جیلی مالک کارخانه لوتوس است که بهتازگی اولین شاسیبلند الکتریکی خود را به بازار عرضه کرده است. شرکتی که تاکسیهای الکتریکی شهر لندن را میسازد هم زیرمجموعه این خودروساز چینی است. گروه خودروسازی جیلی میگوید در سال گذشته میلادی بیش از دومیلیون و ۳۰۰هزار دستگاه خودرو فروخت که حدود یکسوم آن الکتریکی یا هیبرید- الکتریکی بود.
گروه خودروسازی جیلی با ایجاد یک زیرمجموعه تازه قصد دارد مدلهای الکتریکی و هیبرید- الکتریکی لوکس به بازار عرضه کند. نام این زیرمجموعه جدید گالاکسی است و قرار است در دو سال آینده هفت مدل تولید کند. چهار مدل گالاکسی هیبرید- الکتریکی و سه مدل کاملا الکتریکی خواهد بود.
به گزارش دنیای اقتصاد، اولین مدل که یک شاسیبلند هیبرید- الکتریکی است L ۷ نام دارد و در بهار آینده به بازار میآید. مدل دوم هم که تابستان آینده در چین فروخته خواهد شد، یک سدان هیبرید- الکتریکی به نام L ۸ است.
جیلی اطلاعات زیادی درباره مدلهای گالاکسی منتشر نکرده، اما با توجه به مدلهای هیبرید- الکتریکی موجود کارخانه پیشبینی میشود حداکثر سرعت این خودروها ۲۰۰ کیلومتر در ساعت باشد و با باتری شارژشده و باک پر بتوانند تا ۱۳۷۰ کیلومتر حرکت کنند.
جیلی در حال حاضر خودروهای الکتریکی خود را تحت دو زیرمجموعه به نامهای جئومتری و زیکر میفروشد. محصولات جئومتری ارزان و مدلهای زیکر لوکس هستند.
جیلی همچنین زیرمجموعه دیگری به نام لینکاندکو دارد که این شرکت هم خودروهای هیبرید- الکتریکی میسازد. ولوو و پلاستار، دو خودروساز سوئدی که خودروهای الکتریکی میسازند، هم زیرمجموعه جیلی هستند و این شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی اسمارت با بنز همکاری میکند.
جیلی همچنین مالک کارخانه لوتوس است که بهتازگی اولین شاسیبلند الکتریکی خود را به بازار عرضه کرده است. شرکتی که تاکسیهای الکتریکی شهر لندن را میسازد هم زیرمجموعه این خودروساز چینی است. گروه خودروسازی جیلی میگوید در سال گذشته میلادی بیش از دومیلیون و ۳۰۰هزار دستگاه خودرو فروخت که حدود یکسوم آن الکتریکی یا هیبرید- الکتریکی بود.