باراموندا در واقع یک نمونه مفهومی یا نسخه پرتوتایپ از خودرویی متفاوت بود که هیچ گاه از این مرحله فراتر نرفت و به خط تولید اقتصادی نزدیک نشد.
نمایش خودروهای عجیب در فیلمهای سینمائی که قابلیت حرکت در دریا و خشکی را دارند، یکی از جاذبههای اصلی آثاری بود که قصد داشتند خودرویی فراتر از زمان را به مخاطب نمایش دهند. البته این موضوع در روزگار کنونی دیگر جذابیت چندانی ندارد.
به گزارش عصر ایران، اما اگر یکی از نمونههای واقعی خودروهای دوزیست همچنان میتواند نظرتان را جلب کند پس در ادامه مطلب با باراموندا که دوزیستی متفاوت است، آشنا شوید.
باراموندا در واقع یک نمونه مفهومی یا نسخه پرتوتایپ از خودرویی متفاوت بود که هیچ گاه از این مرحله فراتر نرفت و به خط تولید اقتصادی نزدیک نشد.
هر کدام از چرخهای عقب باراموندا به پیشرانه ۱۰۰ اسب بخاری ۴ سیلندر ب ام و مجهز شد که در واقع مربوط به موتورسیکلتهای این کمپانی آلمانی بود. بدین ترتیب فضایی بین چرخهای عقب ایجاد شد که جت اسکی و دو تخه موج سواری را بتوان آنجا قرار داد. این موتورها داخل فضای گلگیرهای عقب جانمایی شد.
دیزاین پرفورمنس کمپانی فرانسوی که در سال ۱۹۹۴ باراموندا را توسعه داده در اطلاعاتی که از آن زمان باقی مانده، اشاره میکند موتورهای ۱۰۰ اسب بخاری ب ام و برای تجربه یک رانندگی اسپرت روی جاده نیز بسیار مناسب هستند.
از دیگر مشخصات باراموندا میتوان به استفاده از سیستم خنک کننده مایع، گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر، جعبه دنده ۵ سرعته دستی و بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر اشاره کرد.
باراموندا از منظر ابعاد برابر با ۴۲۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۰۵۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافت. فاصله بین محورها ۲۵۱۰ میلیمتر و وزن خودرو نیز ۹۰۰ کیلوگرم ثبت شده است.