یوسف نوری درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: این لایحه که در دولت گذشته گذشته مطرح شده بسیار ضعیف بود و متاسفانه در ۱۰ سال گذشته اقدامی نشد تا اینکه در این دوره و در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد و این یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش وپرورش است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شاید یکی از از علل اجرا نشدن سند تحول بنیادین تصویب نشدن قانون رتبه بندی معلمان بود که آن هم از دولتهای قبل حمایت نشده بود و حال دولت سیزدهم با قدرت تمام این کار را انجام داد.
به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت با خبرنگاران درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: این لایحه که در دولت گذشته گذشته مطرح شده بسیار ضعیف بود و متاسفانه در ۱۰ سال گذشته اقدامی نشد تا اینکه در این دوره و در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد و این یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش وپرورش است.
نوری گفت: دستاورد مهم لایحه رتبه بندی شامل ارتقا نظام تعلیم و تربیت، ارتقا صلاحیتها و شایستگیها حرفه و تخصصی عمومی معلمان و عدالت است و از دیگر برکات آن رقابت بین معلمان در احراز رتبهها که آغاز خوبی است ما سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم و شاید یکی از از علل اجرا نشدن سند تحول بنیادین تصویب نشدن قانون رتبه بندی معلمان بود که آن هم از دولتهای قبل حمایت نشده بود. حال دولت سیزدهم با قدرت تمام این کار را انجام داد و ایین نامه آن ۱۲ تیرماه امسال به امضا معاون اول رسید.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در ماده چهار تبصره سه در دو روز گذشته شیوه نامه آن تهیه شده است و در نشستی این شیوه نامه نهایی و به استانها برای اجرا ابلاغ میشود. اکنون هیاتهای ممیزی بر اساس قانون شکل گرفته که رتبه بندی وارد مرحله اجرایی اصلی در درون آموزش وپروش میشود و شروع آن از ۳۱شهریورماه اجرا میشود.