فروش اینترنتی محصولات بهمن موتور برای دومین بار در روزهای گذشته متوقف شد. بار اول تغییر تاریخ عید فطر مطرح بود و حالا پای وزارت صمت وسط است
فرارو- فروش اینترنتی بهمن موتور قرار بود شنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه فیدلیتی پرایم تیپ یک و تیپ دو انجام شود، اما این اتفاق برای دومین بار در روزهای گذشته به تعویق افتاد. طبق اعلام بهمن موتور توقف فروش اینترنتی فیدلیتی در روز شنبه به دستور وزارت صمت اتفاق افتاده و از این به بعد عرضه خودرو فقط از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو و به صورت متمرکز انجام میشود.
به گزارش فرارو، فروش اینترنتی بهمن موتور برای بار دوم در روزهای گذشته متوقف شد. سامانه فروش محصولات بهمن موتور امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد عرضه فیدلیتی متوقف شده و تاریخ جدید متعاقبا اعلام میشود. ماجرا از این قرار است که بهمنموتور قصد داشت روز چهارشنبه هفته قبل یعنی ۱۴ اردیبشهت فیدلیتی پرایم را پیشفروش کند. موضوع تغییر روز عید و درخواست مشتریان باعث تعویق زمان ثبتنام شد و بهمن موتور روز شنبه ۱۷ اردیبهشت را تاریخ جدید عرضه فیدلیتی اعلام کرد. اما بازهم ثبتنام و فروش اینترنتی فیدلیتی به تعویق افتاد.
طبق اعلام بهمن موتور این بار وزارت صمت زمان فروش اینترنتی محصولات این کارخانه را عقب انداخته است. طبق دستور وزارت صمت، عرضه محصولات خودروسازان فقط در سامانه یکپارچه فروش خودرو باید انجام شود و هرگونه فروش خارج از این سامانه ممنوع است. بهمن موتور هم با انتشار بیانیهای از توقف فروش فیدلیتی خبر داده و گفته زمان عرضه این محصول متعاقبا اعلام خواهد شد.
فروش اینترنتی بهمن موتور در اردیبهشت تغییر شکل پیدا کرد. ابتدا قرار بود رقم اعلام شده برای محصولات بهمن موتور قطعی باشد، اما در اطلاعیه دوم قیمتها به علیالحساب تغییر پیدا کرد و دیگنیتی هم از طرح خارج شد. طبق اعلام بهمن موتور قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک یا پنج نفره ۸۴۰ میلیون تومان بود که با احتساب رقم دو میلیون تومانی بهعنوان مبلغ رهن، هزینه قابل پرداخت از سوی مشتری به ۸۴۲ میلیون تومان افزایش پیدا میکرد.
همچنین قیمت نهایی فیدلیتی پرایم تیپ دو یا هفت نفره ۸۵۷ میلیون تومان و دیگنیتی پرایم ۹۳۳ میلیون تومان اعلام شد. بعد تغییر تاریخ ثبتنام و فروش اینترنتی قیمت فیدلیتی پرایم پنج نفره از حالت قطعی به علیالحساب تبدیل شد و خریدار باید ۳۹۰ میلیون تومان بهعنوان پیشپرداخت به حساب بهمن موتور واریز میکرد. مبلغ دریافتی علیالحساب از خریداران فیدلیتی پرایم هفت نفره نیز ۳۹۹ میلیون تومان اعلام شد.
محصول |
موعد تحویل |
مبلغ قابل پرداخت |
فیدلیتی پرایم پنج نفره |
هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ |
۸۴۲ میلیون تومان |
فیدلیتی پرایم هفت نفره |
هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ |
۸۵۷ میلیون تومان |
دیگنیتی پرایم |
هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ |
۹۳۳ میلیون تومان |
جزییات پیشفروش بهمن موتور در تاریخ ۱۴ اردیبهشت
محصول |
موعد تحویل |
مبلغ علیالحساب |
فیدلیتی پرایم پنج نفره |
هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ |
۳۹۰ میلیون تومان |
فیدلیتی پرایم هفت نفره |
هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ |
۳۹۹ میلیون تومان |
به گزارش فرارو، قیمت فیدلیتی و دیگنیتی طبق انتظار در بازار نسبت به کارخانه بیشتر است. فیدلیتی پرایم پنج نفره قرار بود اردیبهشت امسال در کارخانه حدود ۸۴۰ میلیون تومان فروخته شود، اما در بازار تقریبا ۴۰۰ میلیون تومان قیمت بیشتری دارد. فروشنده فیدلیتی پرایم پنجنفره مدل ۱۴۰۰ با رنگ سفید برای این خودرو رقم یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان را درنظر گرفته است. شخص دیگری در ازای یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان حاضر به فروش فیدلیتی پرایم پنج نفره مشکی است.
قیمت فیدلیتی پرایم هفت نفره مدل ۱۴۰۰ در یکی از آگهیها یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان است. در یک آگهی دیگر قیمت فیدلیتی پرایم هفت نفره مدل ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان نوشته شده است. به زبان ساده قیمت فیدلیتی پرایم هفتنفره حدود ۴۲۰ میلیون در بازار بیشتر است، چون این محصول در کارخانه قرار بود ۸۵۷ میلیون تومان فروخته شود. قیمت دیگنیتی پرایم در بازار حدود یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. دیگنیتی مدل ۱۴۰۰ را یک نفر یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان میفروشد، یک نفر دیگر یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و شخص دیگری یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان.
محصول |
قیمت |
فیدلیتی پنجنفره ( رنگ سفید مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان |
فیدلیتی پنجنفره (رنگ مشکی مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان |
فیدلیتی هفتنفره (رنگ سفید مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان |
فیدلیتی هفتنفره (رنگ مشکی مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان |
دیگنیتی (رنگ مشکی مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان |
دیگنیتی (رنگ سفید مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان |
دیگنیتی (رنگ سفید مدل ۱۴۰۰) |
یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان |