bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۷۰۵۹۵

عدم اتصال شهرداری تهران به درگاه خدمات الکترونیکی دولت

عدم اتصال شهرداری تهران به درگاه خدمات الکترونیکی دولت

مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفته بود: نبود شفافیت در فرایندها، وجود فرایند‌های موازی، وجود بروکراسی اداری زمانبر، اشکالات حقوقی، اعمال سلیقه در سطح مناطق و عدم تحول طی سال‌های گذشته از جمله مشکلات این دفاتر است.

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: خدمات الکترونیکی شهرداری تهران در دفاتر خدمات الکترونیکی شهر ارائه می‌شود و هنوز به پنجره خدمات الکترونیکی دولت متصل نشده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهرداری یکی از نزدیک‌ترین نهاد‌ها جهت ارائه خدمات عمومی به مردم است که با توسعه این خدمات شهروندان از شهرداری انتظار دارند که دسترسی به کلیه خدمات شهرداری به صورت ساده و بدون محدودیت‌های درون سازمانی و مکانی باشد.

ارائه خدمات شهری به صورت الکترونیکی مزیت‌های بسیاری دارد. به عنوان مثال زمانی که شهروندی برای انجام کاری به شهرداری مراجعه می‌کند و با مسائلی نظیر سیستم‌های نامنظم کاری و بوروکراسی‌های اداری مواجه می‌شود که این موضوع باعث می‌شود انجام یک فعالیت اداری فرآیند ثابت و معینی را طی نکند و با الکترونیکی شدن این خدمات مراجعه کنندگان می‌توانند به جای مراجعه به محل فیزیکی شهرداری به محل مجازی آن‌ها بر روی شبکه اینترنت مراجعه می‌کنند و تمام کار‌های اداری خود را بدون هیچگونه واسطه‌ای انجام دهند.

الکترونیکی شدن فرآیند‌ها بسیاری از مشکلات شهروندان در جهت دسترسی به خدمات شهری را آسان می‌کند و روند انجام کار‌ها را سرعت می‌بخشد.

در همین راستا دفاتری تحت عنوان دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تشکیل شده تا مردم بتوانند کار‌های خود را بدون مراجعه به محل شهرداری در این دفاتر انجام بدهند.

تاسیس این دفاتر توسط شهرداری جهت ارائه خدمات سریع با کیفیت شهروندان، ساده سازی مراحل انجام کار‌های اداری خدماتی، جلوگیری از سفر‌های متعدد شهری و فراهم کردن امکان ارائه خدمات غیرحضوری انجام شده است.

صدور انواع پروانه‌های ساختمانی، ارائه خدمات نظارت فنی، خدمات کسب و پیشه، خدمات مربوط به تفکیک و تجمیع، استعلام ها، پیگیری شکایات شهروندان، خدمات مرتبط با مودیان پرداخت عوارض، حوزه خدمات شهری، حوزه فنی و عمرانی، حوزه حمل و نقل و ترافیک، حوزه املاک و مستغلات، از جمله فعالیت‌هایی است که به دفاتر خدمات الکترونیک شهر سپرده شده است.

شهروندان، اما بعضا از ارائه خدمات این دفاتر ناراضی هستند.

مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفته بود: نبود شفافیت در فرایندها، وجود فرایند‌های موازی، وجود بروکراسی اداری زمانبر، اشکالات حقوقی، اعمال سلیقه در سطح مناطق و عدم تحول طی سال‌های گذشته از جمله مشکلات این دفاتر است.

با وجود ارائه بعضی از خدمات شهرداری در دفاتر خدمات الکترونیکی شهر، باید بر اساس «بند و تبصره هفت قانون بودجه» که عنوان می‌کند «کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی مکلف شده اند که تا پایان شهریور ۱۴۰۱ اقدام به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود کنند و حداقل سی درصد از خدمات پرکاربرد خود را به صورت کاملا غیر حضوری و برخط به مردم ارائه دهند» شهرداری تهران هم خدمات خود را تا پایان شهریور امسال به درگاه خدمات الکترونیکی دولت متصل کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص میزان اتصال خدمات شهرداری تهران به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت گفت: خدمات الکترونیکی شهرداری تهران در همان دفاتر خدمات الکترونیکی شهر ارائه می‌شود و هنوز به پنجره خدمات الکترونیکی دولت متصل نشدند.

نادعلی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گرفته شده از مرکز فاوا شهرداری تهران هماهنگ‌های لازم با درگاه الکترونیکی خدمات دولت در حال انجام و مقدمات آن فراهم شده است که بعضی از خدمات شهرداری تهران که قابل ارائه است در پنجره خدمات الکترونیکی دولت ارائه شود.

وی افزود: دفاتر خدمات الکترونیکی شهر به علت اینکه به صورت تخصصی خدمات شهری را انجام می‌دهد و متخصصین در این دفاتر حضور دارند بعضی از خدمات امکان ارائه در پنجره واحد خدمات هوشمند دولت را ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: هم افزایی برای اتصال خدماتی که در درگاه خدمات الکترونیکی دولت قابل ارائه باشد در حال انجام است، اما خدمات تخصصی شهرداری در همان دفاتر خدمات الکترونیکی شهر انجام خواهد شد.

حال باید دید با توجه به اینکه تنها ۲۶ روز تا پایان مهلت قانونی برای اتصال خدمات شهرداری تهران به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت باقی مانده آیا این خدمات به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت متصل خواهد شد؟

برچسب ها: شهرداری تهران
bato-adv
bato-adv
bato-adv