب محسوس نیست، یعنی آن‌قدر منسجم است و مصالح آن خوب ترکیب شده است و مخاطب را در مرکز ماجراها و اتفاقات قرار می‌دهد که ما متوجه برساخته بودن ماجراهای فیلم نمی‌شویم و گویی با واقعیت محض مواجه هستیم.

bato-adv
bato-adv
bato-adv