با نگاهی گذرا به ریتون CC میتوان آن را نسخه چینی هیوندای النترا ۲۰۱۸ نامید. طراحی بدنه، کابین، فرم چراغهای جلو و عقب و خطوط و برجستگیها از روی نسخه کرهای کپی برداری شده است. در این میان تنها تلاش چانگان برای ایجاد تفاوت، سپر و جلو پنجره و رینگها بوده است. اما این تغییرها هم باعث نشده تا اتهام کپی برداری طراحی ریتون CC از روی طراحی هیوندای النترا ۲۰۱۸ پاک شود.
فرارو- سدان ریتون CC که سالها به عنوان پرچمدار سدانهای چانگان در بازار چین حضور داشت، حالا نسخه ۲۰۲۲ آن وارد فاز فروش شده است. هر چند چانگان در نسخه جدید تغییرات محسوس اعمال نکرده و فرم طراحی همچنان شبیه به سدانهای هیوندای است.
به گزارش فرارو، ریتون CC دیگر پرچمدار سدانهای چانگان نیست و جای خود را به UNI-V داده است. اما همچنان در چین و برخی کشورهای آسیایی طرفدار دارد. قیمت این خودرو در بازارهای جهانی بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار است که در مقایسه با رقبای هم رده خود، معقول به نظر میرسد.
مقایسه ریتون CC مدل ۲۰۲۲ با فیس لیفت پیشین خود نشان میدهد که تغییرات در نسخه تازه تنها به سپرهای جلو و عقب ختم شده است. در داخل کابین نیز پنل تهویه، غربیلک فرمان و اهرم دنده نیز تغییراتی داشته اند.
اما در مجموع نمیتوان گفت که چانگان فیس لیفت جدیدی ارائه کرده و به نظر میرسد که کمپانی چینی آگاهانه تغییرات بالایی در نسخه جدید اعمال نکرده است تا همچنان از این خط تولید بدون ایجاد هزینه دوباره بهره ببرد.
از زمانی که کمپانی چانگان، ریتون CC را عرضه کرد، حدود چهار سال میگذرد. سدانی که طراحی آن در تمامی این سالها از سوی منتقدان، متهم به کپی برداری از روی فرم طراحی خودروهای کرهای بوده است. اما با این وجود چانگان خیلی به انتقادها توجه نکرد، تا همچنان پرچمدار پیشین سدان هایش با شباهت بسیار نزدیک به خودروهای کره ای، دل مشتریان چینی و آسیایی را به دست آورد.
با نگاهی گذرا به ریتون CC میتوان آن را نسخه چینی هیوندای النترا ۲۰۱۸ نامید. طراحی بدنه، کابین، فرم چراغهای جلو و عقب و خطوط و برجستگیها از روی نسخه کرهای کپی برداری شده است.
هیوندای النترا مدل 2018
در این میان تنها تلاش چانگان برای ایجاد تفاوت، سپر و جلو پنجره و رینگها بوده است. اما این تغییرها هم باعث نشده تا اتهام کپی برداری طراحی ریتون CC از روی طراحی هیوندای النترا ۲۰۱۸ پاک شود.
در بخش ابعاد نیز ریتون CC در طول و عرض و ارتفاع نیز تفاوت چندانی با هم ندارند و به نظر میرسد که چانگان همه چیز را برای یک کپی برداری تمام عیار از روی نسخه کرهای فراهم کرده است.
چانگان در بخش فنی تغییرات چندان شگرفی ایجاد نکرده و همچنان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ از نوع JL473ZQ7 دیده میشود. موتوری که قادر است قدرت ۱۸۸ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را تولید کند.
گیربکس این سدان نیز ۷ دنده دوکلاچه و از نوع خیس است، که در مقایسه با گیربکسهای خشک مشکلات کمتری همچون داغ کردن زود هنگام را برای راننده ایجاد میکند.
مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۶.۲ لیتر است و باک آن نیز ۶۲ لیتر گنجایش دارد. وزن ریتون CC هم به ۱۴۶۰ کیلوگرم میرسد.
کروز کنترل، سیستم هشدار خروج از خط، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پانوراما ۳۶۰، فرمان برقی الکترونیکی (EPS)، سانروف پانوراما، تهویه خودکار، صندلیهای برقی، تجهیزات صوتی AM۳D، کروز کنترل و ترمز پارک برقی با اتوهلد، سیستم مانیتور مستقیم فشار تایر، کنترل پایداری الکترونیکی از جمله امکانات این سدان چینی است.