bato-adv
bato-adv

آنچه بدون «عادل فردوسی‌پور» گذشت

آنچه بدون «عادل فردوسی‌پور» گذشت
در حاشیه تغییرات مدیریتی فدراسیون فوتبال، یک اتفاق بامزه هم رخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

در حاشیه تغییرات مدیریتی فدراسیون فوتبال، یک اتفاق بامزه هم رخ داد. دوشنبه گذشته که آخرین قسمت برنامه فوتبال برتر روی آنتن رفت، محمدحسین میثاقی مجری این برنامه، با آن لحن حق به جانب و «دانای کل» خاص خودش پیش‌بینی کرد روز پنج‌شنبه هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و امضا‌های اعضای هیات‌رئیسه برای برکناری عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال به حد نصاب نمی‌رسد. بعد که روز پنج‌شنبه عزیزی خادم به اتفاق آرا عزل شد، خیلی‌ها یادی از این اظهارات میثاقی کردند و فیلم مربوط به پیش‌بینی اشتباه او در تیراژ وسیع وایرال شد.

اشتباه تحلیلی مجری تلویزیون که برای نخستین بار هم رخ نمی‌دهد، بار دیگر خیلی‌ها را یاد جای خالی عادل فردوسی‌پور انداخت؛ مرد هوشیار رسانه که معمولا تحلیل‌های درست و دقیقی داشت. دوران غیبت عادل و برنامه نودش در شبکه سه، حالا از مرز هزار روز هم عبور کرده است. در این مدت اتفاقات زیادی در فوتبال ایران رخ داد، اما فردوسی‌پور نبود که آن‌ها را برای مخاطب بکاود و بعضا جلوی ضرر را بگیرد.

عادل فردوسی‌پور نبود که فاجعه «ویلموتس» در فوتبال ایران رخ داد؛ یک مربی بی‌انگیزه با بهایی گزاف روی نیمکت تیم ملی نشست، بدترین نتایج ممکن را گرفت، بزرگ‌ترین پرونده بدهی تاریخ فوتبال ایران را رقم زد و مسببان موضوع هم ملزم به پاسخگویی نشدند.

عادل فردوسی‌پور نبود که قانون شگفت‌انگیز منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر را گذاشتند و پس از شکست این ایده انحصارگرایانه، بار دیگر آن را لغو کردند. آب هم از آب تکان نخورد.

عادل فردوسی‌پور نبود که پرسپولیس و استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشتند. در شرایطی که استقلال تاجیکستان و آخال ترکمنستان مجوز‌های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان را پیدا کردند، پرسپولیس و استقلال با این همه هوادار از راهیابی به این تورنمنت محروم شدند؛ باز هم بی آنکه مسببان در یک محکمه منصف رسانه‌ای وادار به ارائه توضیح شوند.

عادل فردوسی‌پور نبود که در پرسپولیس گابریل کالدرون را راندند و در استقلال هم آندرا استراماچونی در نیمه‌های راه جدا شد. به کالدرون بابت نیم‌فصل، غرامت یک فصل کامل پرداخت شد و به زودی به استراماچونی هم بابت نیم‌فصل کار، غرامت دو فصل کامل پرداخت خواهد شد. چرا؟ چون بی‌کفایتی مدیریتی با فرصت‌طلبی خارجی ادغام شد.

عادل فردوسی‌پور نبود که یک مدیرعامل در پرسپولیس طی شش ماه کار، به اندازه چند سال ضرر و زیان به بار آورد. از محمدحسن انصاری‌فرد حرف می‌زنیم که فقط ذکر کلیدواژه‌های دردسرساز دوران کاری او، یک سیاهه بلند بالا خواهد شد؛ از فسخ کالدرون و تمدید سه ساله قرارداد با رادوشوویچ نیمکت‌نشین و از استوکس و اوساگونا تا سایر داستان‌ها. البته که انصاری‌فرد تنها نیست و بسیاری از مدیران دیگر هم کم‌وبیش شبیه او بودند.

عادل فردوسی‌پور نبود که در مجمع انتخاباتی سال گذشته فدراسیون، نامزد‌های فوتبالی «تحقیر» شدند، یک چهره ناشناخته با حداکثر آرا رئیس شد و کمتر از یک سال بعد کنارش گذاشتند. چرا؟ چطور؟ کسی نمی‌داند. چند جنجال دیگر باید از زیر ذره‌بین عادل غایب بیرون بماند؟ کسی نمی‌داند. دوران خانه‌نشینی بهترین مجری و گزارشگر ایران تا کی به درازا خواهد کشید؟ باز هم کسی نمی‌داند...

ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
عادل بود باشگاه های ما هر سال قهرمان آسیا و تیم ملی۴ سال یکبار قهرمان جام ملتها و مهمتر قهرمان جام جهانی شدیم ... تا کی الکی حرف زدن و واقعا چیزای الکی رو نسبت دادن ...این نبود اگر بود ‌. حالا که نیست و ... اینا همش حرف و منطق درش رعایت نشده ...
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
بهتر است بگیم عادل نبود کسی که تلویزیون را بی عادل کرد.
عادل نبود... شاید یک عادلی بیاید عادل را بیاورد...
طبقه محروم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
به نظر میرسد مطالب مربوط به اهمیت دادن به نبودن فردوسی پور فرصت طلب و زیاده خواه توسط خود ایشان تحریر میشود و فرارو هم زیر این علم سینه میزند !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
تحلیلگر امور مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
غم قفس به کنار....
آنچه عقاب را پیر می کند پرواز زاغ های بی سر و پاست ...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
یک ادم باعرضه پیدانمیشه این محبوبترین وبادانشترین مجری ورزشی روبیاره.ازروزی که عادل رفته حتی یک فوتبال هم به دل هواداران نچسبیده بدون عادل فوتبال معنانداره.بقران دلمون لک زده برای یک گزارش باصدای عادل.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۴
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
این داستان مملکت ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
هزینه نبودن عادل مهم نیست فقط عادل نباشه.خخخخ
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خودت اصل مطلب را گفتی انحصار طلبان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
ما همیشه از افراط و تفریط ضرر دیدیم
فردوسی پور اینجور توصیغاتی که کردین هم نبوده
از میثاقی که قطعا بهتره ولی این چیزایی که شما نوشتین زیاده رویه خداییش
در زمان حضور ایشون هم اتفاقات بد افتاده و الزاما اگر الان هم بود نمیتونست جلویپش رو بگیره
مثلا در ماجرای انتقال پاس به همدان که به نابودیش کشید ایشون نتونست جلوی انتقال رو بگیره هرچند تلاشش رو کرد
یا در تمام این مدت چندتا مدیرعامل ورزشی رییس فدراسیون بودن؟ ایشون به حضور نظامیها هم معترض بودن
در پرونده ولیموتس و قراردادهای پخش و تبلیغات هم تهش علی کریمی رو دعوت کرد با ساکت مناظره کنن ولی خودش هیچ دخالتی نکرد
چه اصراری به بت سازی داریم واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
میثاقی خوبه واسشون هر چی ازش بخوان میگه دیگه حال فوتبال زیر ‌کنه یا نکنه که مهم نیست میثاقم تین وسط با هو چی گری شلوغ بازی یکم بیننده زیاد کنه که مثلا برنامه جذابیت یکی بگه که ما برنامه شلوغ با بحث های بیهوده نمیخ ایم ما ی برنامه میخوایم که انتهای پیشرفت باشه
پیشرفت د برنامه میثاقی این بود که این باشگاه از اون باشگاه شکایت کنه دنبال نتایج تو دادگاه باشن تا تو زمین
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
اگه اینا به حرف مردم گوش میدادن که وضع این نبود میگن یک روز یک غول در اسیابانی جا خوش کرده کرده و بیرون هم نمی رفت اسم اسیابان خودم بود اسم غول هم خودم اسیابان پیش دانای ده رفت و او هم کاری یادش داد امد یک افتابه اب کنار خودش گذاشت و یک افتابه نفت پیش غول بعد هم با پنبه شروع کرد افتابه اب رو به خودش مالیدن غول هم به تبعیت از اسیابان شروع کرد نفتها رو به خودش مالیدن اسیابان بعد با کبریت زد به خودش غول هم همین کار رو کرد غول اتش گرفت شروع کرد به داد زدن غولهای دیگه امدن و گفتن کی این بلا رو سرت اورد گفت خودم گفتم خودت که نمیشود گفت خودم نه خودم بوده اشاره به اسیابان بود حالا حکایت ماهاست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
کاش در دنیای سیاست هم عادل فردوسی پور داشتیم
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
سلام خیلی خوب بود که میگفتید عادل فردوسی پور نبود که دزدان راحت هر کاری که خواستن بکنند
روح الله حیدری جامع بزرگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
نظری که چاپ نمیشه همون بهتر که نزاریم....
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
عادل فردوسی پور یکی از برترین مجریان ایران نیست بلکه او بهترین مجری کل جهان است و عادل فردوسی پور برگردد باز فوتبال ایران نفس میکشد، بقرآن نود درصد فوتبالها رو در حالت سکوت و قطع صدا دنبال میکنم چون هیچ گزارشگری مثل، عادل خان، جوادجان، یوسفی، مزدک، گزارش نخواهد کرد و اینکه چرا عادل فردوسی پوری به کشورهای دیگر مهاجرت نمیکند و در کشورهای دیگر مجری نمیشود از عشق و علاقه ای است که به کشور ایران دارد پس با محبوب ترین مجری این کارها را نکنید
ارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
بله هرکجا مدیر نالایق باشه اولین کار منتقدش وحذف میکنه که گند کاریش ولونده اقایان کارشان خوب بلدنبودن نداستن فردوسی پور بره باز نتیجه کارشون انهارو رسوا میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
درکشوری که پول حرف آخررامیزند انتظاری هیچ ازآن نداشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
چرا خودتون رو اذیت می کنید کی ایران و ایرانی برای بعضا.... مهم بوده که این بار دوم باشه خدا به ما رحم کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
عادل باید برگرده
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
مشکل مملکت ما همین قدیس سازی و قدیس پروری هست - یجوری نوشتی انگار زمان فردوسی پور اوضاع استقلا پرسپولیس و تیم ملی و فساد در فوتبال اکی بوده - این گزارش مدح و ثناگونه بشدت غیر طبیعی است

بنده به اقای میثاقی هم نقد دارم جدی
پرسپولیس
Lithuania
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
امیدوارم که عادل فردوسی پور دوباره به تلویزیون و برنامه نود برگردد. چقدر مسئولین را به چالش می کشید که باعث میشد جلو بعضی از اتفاقات ناخوشایند برای فوتبال گرفته شود. بعضی از مسئولین صدا و سیما سلیقه های شخصی را به منافع ملی ترجیح می دهند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
تا اراده ای وجود نداشته باشه نخبگان خانه نشین هستند جهان سوم معنی واضحش همینه ؟؟!
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
انگار فوتبال بدون عادل لطفی نداره
ایکاش زودتر برگرده
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
عادل فردوسی پور ها خیلی وقت است که غایب اند و خانه نشین! شما بفرمائید در کدام جنبه مملکت داری مان عادل فردوسی پوری مانده در کدام سیستم اداری و پست های مدیریتی عادلی مانده، نشانه‌های آن را در هرجای مملکت می شود دید و حس کرد، افسوس که این ملت خواب زده را دیگر این چیزها بیدار نمی کند!!!
کار ایران با خداست آی کلا نمدی ها...
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین