bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۸۳۹۹۸

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه ابری و حداکثر دما ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

فرارو- آسمان تهران امروز تا حدودی آفتابی و در برخی ساعات ابری پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از ده درجه به مرور و در طول روز به بیست و یک درجه می‌رسد. آب و هوای تهران امروز در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در نیمه‌شمالی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید به‌ویژه در مناطق جنوب و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

برای امروز چهارشنبه (۱۱ آبان) در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق به‌ویژه مناطق جنوب و غرب استان مورد انتظار است. از امروز تا شنبه کاهش نسبی دما در تهران پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

دمای هوای تهران

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (۱۲ آبان ماه) نیمه آفتابی تا حدودی ابری و با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۳ آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۱۴ آبان ماه) ابری توام با رگبار با حداقل دمای ۸ درجه و با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

آلودگی هوای تهران

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور برای چند روز آینده

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد و گفت: بارش‌ها در اغلب مناطق کشور طی امروز و فردا ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب ایلام، اصفهان و شمال بوشهر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: در برخی از نقاط سواحل دریای خزر از جمله گیلان، مازندران، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان‌های مرکزی، قم و سمنان نیز بارش باران و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

آب و هوای کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها فردا (پنجشنبه) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، استان اصفهان، کرمان، خوزستان و بوشهر همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است؛ همچنین استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان و شرق استان تهران نیز بارش باران و گاهی رعدوبرق را تجربه خواهند کرد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های دامنه‌های زاگرس از احتمال بارش تگرگ خبر داد و ادامه داد: در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی احتمال بارش برف وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز و فردا در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت و روز جمعه جنوب شرق، شرق و جنوب کشور این شرایط را تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های دریای خزر و مناطق شمالی خلیج فارس را طی امروز و فردا مواج و متلاطم اعلام کرد.

برچسب ها: آب و هوای تهران
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین