bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۰۴۶۶۲

بزرگراه امام علی (ع) رتبه اول در تصادفات پایتخت/ معابر بزرگراهی برای موتورسیکلت‌ها طراحی نشده‌اند!

بزرگراه امام علی (ع) رتبه اول در تصادفات پایتخت/ معابر بزرگراهی برای موتورسیکلت‌ها طراحی نشده‌اند!

بیش از ٥٠ درصد از تصادفات در معابر بزرگراهی شهر تهران مربوط به تصادفات موتورسواران است که راکبین موتورسیکلت رتبه دار تصادفات در بزرگراه‌ها هستند.

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: مجموع ۴۱ درصد فوتی‌ها و ۶۳ درصد از جرحی‌ها و یازده ممیز دو دهم درصد از تصادفات خسارتی از کل تصادفات ۹ ماهه امسال مربوط به تصادفات موتورسیکلت سواران بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: متاسفانه بیشترین سهم تصادفات موتورسواران به بزرگراه‌های شهر تهران تعلق دارد و در جایی که ما انتظار تردد موتورسیکلت را نداریم، آن‌ها تردد کرده و چون موارد ایمنی را نیز رعایت نمی‌کنند حوادثی تلخ را شاهد هستیم.

 وی ادامه داد: بیش از ٥٠ درصد از تصادفات در معابر بزرگراهی شهر تهران مربوط به تصادفات موتورسواران است که راکبین موتورسیکلت رتبه دار تصادفات در بزرگراه‌ها هستند.

سرهنگ جوانبخت افزود: در واقع رتبه اول تصادفات را بزرگراه امام علی (ع) دارد که در این محدوده موتورسواران ایمن رانندگی نمی‌کنند و تردد‌های زیادی نیز دارند.

وی گفت: بعد از آن و از نظر تصادف خیزی منطقه ۱۴ شهر تهران است و بزرگراه‌های غربی شهر تهران بیشترین میزان تصادفات موتورسیکلت را دارند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: نکته جالب اینجاست که ما بیشترین میزان تردد‌ها را در مناطق ۱۱ و ۱۲ داریم، ولی کمترین میزان و درصد تصادفات فوتی را در این محل‌ها شاهد هستیم و این گویای این است که موتورسوارانی که در این محل‌ها در حال تردد هستند به گونه‌ای حرفه ای‌تر هستند و از سرعت‌های کمتری استفاده می‌کنند و از کلاه ایمنی نیز استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: معابر بزرگراهی بدلیل اینکه سرعت‌ها بالاست برای تردد موتورسیکلت‌ها طراحی نشده است و نباید این راکبین در بزرگراه‌ها تردد کنند چرا که در حوادث شدت خسارات بالا می‌رود و متاسفانه شاهد حوادث تلخ در این معابر هستیم.

bato-adv
bato-adv
bato-adv