کمپانی چری در حال توسعه سبد محصولات خود است و به تازگی از پرچمداران جدیدی رونمایی کرده است.
یکی از این پرچمداران، چری آریزو ۸ نام دارد. خودرویی که احتمال دارد در بازار ایران حضور یابد. آریزو ۸ در بهار امسال معرفی شد و نشاندهنده سبک جدیدی از طراحی در محصولات چری بود.
به گزارش خبرآنلاین؛ نمای جلویی خودرو کاملا تهاجمی است و چراغ جلوی آریزو ۸ به گونهای طراحی شده که دو تیکه به نظر میرسد.
با باریک شدن چراغهای جلو، اجازه بیشتری به خودنمایی جلوپنجره داده شده است. نمای بغل خودرو کشیده و شبیه به خودروهای فستبک طراحی شده و حالت کسل کنندهای ندارد. خطوط طراحی و برجستگیها در این قسمت قابل توجه است.
قابل حدس است که چراغهای پشتی به شکل متصل باشد. سبک چراغ عقب مانند همان چیزی است که در کراساور امودا ۵ دیدهایم.
عجیب است که چینیها در محصول پرچمدارشان هم از سر اگزوزهای اسپرت و واقعی استفاده نمیکنند و در دیفیوزر خودرو، از همان طرح اگزوز غیرواقعی استفاده میکنند!
نمای داخلی آریزو ۸ همان سبک غالب در محصولات چری را دارد. دو نمایشگر بزرگ و متصل در کنار فرمان دی-کات، که جذاب و لوکس طراحی شده، و همچنین چوبکاریها، در زیبایی کابین موثر بودهاند. سبک طراحی تودریها زیبا بوده و قابل توجه هستند.
امکانات شاخصی مثل نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی، هداپ دیسپلی با واقعیت افزوده، کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص چهره و... در این خودرو حضور دارند.
طبق معمول، پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۵۶ اسببخاری و گشتاور ۲۳۰ نیوتونمتری در این خودرو دیده میشود.
البته نسخه GT آریزو ۸ دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۹۷ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.
گیربکس این نسخه ۷ سرعته دو کلاچهتر است. آریزو ۸ رقیب خودروهای مهمی مثل تویوتا کمری، کیا K۵ و هیوندای سوناتا است.
بازه قیمتی این سدان چینی از ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار است.