با توجه به افزایش روزافزون تعداد رقبای تجاری در هر کسب و کار، استفاده از تبلیغات مؤثر و خلاقانه، یکی از بهترین روشهایی است که باعث تمایز برندها از یکدیگر میشود. از محبوبترین روشهای تبلیغاتی در این روزها، ست اداری است که اقلام آن متناسب با هویت بصری یک برند، طراحی و چاپ میشوند.
اما یک ست اداری جذاب و استاندارد شامل چه اقلامی است و چگونه میتوان اثرگذاری آن را به حدأکثر رساند؟ رعایت چه نکاتی در طراحی و چاپ این محصولات اهمیت دارد؟
ست اداری، مجموعهای از ملزومات چاپی یک شرکت است که هر یک با حفظ لوگو، طرح و رنگبندی یکسانی طراحی شدهاند. هر ست اداری، میتواند شامل اقلام مختلفی باشد که انتخاب آنها بسته به شرایط و هدف برند، متفاوت خواهد بود.
همانطور که گفته شد، یک ست اداری میتواند شامل اقلام مختلفی باشد. محبوبترین این محصولات، عبارتند از:
طراحی و چاپ خلاقانه یک ست اداری، میتواند مشتریان را در نگاه اول به برند شما جذب کند. با طراحی اقلام مختلف و چاپ پاکت ملخی، کارت ویزیت و مواردی از این قبیل، توجه مخاطبانتان را به نظم و دقت خود جلب خواهید کرد. ارائۀ این اقلام، روشی مناسب برای بازاریابی بیزنس با بیزنس (B2B) به شمار میرود.
با چاپ کارت ویزیت، فاکتورهای اختصاصی فروش و کارتهای بازرگانی، فرصت فوقالعادهای برای تقویت نام برند و هویت کسب و کار خود خواهید داشت. از این رو، لازم است تا تمامی استانداردهای لازم برای طراحی یک ست اداری جذاب را بشناسید و محصولات خود را متناسب با آنها ارائه کنید.
برای اینکه نتیجۀ بهتری از چاپ سربرگ شرکتی، پاکتهای ملخی و دیگر اقلام یک ست اداری بگیرید، لازم است تا نکات مهمی را در این زمینه در نظر داشته باشید:
لوگوی یک برند، اولین چیزی است که توجه مخاطبان را به خود جلب میکند و میتواند تأثیر زیادی در نگاه آنها به یک کسب و کار داشته باشد. در واقع لوگو، هستۀ مرکزی برند است که باید در تمامی تبلیغات خود، جایگاه مهمی را به آن اختصاص دهید.
برای استفاده از یک ست اداری شیک و جذاب، نقش لوگو را فراموش نکنید! هر چقدر هم که در چاپ اقلام به صورت جداگانه موفق باشید، نداشتن لوگو یا نشانی که برند شما را به مخاطب یادآوری کند، تمامی زحماتتان را به باد خواهد داد.
برای اینکه محصولات تبلیغاتی بیشترین تأثیر را داشته باشند، باید بتوانند که تا حد ممکن، برند شما را به مخاطب یادآوری کنند. جدا از لوگو، اهمیت زیادی دارد که حین طراحی و چاپ ست اداری، رنگ سازمانی خود را در نظر داشته باشید. به طور معمول، هویت بصری یک برند به گونهای طراحی میشود که رنگ سازمانی با لوگو متناسب باشد.
جهت چاپ کارت ویزیت یا فاکتورهای اختصاصی، میتوانید از کاغذهای تحریر یا کتان استفاده کنید. در اغلب موارد برای چاپ یک ست استاندارد، از کاغذ تحریر 80 گرم استفاده میشود؛ با این حال، چنانچه قصد دارید اقلام شما اندکی جذاب و حرفهایتر به نظر برسند، استفاده از کاغذ کتان با گرماژ 100 تا 160 گرم نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.
برای جذابتر به نظر رسیدن ست اداری یک کسب و کار، لازم است تا اقلام آن را متناسب با ویژگیهای برند موردنظر شخصیسازی کنید. بسته به بودجه و هدف تبلیغاتی خود، میتوانید فرآیند چاپ را با نقرهکوبی، طلاکوبی یا استفاده از قالبهای خاص دیگر به انجام برسانید.
فراموش نکنید که کاربردیبودن هر کدام از اقلام یک ست اداری، اهمیت بیشتری از زیبا بودن آنها دارد. بنابراین توصیه میشود که از طراحیهای خیلی شلوغ استفاده نکنید و فضایی را برای نوشتن در نظر بگیرید. در همین راستا، بهتر است که از رنگهای فلت استفاده کنید.
با احترام به طراحان گرافیک و فونتبازهای حرفهای، در طراحی یک ست اداری از فونت دیگری به جزء فونتهای رسمی و مکاتبهای استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که برای هر فونت، از رنگی استفاده کنید که به سادگی کار شما لطمهای وارد نکند.
سعی کنید تا جایی که میتوانید، برای طراحی اقلام مختلف ستهای اداری، از رنگهای پسزمینه استفاده نکنید. اصل کاربردیبودن را به خاطر داشته باشید؛ استفاده از رنگی به جزء سفید طی چاپ سربرگ شرکتی و...، باعث میشود تا افراد در هنگام کپی یا فکس کردن اسناد به مشکل بربخورند.
محصولات تبلیغاتی خود را جوری طراحی و چاپ کنید که به راحتی بتوانند احساسات برند و در عین حال، دقیق و حرفهای بودنتان را به مخاطبان القا کنند. در این زمینه، لازم است تا حتماً از متخصصان چاپ کمک بگیرید تا محصولاتتان با بالاترین کیفیت ممکن ارائه شوند.
برای طراحی و چاپ ستهای اداری، تقویم رومیزی، کارت ویزیت و مواردی از این قبیل، توصیه میکنیم تا سری به وبسایت رسمی مجموعۀ چاپآقا بزنید و درک روشنتری از برند خود ایجاد کنید. تنها کافی است که پکیج مورد نظر خود را با توجه به نیازی که دارید انتخاب کرده و سفارشتان را ثبت کنید. برای استعلام قیمت و دریافت مشاورۀ تخصصی نیز میتوانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.