در پی پیشرفت تکنولوژی در رویکرد بازاریابی کسب و کار، روشهای سنتی باید نقش ظریفتری را ایفا میکردند، که به نظر میرسد تا حدودی کاهش یافته است. این ممکن است به دلیل رونقی باشد که در بازاریابی مدرن روی داده است. روشهایی مانند بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و سایر روشهایی مانند تبلیغات رسانههای اجتماعی، تبلیغات نمایشی و بازاریابی ایمیلی، تا به امروز باعث ایجاد تفاوت در بازار تجاری رقابتی شدهاند. اما جالب است بدانید که یکی از روشهای سنتی که جایگاه خود را حفظ کرده است، پخش و توزیع کارت ویزیت، به صورت استراتژیک میباشد.
کارتهای ویزیت، آن دسته از کارتهای کاغذی کوچکی هستند که مهمترین اطلاعات مربوط به کسب و کار را در خود دارند. اطلاعاتی مانند نام شرکت، اطلاعات تماس، آدرس سایت و ایمیل، است معمولاً به وضوح در دو طرف آنها نوشته میشود.
آنها اغلب شخصیسازی میشوند، اما مهم است که عبارات هوشمندانه، مانند شعارهای تجاری نیز در آنها فراموش نشود.
در اینجا برخی از مزیتهای استفاده از این کارتها و نقش آنها در تبلیغات آورده شده است. شما میتوانید سفارشهای خود را به ایران طرح ارائه کنید. به عنوان مثال، کارت ویزیت ظروف یکبار مصرف، میتواند برای کسانی که در این حوزه کار میکنند، مفید باشد.
کارتهای ویزیت را میتوان به صورت عمده با هزینه نسبتا کم سفارش داد. تعدادی که چاپ میکنید، انعطافپذیر است. فرض کنید تصمیم دارید که یک ماه به یک نمایشگاه تجاری بروید. بنابراین، میتوانید سفارش خود را در کوتاه مدت افزایش دهید. همچنین چاپ برای چند نفر، با نامهای مختلف، امکان پذیر است.
رویدادها و نمایشگاههای تجاری، فرصت مناسبی را برای تبلیغ برند و ایجاد پایگاه تماس شما فراهم میکند. چنین رویدادهایی برای ملاقات با مخاطبین جدید و فروش عالی هستند. اما اغلب افراد، در این رویدادهایی، برای خرید یا مقایسه بیشتر، مردد هستند. اینجاست که کارتهای ویزیت ارزشمند میشوند. ارائه این کارتها به بازدیدکنندگان، این اطمینان را ایجاد میکند که اگر بخواهند با شما تماس بگیرند، اطلاعات تماس را دارند.
کارت ویزیت، بخش کوچکی از برند شما است که افراد میتوانند با خود به خانه ببرند. با طراحی قوی و محتوایی که نشان میدهد خدمات شما چگونه میتواند مشکلات آنها را حل کند، میتوانید تدابیری داشته باشید که دور انداختن کارتها را برای مردم سختتر کنید.
کارتهای ویزیت، همچنین میتوانند بهعنوان یک نمایشگر ثابت عمل کنند، جایی که افراد میتوانند هنگام عبور از محل رویداد شما، آنها را بردارند. آنها را در هر جایی به نمایش بگذارید، از جمله پیشخوان فروشگاه، روی تابلوی اعلانات یا حتی در نمایشگر. اطمینان حاصل کنید که نام و شرکت شما بر روی کارتهای ویزیت به وضوح قرار گرفته و اطلاعات درست در آن درج شده است.
اکثر ما، زندگی خود را با لپتاپ و تلفنهای هوشمند خود میگذرانیم. اما جالب است که سازندگان و طراحان، از کارت ویزیت برای انتقال جزئیات، در صورت خرابی سیگنالهای تلفن همراه استفاده میکنند. یا آنکه لولهکشها و برقکاران، از آنها برای قراردادن نام خود در مقابل مشتریان، هنگام رفع مشکل فوری استفاده کرده یا غرفههای غذای خیابانی از آنها به عنوان راهی مقرونبهصرفه برای تبلیغ برند خود در محل بهره میبرند.
شماره تلفنها، آدرسهای ایمیل و نامها بهراحتی فراموش میشوند. کارتهای ویزیت، این اطلاعات را در یک مکان جمعآوری میکنند تا بتوانید مدتها پس از ملاقات با آن شخص، آنها را به خاطر بیاورید. می توان از کارت شما در تلفن یا ایمیلکاری و برای جذب مخاطب استفاده شود. این یک مثال عالی از نحوه استفاده از کارت ویزیت و کانالهای دیجیتال است.
به عنوان مثال، شما در مورد برند خود، ایمیلهایی ارسال میکنید. این، عالی به نظر میرسد و اطلاعات کلیدی را به تفصیل شرح میدهد. اما تنها زمانی کار خود را انجام میدهد که مردم آن را باز کنند. کارتهای ویزیت یادآور فیزیکی و ثابت برند شماست.
هیچ چیز مانند کارت ویزیت همراه با دستدادن پس از یک جلسه مشتری، رویداد یا کار تکمیل شده، به معنای حرفهای بودن نیست. داشتن این کارتها چیزهای زیادی در مورد شما و کسب و کارتان میگوید. وقتی یکی از آنها را به مشتری تحویل میدهید، نشان میدهید که نماینده قابل اعتمادی از شرکت خود هستید که میتواند تاثیری ماندگار بر جای بگذارد.
هنگامی که قرار است در جلسهکاری یا رویدادی شرکت کنید، لازم است تا کارتها را در جیب خود نگه دارید. هرگز نمیدانید که چه زمانی فرصت به وجود میآید. این ابزارهای تبلیغاتی کوچک، به سختی فضایی را اشغال میکنند، اما میتوانند به شما کمک نمایند از فرصتهای غیرمنتظره استفاده کنید.
کارتها به شما این امکان را میدهند که با نام تجاری خود جسورانه جلو بروید. آنها فرصتی برای استفاده از تصاویر و گرافیک قوی برای تبلیغ شما و شرکتتان هستند. هنگام طراحی آنها خلاق باشید. آرمها، تصاویر و رنگهای چشمنواز را برای ایجاد تصویری از برند خود ترکیب کنید.
یک کارت با طراحی خوب، دریچهای است به آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد و میتواند به ثبت کسب و کارتان در حافظه کمک کند. شما میتوانید متناسب با شغل خود، سفارش کارت ویزیت لوازم تولد را به ایران طرح ارائه کنید.
همچنین، برای کسانی که در حوزه ورزش و سلامت بدن فعالیت دارند، کارت ویزیت باشگاه بدنسازی و یا حتی انواع کارت ویزیت لوازم ورزشی مناسب است.