لاماری ایما یکی از جدیدترین خودروهای بازار چین است که در بازار داخل ایران هم عرضه شد. این خودرو توسط آرین موتور در کشور تولید میشود.
به گزارش تجارتنیوز، با ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، شرکت آرین موتور به عنوان عرضهکننده محصولات میتسوبیشی و دیاس در ایران مجبور به پیدا کردن راه جدید برای جلوگیری از تعطیلی شرکت شد.
این شرکت با راهاندازی خط تولید، اقدام به مونتاژ خودروهای چینی و عرضه آن به بازار داخل کشور کرد.
دانگفنگ T۵EVO که با نام لاماری ایما در داخل کشور عرضه شد، به دلیل ظاهر زیبا مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. این خودرو در سال ۲۰۲۱ وارد بازار چین شد و آن را بهنوعی میتوان یکی از جدیدترین خودروهایی دانست که با فاصله کم شاهد حضورش در بازار داخل کشور نیز هستیم.
لاماری ایما از یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۱.۵ لیتری TGDI و استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره میبرد که به کمک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر، قدرت پیشرانه را به چرخهای جلو منتقل میکند.
این کراساوور چینی در حالت اسپرت رانندگی، واکنش پدال گاز را سریعتر و تعویض دندههارا دیرتر انجام میدهد تا اندکی حس رانندگی اسپرت و سریع با آن بگیرید.
شاید بتوان طراحی لاماری ایما را یکی از زیباترین طراحیها در بین خودروهای مونتاژی دانست. زیرا طراحی این کراساوور زیبا، برعهده طراح یکی از خودروهای مرسدس بنز SLK بوده است؛ بنابراین انتظارات از زیبایی لاماری ایما تا حد خودروهای مرسدس، بالا میرود.
در نمای جلوی خودرو، قسمت جلوپنجره از پوزه کوسه الهام گرفته شده. همچنین چراغهای جلو بهصورت دو تکه درنظر گرفته شده که جزو طراحیهای روز دنیا است. به صورت کلی نمای قسمت جلوی خودرو بسیار زیبا طراحی شده است.
جالب است بدانیم قسمت جلوی خودرو با چراغهای باریکی که بالای سپر طراحی شده، بسیار شبیه به محصول جک K۷ کرمان موتور شده است.
خطوط بدنه و امواجی که در قسمت جلوی خودرو شاهد بودیم، به قسمت جانبی نیز کشیده شده و با رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی، ظاهر زیبایی به این کراساوور چینی بخشیده است.
اما از نظر بسیاری، قسمت پشتی لاماری ایما جزو زیباترین طرحها در بین خودروهای مونتاژی چینی است. چراغ یکپارچه و زیبای عقب که در طول بدنه کشیده شده به همراه چند خط شکسته که تا قسمت دیفیوزر دیده میشود، به همراه چراغ ترمزی که به صورت سه خط روی باله عقب طراحی شده، ظاهر مدرن و اسپرتی به خودرو بخشیده است.
خوشبختانه دو عدد اگزوز دولول کرومی رنگی که در پایین سپر طراحی شدهاند مانند اکثر خودروهای مونتاژی چینی، دکوری نیستند و این امر لاماری ایما را شبیه به کراساوورهای اسپرت جهانی میکند.
یکی از نقطه قوتهای این خودرو، ایمنی نسبتا خوب آن در بین خودروهای چینی است. چراکه توانسته از موسسه C-NCAP پنج ستاره ایمنی را بگیرد.
با ورود به داخل کابین لاماری ایما طرح کانال کولر، اولین چیزی است که توجه شما را جلب میکند چرا که به نظرتان قبلا در خودروی دیگری آن را دیدهاید. بله این نما دقیقا مشابه خودروهای مرسدس بنز است.
یک نمایشگر یکپارچه در طول داشبورد کشیده شده که در واقع دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی است؛ بنابراین پشت آمپر به صورت تماما دیجیتالی طراحی شده.
جنس کنسول وسط مشکی پیانویی است که جزو نقاط ضعف کابین محسوب میشود. زیرا این جنس در بلندمدت کیفیت خود را از دست میدهد و چهره زشتی به خود میگیرد.
در اکثر قسمتهای داخلی لاماری ایما از پلاستیک خشک استفاده شده و این امر باعث گرفتن حس بد هنگام رانندگی با این خودرو میشود. همچنین به دلیل سیستم تعلیق خشک از نظر مالکان، در داخل کابین کوبشهای زیادی به گوش میرسد.
زیرآرنجی مجهز به کولباکس این کراساوور جذاب آپشن کارآمدی برای سفرهای طولانی با خودرو است.
در قسمت عقب، فضا برای سرنشینان خوب و مناسب درنظر گرفته شده که اذیتکننده نیست. فضای صندوق عقب با حجم ۴۸۰ لیتر در رده خود قابل قبول است.
همانطور که اشاره کردیم، لاماری ایما از ایمنی قابل قبولی برخوردار است؛ بنابراین مجموع ایربگهایی که روی آن قرار گرفته، به شش عدد میرسد که شامل ایربگهای راننده و سرنشین جلو، ایربگهای جانبی جلو و ایربگ پردهای است.
از دیگر آپشنهای این خودرو میتوان به کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، دوربین دنده عقب، ترمز کمکی، ترمزپارک برقی، فرمان برقی حساس به سرعت، ورود و استارت بدون کلید و سانروف اشاره کرد.
متاسفانه این خودرو از لحاظ تعداد آپشن و امکانات رفاهی، نسبت به سایر رقبای همقیمت خود، در رده پایینتری قرار میگیرد.
این کراساوور چینی در هفته دوم اسفندماه ۱۴۰۱ به قیمت دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان در بازار معامله شد. همچنین قیمت کارخانهای که شرکت آرین پارس موتور برای آن درنظر گرفته، یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان است.