بازرسکل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی گفت: بعد از تاخیر بیش از ۱۰ ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی جلسهای با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهیهای این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.
تأخیر بیش از ۱۰ ساعته چندین پرواز تهران- بغداد و تهران - نجف شرکت آتا با سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد، امام و نجف همراه شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اکبر حسینیموخر بازرسکل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی در این زمینه اظهار کرد: بعد از تاخیر بیش از ۱۰ ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی جلسهای با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهیهای این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.
وی افزود: مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر بازگرداندن سی درصد مبلغ بلیت به عنوان جریمه، به کل مسافران یک بلیت رایگان یکطرفه سفر مشهد هدیه دهد.
بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همچنین مقرر شد مجوزهای پرواز خارجی شرکت هواپیمایی آتا نیز مورد بررسی قرارگرفته و مورد تجدیدنظر قرارگیرد.
وی تاکید کرد: با عوامل این شرکت که در برخورد با مسافران به وظایف قانونی خود عمل نکردهاند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.
بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی به مسافران اطمینان داد که سازمان بازرسی مدافع حقوق ایشان بوده و رعایت حقوق مسافر را در پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی و شرکتها مطالبه میکند.
حسینی موخر در نهایت از همه شرکتهای هواپیمایی خواست تا با رعایت حقوق مسافر نسبت به بازگرداندن اعتماد به این صنعت تلاش کنند.