bato-adv
bato-adv

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

اخیراً اطلاعاتی مربوط به یک گواهی ثبت اختراع فراری به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت یک پلتفرم کاملاً جدید در دست توسعه دارد که مربوط به اولین خودروی اسپرت تمام برقی این شرکت است.

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

فرارو- شایعات در مورد اولین خودروی اسپرت تمام برقی فراری زیاد است، اما اخیراً اطلاعاتی مربوط به یک گواهی ثبت اختراع این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این سازنده ایتالیایی یک پلتفرم کاملاً جدید در دست توسعه دارد که مربوط به اولین خودروی اسپرت تمام برقی این برند است.

به گزارش فرارو، در اواسط سال گذشته، جان الکان، مدیر عامل فراری تایید کرد که این شرکت اولین خودروی اسپرت خالص الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد فراری در حال پیشرفت در روند توسعه این خودرو است، زیرا این شرکت به تازگی یک پتنت برای یک خودروی الکتریکی جدید ثبت کرده است. یک پلت فرم خودروی اسپرت، که انتظار داریم زیربنای رقیب برقی آینده برای تسلا رودستر باشد. این پتنت همچنین ایده‌ای از طراحی آینده این خودروی در اختیار ما قرار می‌دهد.

این درخواست ثبت اختراع فراری برای کفپوش و شاسی است که فضایی برای دو بسته باتری دارد. یک واحد بزرگتر در عقب خودرو و یک بسته پهن و مسطح در زیر محفظه سرنشین نصب شده است و به گونه‌ای شکل گرفته است که فضای کافی برای سرنشینان باقی بماند. هر دو باتری به قسمت کف مخصوص خود متصل می‌شوند که جدا از شاسی اصلی خودرو است و از زیر به خودرو متصل می‌شود. شکل نمونه اولیه در طرح‌های ثبت اختراع فراری همچنین نشان می‌دهد که اولین مدل تمام الکتریکی این برند، از زبان طراحی خودرو‌های موتور احتراقی آن خیلی دور نخواهد شد. بسته باتری و موتور‌های الکتریکی در عقب خودرو قرار می‌گیرند و فضایی را که معمولاً برای موتور احتراقی و گیربکس اختصاص داده می‌شود، اشغال می‌کنند.

اگرچه طرح‌های ثبت اختراع فراری نشان می‌دهد که این پلت فرم جدید با در نظر گرفتن پیشرانه‌های کاملاً الکتریکی طراحی شده است، این شرکت می‌گوید که فضای کافی را در معماری پیشنهادی برای یک خودروی اسپرت هیبریدی با موتور احتراقی که بر اساس همان پایه‌ها ساخته شده است، باقی گذاشته است. این امکان وجود دارد که به زودی بتوانیم یک مدل هیبریدی دیگر از فراری را در اواسط دهه ببینیم، تقریباً در همان زمان که این شرکت اولین خودروی برقی خود را عرضه می‌کند.

فراری می‌گوید که فضای کافی هم در جلو و هم در عقب پلت فرم برای قرار دادن یک موتور احتراقی وجود دارد. اما، با قضاوت بر اساس این تصاویر، این پلت فرم دارای یک قسمت جلویی مشابه با F8 Tributo و 296 GTB خواهد بود، که به این معنی است که فضای کافی برای یک موتور بنزینی در جلو وجود نخواهد داشت. با این حال، اگر فراری یک موتور احتراقی را در این پلت فرم پیشنهادی قرار دهد، احتمالاً در پشت محفظه سرنشینان قرار خواهد گرفت و فضای محدودی در جلو برای قرار دادن یک موتور الکتریکی استفاده می‌شود.

مدل‌های هیبریدی لافراری، GTB 296 و مدل SF90 محصولاتی هستند که با عنوان خودروی هیبریدی به دنیای پرتحرک خودرو‌های اسپرت رونمایی شدند. درباره ساخت خودرو‌های برقی، جان الکان از همکاری با برند‌های فعال در این حوزه خبر می‌دهد و در این باره گفته است، ما معتقدیم در صنعت خودروسازی همکاری با برند‌های فعال و ایجاد برنامه‌های مشترک با آنها، بازخورد‌های مثبتی برای ما به وجود خواهد آورد. هنوز هیچ اطلاعاتی از خودرو تمام برقی فراری فاش نشده است، اما پیش بینی می‌شود در رده خودرو‌های سوپر اسپرت قرار بگیرد و شباهت بسیار زیادی به مازراتی MC20 خواهد داشت.

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

برچسب ها: فراری خودرو برقی
bato-adv
bato-adv
bato-adv