bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۷۳۴۴۴

(ویدئو) ازدحام شدید در مرز خسروی

(ویدئو) ازدحام شدید در مرز خسروی
عراق امروز تا ساعاتی از پذیرش زائران خودداری کرد که باعث ازدحام شدید در مرز خسروی شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱

صبح تا عصر امروز به دلیل عدم آمادگی عراقی‌ها در پذیرش زائران، زائران اربعین در مرز خسروی‌ سرگردان شده‌اند و استانداری کرمانشاه از همه زائران اربعین حسینی خواست که با توجه به اطلاعیه‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای، سفر خود به عتبات عالیات را مدیریت کنند.

عراق امروز تا ساعاتی از پذیرش زائران خودداری کرد که باعث ازدحام شدید در مرز خسروی شد. 

مرز خسروی در غرب استان کرمانشاه نزدیکترین فاصله را تا کربلا دارد و از صبح امروز با استقبال زائران اربعین روبرو شده که کمبود امکانات در مرز منذریه (طرف عراقی مرز خسروی) سبب کندی خروج زائران شده است.

دقیایقی پیش خبرگزاری تسنیم گزارش داد که ازدحامی که صبح در مرز وجود داشت اکنون برطرف شده و بخش زیادی از زائرانی که در شهر قصرشیرین حضور دارند به موکب‌ها منتقل شدند و در حال استراحت و پذیرایی هستند.

جمعیت حاضر در پایانه با مدیریت ستاد اربعین استان وارد خاک عراق و مرز منذریه شده‌اند و وضعیت مرز به حالت عادی برگشته است اما فعلا زائری از قصرشیرین به مرز خسروی منتقل نمی‌شود.

خدمات‌رسانی به زائران شامل توزیع آب معدنی نیازهای درمانی و تغذیه به خوبی در حال انجام است و تلاش مسئولان این است که تردد به آسانی انجام شود.

با رایزنی سفیر ایران در عراق و فرماندهان مرزبانی و پیگیری انجام شده بخش قابل توجهی از زائران از مرز خسروی گذر کردند و این زائران به سمت شهرهای زیارتی عراق عازم شدند.

بخشی از زائران هم که در شهر قصرشیرین حضور داشتند به موکب‌های واقع در سطح شهر هدایت شدند و زائرانی که در مرز خسروی حضور دارند به عراق و شهرهای زیارتی منتقل می‌شوند.

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین