شاید شما هم در زمان شروع کسب و کار خود به این فکر کرده باشید که علیرغم وجود شبکههای بازاریابی آیا هنوز هم طراحی کارت ویزیت مهم و حیاتی است؟ این سوال اغلب افرادی است که میخواهند برای طراحی کارت ویزیت اقدام کنند. در ابتدا باید بیان کنیم که با وجود اینکه در جهان امروز تمامی المانهای کسب و کار حتی فروش به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام میشود، شرکتهای بزرگ در این زمینه هم با ارسال محصولات خود به مشتریان از ارسال کارت ویزیت دریغ نمیکنند. اگر تصمیم شما برای طراحی این کارتها حتمی است، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا درباره ویژگی یک کارت ویزیت خوب اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.
ممکن است فکر کنید که کارتهای ویزیت دیگر در عصر دیجیتال مناسب نیستند، اما آنها همچنان یکی از ضروریترین ابزارهای شبکه برای تجارت شما خواهند بود. لینکدین و دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای شبکههای دیجیتال عالی هستند، اما کارتهای ویزیت موثرترین استراتژی در ارتباط با شبکههای حضوری هستند. آنها میتوانند به عنوان یادآور فیزیکی کسب و کار شما برای مشتریان یا مهارتهای شما برای یک کارفرما باشند.
دلایل بسیاری برای اثبات اهمیت کارت ویزیت وجود دارد. مهمترین اهمیت این کارتها شبکهسازی همهجانبه در مورد ایجاد یک ارتباط واقعی و رودررو است، درست جایی که ابزارهایی مانند رسانههای اجتماعی و ایمیل کوتاه میآیند. ایجاد تماس چشمی، دست دادن دوستانه و ارائه یک کارت ویزیت کاملاً طراحی شده باعث میشود که یک رابطه حرفهای را شخصاً ایجاد کنید.
همه ما میدانیم که یک کارت ویزیت عالی میتواند به فروش محصول، کسب و کار یا خدمات شما کمک کند تا از بقیه متمایز شود. مهمترین المانهایی که باید در انتخاب طرح کارت ویزیت رعایت کنید عبارتاند از:
شاید مهمترین جنبه هر کارت ویزیت اطلاعات تماس باشد که یک مشتری بالقوه برای ارتباط با شما نیاز دارد. این اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس ایمیل، نشانی وب سایت و مکان کسب و کار شما (در صورت وجود) است.
مورد بعدی نام کسب و کار شما است، یا اگر در حال تبلیغ سرویسی هستید که در آن تخصص دارید، مانند عکاسی، مربیگری کسب و کار و غیره. نام باید یکی از جذابترین عناصر کارت ویزیت شما باشد، به خاطر سپردن نام میتواند نقش مهمی در موفقیت خدمات شما داشته باشد.
لوگویی که انتخاب میکنید باید دارای فونت و طراحی یکسان با آن چیزی باشد که در آن فعالیت دارید، مانند وب سایت، شبکه اجتماعی و یا تابلوهای شرکت فیزیکی. در این صورت با دیدن لوگوی شما به سرعت کسب و کارتان به ذهن میآید.
باید از فضای کارت ویزیت خود به خوبی استفاده کنید تا از ظاهر مناسب داشته باشد. برای این کار به مواردی مانند تراز و فاصله توجه کنید. در واقع متن و تصاویر شما بهگونهای تراز شوند که منطقی و از نظر بصری دلپذیر باشند. به عنوان مثال، متنی که در سمت راست کارت قرار میگیرد باید تراز راست و هر گرافیک یا افکتی باید تأثیرپذیر باشد، بدون اینکه اطلاعات مهم را از بین ببرد.
روزهایی که کارتهای ویزیت فاقد شخصیت بودند تا «حرفهای» دیده شوند، گذشته است. حالا شما باید تا جایی که امکان دارد شخصیت و استایل کارت ویزیت خود را به مخاطب انتقال دهید. چراکه میخواهید کارت ویزیت شما نماینده منحصربهفرد و واقعی از کسب و کار شما باشد تا به شما کمک کند تا از بقیه افراد متمایز شوید. طرحی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نشاندهنده شما و کسب و کارتان باشد، بنابراین سفارشی سازی را شروع کنید!
انواع مختلف کارتهای ویزیت برای انواع مشاغل ضروری است، از این رو بسته به سابقه، عنوان شغلی و موارد دیگر متفاوت خواهند بود. یک طراح گرافیک ممکن است یک کارت ویزیت بخواهد که کمی از سبک شخصی آنها را به نمایش بگذارد، در حالی که یک معلم مدرسه ابتدایی ممکن است یک طراحی سرگرمکننده و قابل دسترس بخواهد. از این رو اگر دارنده فروشگاه لوازمخانگی هستید باید کارت ویزیت لوازم خانگی را با توجه به نوع کسب و کار خودتان انتخاب کنید.
فرقی نمیکند دارنده کدام کسب و کار باشید، برای به یاد ماندن و در دسترس بودن بهترین ابزار کارت ویزیت است. تجربه نشان داده که این کارتهای کوچک و کم جا بهندرت گم میشوند و افراد در نگهداری آنها تلاش میکنند تا در صورت لزوم به آن مراجعه کنند، مخصوصا اگر طراحی حرفهای داشته باشد علاقه به نگه داشتن آن نیز بیشتر میشود.
اگر میخواهید برای کسب و کار خود از این کارتها استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از همین ابتدا با طراحان حرفهای کار کنید تا مجبور به تغییر طرح نباشید. چراکه با تغییر طراحی ممکن است مشتریان قدیم را از دست دهید و کسب و کار شما به عنوان یک کسب و کار تازه جلوه کند نه یک کسب و کار قدیمی. شما میتوانید با دانلود طرح کارت ویزیت از ایران طرح در انتخاب طراحی مورد نظر سرعت بیشتری داشته باشید.