باتریهای مبتنی بر نیکل طول عمر بیشتری نسبت به باتریهای فعلی دارند و در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد میتوانند ۱۰۰ سال دوام بیاورد.
فرارو-اخیرا یک مطالعه تحقیقاتی با عنوان جایگزین برتر باتریهای لیتیومی (LiFePO4) توسط محققان باتری تسلا منتشر شده است. این مطالعه در مجله انجمن الکتروشیمیایی منتشر شد.
به گزارش فرارو، این مقاله جزئیاتی در خصوص یک باتری خودروی الکتریکی را ارائه میدهد که میتواند حدود ۱۰۰ سال دوام بیاورد، بدون اینکه نیازی به تعویض داشته باشد.
مرکز تحقیقات باتری تسلا در دانشگاه دالهاوزی کانادا تاسیس شده است. این تیم از سال ۲۰۱۶ به رهبری " دکتر جف دام" برای توسعه باتریهای مبتنی بر نیکل تشکیل شد. این باتریها طول عمر بیشتری نسبت به باتریهای فعلی دارند. تسلا تخمین میزند که این باتریها در خودروها به راحتی بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ مایل (معادل ۲۰ سال) دوام میآورند. این مقاله تحقیقاتی نشان میدهد که عمر باتری جدید میتواند پنج برابر طولانیتر از باتریهای فعلی باشد. طبق این مقاله، باتری مبتنی بر نیکل میتواند بر محدودیتهای دوام و چگالی انرژی باتری LFP غلبه کند و چرخه عمر باتری را در شرایط بهینه بهبود میبخشد.
در این مقاله آمده است: "سلولهای NMC، به ویژه آنهایی که متعادل اند و با ولتاژ ۳.۸ ولت شارژ شده اند، راندمان کولمبیکی بهتر و چگالی انرژی بالاتری در مقایسه با سلولهای LFP نشان میدهند و پیش بینی میشود که طول عمری نزدیک به یک قرن در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد داشته باشند. "
صرف نظر از ساخت، هنوز مشخص نیست که آیا این باتری برای تولید آماده خواهد شد یا خیر. تعداد زیادی پتنت و مقاله توسط همین گروه برای باتریهای تسلا ارائه شده است. این گروه تحقیقاتی خاطر نشان کرد که اگر دما در ۲۵ درجه سانتیگراد کنترل شود، باتریهای مبتنی بر نیکل میتوانند ۱۰۰ سال دوام بیاورد.
منبع: techstory