بررسی تصاویر نسخه تیونینگ شده لندکروزر سری ۳۰۰ نشان میدهد که بیشتر تغییرات روی ظاهر این شاسی بلند بوده است. در واقع خان اینترنشنال در فضای داخلی دست نبرده است و همچون لندکروزر LC۲۰۰ تنها به تغییر فضای خارجی اکتفا کرده است.
فرارو- هشت ماه قبل بود که شرکت تویوتا، لندکروزر سری ۳۰۰ را در تیراژ کم در بازارهای جهانی عرضه کرد. محصولی پرطرفدار که مشتریان اش باید برای تحویل گرفتن آن حداقل چهار سال صبر کنند. اما حالا شرکت تیونر روسی خان اینترنشنال، نسخهای تازه از این شاسی بلند محبوب را آماده عرضه کرده است.
به گزارش فرارو، البته تیونر روسی پیش از این با عرضه کیتی از لندکروزر LC۲۰۰ توجه طرفداران این شاسی بلند را به خود جلب کرده بود. حالا هم خان اینترنشنال میخواهد لندکروزر سری ۳۰۰ را کیت جدید عرضه کند. اما مشخص نیست با توجه به محدودیت تویوتا در روسیه، آیا تیونر روسی میتواند به نیاز مشتریان اش پاسخ دهد یا خیر.
اما بیایید فرض را بر این بگیریم که خان اینترنشنال بتواند لندکروزر سری ۳۰۰ را تویوتا بگیرد و کیت تازه خود را سوار کند. آن وقت شرکت روسی، ۱۹ هزار و ۱۰۰ دلار بابت تغییرات اعمال شده جدید به علاوه قیمت پایه خودرو دریافت میکند.
قیمت نهایی نیز احتمالا چیزی بین ۱۰۹ هزار دلار تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود. البته این قیمت شامل هزینه حمل و نقل خودرو به کشور خریدار نمیشود؛ بنابراین خریدار باید منتظر قیمتهای بالاتری باشد. با این وجود تویوتا مدل پایه را ۸۹ هزار و ۹۹۰ دلار میفروشد و قیمت مدل فول آپشن نیز ۱۳۱ هزار و ۱۹۰ دلار است.
در هر صورت لندکروزر سری ۳۰۰ نسخه روسی قرار است در سطح بین المللی فروخته شود. اما تمرکز فروش بیشتر روی بازار کشورهای حوزه خلیج فارس است که علاقه بسیار زیادی به خانواده لندکروزر و نسخههای تیونینگ شده و اسپرت دارند.
بررسی تصاویر نسخه تیونینگ شده لندکروزر سری ۳۰۰ نشان میدهد که بیشتر تغییرات روی ظاهر این شاسی بلند بوده است. در واقع خان اینترنشنال در فضای داخلی دست نبرده است و همچون لندکروزر LC۲۰۰ تنها به تغییر فضای خارجی اکتفا کرده است.
در بخش جلوی لندکروزر ۳۰۰ نسخه روسی مشهودترین تغییر جلو پنجره است. خان در این بخش جلو پنجره را با دو خط عمودی و موازی و با فیبر کربن بازطراحی کرده است. البته ورودیهای هوای زیر چراغهای جلو نیز از جنس فیبر کربن هستند. همچین پوششی از فیبر کربن و دو هواکش روی کاپوت وجود دارد.
حالا به بخش کناری خودرو میرسیم. در این قسمت هم شاهد تغییراتی در گلگیرها، رینگ و لاستیک و آینه بغل هستیم. گلگیرها به شکلی طراحی شده اند که عرض لندکروزر بزرگتر به نظر برسد و هواکشهایی هم روی آنها قرار گرفته است. این تغییرات ۲ هزار و ۵۰۰ دلار به قیمت اصلی شاسی بلند محبوب تویوتا اضافه میکند.
علاوه بر اینها رینگهای ۲۲ اینچی فورج شده از نوع KW-LT۲ R۲۲/ET هستند و ۸ هزار و ۶۰۰ دلار خرج روی دست خریدار میگذارد. قاب آینه نیز روکشی از فیبر کربن دارد.
در بخش عقب خودرو نیز یک جفت اسپویلر روی در صندوق عقب دیده میشود که خان اینترنشنال قیمت ۱۳۵۰ دلار را برای آن در نظر گرفته است. در بخش فنی نیز هیچ تغییری وجود ندارد؛ بنابراین نسخه روسی نیز همچنان یک پیشرانهی شش سیلندر ۳.۵ لیتری توربو شارژ خواهد داشت که قادر به تولید قدرتی معادل ۴۰۹ اسب بخار است.
بازار موضوع واردات خودرو در محافل سیاسی فعلا داغ است. اما هنوز تعیین تکلیف نشده است. ولی اگر فرض را بر این بگیریم که واردات آزاد شود و فرص محال لندکروزر سری ۳۰۰ خان اینترنشنال به ایران برسد، آن وقت خریدار ایرانی چقدر باید پرداخت کند.
اگر قیمت شاسی بلند روسی را بدون در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل در نظر بگیریم، همچنان یک هزینه ۱۰۹ تا ۱۵۰ هزار دلاری برای خرید این نسخه وجود دارد. این مبلغ با حساب دلار ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی، چیزی در حدود سه میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان تا ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان آب میخورد.
البته این تا مرحله وارد کردن خودرو به گمرگ است. پس از این هم یک تعرفه ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی هم وجود دارد که باید به مبلغ پایه اضافه کرد. در نهایت خرید این خودرو احتمالا چیزی بین ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای وارد کننده هزینه بر میدارد.