فولکسواگن در حال پیشبرد بزرگترین عرضه خودروهای برقی و نرمافزار در این صنعت است و حدود ۵۲میلیارد یورو (۵/ ۵۶میلیارد دلار) سرمایهگذاری تا سال ۲۰۲۶ اختصاص داده است. این خودروساز آلمانی و سایر تولیدکنندگان همچنان به مقابله برای رسیدن به شرکت تسلا ادامه میدهند. تسلا اوایل ماه جاری هدف تولید دو میلیون خودرو در سال جاری را اعلام کرد.
فولکسواگن بر این باور است که سرمایهگذاری در نرمافزارهای جدید و فناوری خودروهای الکتریکی در دو تا سه سال آینده به اوج خود میرسد و هدف این شرکت نیز کسب بازده قابلتوجه از مدلهای الکتریکی است.
به گزارش ایسنا، آرنو آنتلیتز، مدیر مالی فولکسواگن، گفت: تا سال ۲۰۲۶، بزرگترین خودروساز اروپا تقریبا هیچ سرمایهگذاریای در فناوری موتور احتراقی انجام نخواهد داد. او گفت: بار سرمایهگذاری در آن زمان از بین خواهد رفت و این زمانی است که ما میخواهیم بازده قابلتوجهی از تحرک الکتریکی داشته باشیم.
فولکسواگن در حال پیشبرد بزرگترین عرضه خودروهای برقی و نرمافزار در این صنعت است و حدود ۵۲میلیارد یورو (۵/ ۵۶میلیارد دلار) سرمایهگذاری تا سال ۲۰۲۶ اختصاص داده است. این خودروساز آلمانی و سایر تولیدکنندگان همچنان به مقابله برای رسیدن به شرکت تسلا ادامه میدهند. تسلا اوایل ماه جاری هدف تولید دو میلیون خودرو در سال جاری را اعلام کرد.
سهام این شرکت پیشرو خودروهای الکتریکی پس از افت ۶۵درصدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون ۴۴درصد جهش کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، آنتلیتز گفت: فولکسواگن به دنبال افزایش سودآوری است تا ارزش خود را افزایش دهد و این ارزش درحالحاضر به ۷۳میلیارد یورو رسیده است. او افزود: فولکس قرار است بر جذابترین ذخایر سود از نظر بخش خودرو و از نظر منطقه تمرکز کند.