رنو مگان خودرویی که برای ما ایرانیان بسیار آشناست میرود با تغییراتی گسترده به بازار آمده و جلوهنمایی میکند.
به گزارش خبرآنلاین، شرکت رنو قرار است دیگر این خودرو را در سگمنت سدان تولید نکند وبا توجه به تاب و تب کراساورها و SUV ها، مگان را در قالب یک کراساور خواهیم دید.
جدیدترین نسخهی این خودرو، مگان E-Tech نام دارد که نسخهای تماما برقی از مگان است. پلتفرم به کار رفته در این خودرو با نیسان آریا یکسان است.
از نظر طراحی با همان امضای خاص رنو مواجهیم. طراحی چراغهای جلو در همان قالب C شکل صورت گرفته و دنباله آن به قسمت پایینی سپر متصل شده است.
نمای بغل مگان طراحی خاص و زیبایی دارد. رینگهای ۲۰ اینچی به جذابیت این قسمت افزوده است.
بدنهی خودرو طراحی خمیده و گرد مانندی دارد.
طراحی b شکل چراغهای عقب باریکتر از دیگر محصولات رنو صورت گرفته است. دیفیوزر قسمت عقب طراحی سادهای دارد.
کابین مگان به شکل بسیار زیبایی طراحی شده و از ارگونومی بسیار خوبی بهرهمند است. عناصری مثل فرمان D کات با فرم خاص در کنار شکل خاص دریچه تهویه هوا و استفاده از متریال چوب، نمای داخلی را جذابتر کردهاند. رنو سبک طراحی این کابین را OpenR مینامد.
در مجموع طراحی مگان E-Tech پخته و واقعا جذاب است.
دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی (اطلاعات-سرگرمی) و ۱۲.۳ اینچی (کیلومتر شمار) به شکل L مانند به هم متصل شدهاند.
سیستمهای صوتی Arkamy و هارمن کاردن برای این خودرو قابل سفارش هستند.
۲۶ سیستم کمکی راننده در این خودرو قرار دارند که در ۳ حالت رانندگی، ایمنی و پارک کردن به کار میروند.
این رنوی جذاب قابلیت رانندگی خودران سطح ۲ را داراست.
پیشرانههای به کار رفته در این خودرو حداقل ۱۳۰ و حداکثر ۲۱۵ اسببخار تولید میکنند. شتاب صفر تاصد نسخه قدرتمند مگان ۷.۴ ثانیه است.
باتری ۴۰ کیلوواتی حدود ۳۰۰ کیلومتر و باتری ۶۰ کیلوواتی حدود ۴۷۰ کیلومتر مسافت را پس از هر بار شارژ طی میکند.
مگان E-Tech در پنج نسخه Equilibre، Techno، Launch Edition و Iconic عرضه میشود.
بازه قیمتی این خودرو از ۳۷ تا ۴۲ هزار دلار است.
اگر زیرساختهای خودروهای برقی در ایران حضور داشت و شرایط تشویقی خاصی در ایران برای این نوع ماشینها در نظر گرفته میشد، مگان E-Tech در صورت ورود به بازار میتوانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.