bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۶۶۰۰

كمك 240 ميليوني ارشاد به جشن خانه ي سينما

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۸۹


جشن چهاردهم سينماي ايران درحالي برگزار شد كه هيچ‌كدام از مديران ارشد معاونت سينمايي در آن حضور نداشتند و برگزاركنندگان نيز معتقد بودند كه در يك محاصره اقتصادي قرار گرفته‌اند و دولت از آنها حمايت نكرده است. امري كه عليرضا سجادپور آن را قبول ندارد. 

عليرضا سجادپور(مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي) شب گذشته(26 شهريور) در برنامه‌ي مجله سينما و تئاتر شبكه جام‌جم درباره شركت نكردن مديران سينمايي در چهاردهمين جشن سينماي ايران گفت: «متاسفانه بعضي از اهالي سينما مي‌خواهند بحراني كه وجود ندارد را القاء كنند. درحاليكه به نظر من؛ هيچ بحراني در سينما وجود ندارد.»
 
وي با اشاره به برگزاري اين جشن در روز ملي سينما گفت، از ديد من 21 شهريور هيچ ارتباطي به سينما ندارد كه آن را روز ملي سينما نامگذاري كردند. بايد با همفكري هم؛ روز ديگري را كه مرتبط با سينما باشد و معني و مفهوم سينما را داشته باشد، به عنوان روز سينما تعيين كنيم اما تا آن زمان ما اين روز را گرامي مي‌داريم و جشن مي‌گيريم. 

سجادپور افزود، صنوف سينمايي در اين روز؛ جشني را بر پا كردند كه ارشاد نيز همكاري لازم را با آنها داشت. مجوزهاي لازم داده شد و در بخش اجرايي نيز كمك‌هايي صورت گرفت تا همكاري لازم صورت گرفته باشد. حتي برخلاف سخنان يكي از اعضاي خانه سينما كه گفته بود ما در يك محاصره اقتصادي هستيم، چند روز قبل از برگزاري جشن؛ مبلغ 240 ميليون تومان به جشن كمك شد و من تصور نمي‌كنم كه اين جشن اين مقدار هزينه داشته باشد. 

سجادپور با اشاره به اينكه در سال‌هاي قبل نيز دولت از جشن سينماي ايران حمايت نمي‌كرده است، گفت: «جشن خانه سينما هيچ سالي توسط دولت برگزار نشد و هميشه توسط خانه سينما برگزار مي‌شده است، در پانزده سال گذشته فقط يك بار وزير ارشاد در اين جشن حضور پيدا كرده است.»
 
سجادپور در پاسخ به سئوال مجري كه از وي پرسيد چرا وزير و معاون سينمايي بعضا در بزرگداشت يك فيلم شركت مي‌كنند، اما در چنين جشني حضور پيدا نمي‌كنند، گفت كه در جشن چهاردهم حداقل سه نفر از مديران مهم مياني حضور پيدا كرده بودند. مهدي مسعودشاهي به عنوان يكي از مديران اصلي و رئيس سازمان جشنواره‌ها در جشن حضور پيدا كرده بود، اما به دليل آنكه دوستان به دنبال جواد شمقدري بودند؛ تصور شده بود كه ارشاد در جشن حضور ندارد.
 
سجادپور درباره اختلاف معاونت سينمايي و خانه سينما گفت: «اختلاف بزرگي ميان معاونت سينمايي و خانه سينما وجود ندارد. ما معتقديم بايد حوزه مسئوليت و حوزه پاسخگويي يكي باشد. نمي‌شود در تعيين و ميزان ارزشيابي صنف را شريك كرد اما در زمان حساب و جوابگويي فقط مديران پاسخگو باشند.»
 
وي ادامه داد، هيچ چالش جدي‌اي در حوزه سينما وجود ندارد. امروز چالش‌هاي اصلي با رونق در توليد ايجاد شده است. زيرساخت‌ها هم ديده و شناسايي شده است. 

وي با اشاره به بحث امنيت شغلي در حوزه سينما گفت كه امنيت شغلي با برگزاري ميتينگ و سخنراني تامين نمي‌شود بلكه امنيت شغلي با افزايش توليد، اصلاح قانون بيمه بيكاري و اصلاح قانون تامين اجتماعي، انجام مي‌شود. امروز توليد در سينما به اندازه‌اي است كه نيروي كادر فني براي فعاليت در پروژه‌هاي سينمايي كم است. 

وي درباره حل بعضي مشكلات مانند اكران گفت: «حل بعضي مشكلات سينما كار صنف نيست، زيرا مدير پاسخگو است و مدير مي‌تواند آن را حل كند. من مجدد تاكيد مي‌كنم از نظر من؛ هيچ اختلافي بين صنف و مديران سينمايي وجود ندارد. صنف؛ زيرمجموعه‌اي از كل سينماي كشور است و دو مسئله موازي با هم نيستند.»

برچسب ها: جشن خانه سینما
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین