bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۴۰۵۲۵

افزایش ۹ درصدی سفر‌های نوروزی مردم

افزایش ۹ درصدی سفر‌های نوروزی مردم
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: سفر‌های نوروزی مردم در مسیر رفت و طی روز‌های گذشته افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته و افزایش ۱۷۵ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در دو سال گذشته (آغاز شیوع ویروس کرونا) داشته است.

به گزارش ایسنا، داریوش باقرجوان اظهار کرد: تا ساعت ۱۲ بامداد امروز پیک سفر‌های نوروزی مردم در مسیر رفت تقریبا به پایان رسید و بیش از یک میلیون و ۸۷۵ هزار نفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای سفر‌های نوروزی خود را انجام دادند که نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش ۹ درصدی و نسبت به مدت مشابه در نوروز دو سال گذشته افزایش ۱۷۵ درصدی داشت. البته این افزایش چشمگیر نسبت به ایامی اتفاق افتاد که ویروس کرونا به تازگی در کشور شیوع پیدا کرده بود و تقریبا می‌توان گفت سفر‌های نوروزی مردم در برخی روز‌ها به صفر می‌رسید.

او با بیان اینکه رضایت نسبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و سفر‌های نوروزی در روز‌های گذشته وجود دارد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای هفته جاری و انتهای هفته آینده که به ماه مبارک رمضان می‌رسیم، پیک سفر‌های نوروزی شروع نشود چراکه مردم در آن روز‌ها می‌خواهند به شهر‌های خود بازگردند و در آن ایام به مردم توصیه می‌کنیم سفر‌های نوروزی خود را در مسیر برگشت با برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهند تا تراکم مسافر در یک روز و یک ساعت جمع نشود.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: البته در سال جاری ۶۵ درصد فروش بلیت در حوزه حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه برون‌شهری به صورت آنلاین انجام شد، اما از مردم می‌خواهیم برای همان ۳۵ درصد باقی‌مانده نیز خرید بلیت را با برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام دهند چراکه اگر تقاضا در روز و ساعتی بیشتر از عرضه باشد مسلماً مردم نمی‌توانند به موقع سفر‌های خود را انجام دهند و مشکلاتی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

باقرجوان تاکید کرد: در حال حاضر و در روز‌های گذشته گزارشی از تصادف آن هم به صورت جمعی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و مسافری نداشته‌ایم و امیدواریم تا پایان سفر‌های نوروزی نیز در این حوزه شاهد بروز تصادف و خسارات مالی و جانی نباشیم، اما به همه مردم توصیه می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز می‌خواهیم که به موضوع ایمنی و بهداشت که بار‌ها بر آن تاکید کرده‌ایم توجه جدی کنند چراکه به هیچ وجه سلامت مردم قابل اغماض نیست و با آن برخورد می‌کنیم.

او در پایان گفت: سامانه‌های تلفنی ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ سازمان راهداری به همراه وب‌سایت ir.۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم است و مسافران می‌توانند به محض بروز تخلف و مشاهده آن از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان، گزارش آن را از این طریق برای ما ارسال کنند تا با آن‌ها برخورد کنیم. البته در همین ایام گذشته از سفر‌های نوروزی نیز گزارش‌هایی برای ما ارسال شده و به صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

برچسب ها: سفر‌های نوروزی
bato-adv
bato-adv
bato-adv