آیفون ۱۴ پرو مکس در این تست توانست ۲۷ ساعت و ۴۴ دقیقه دوام بیاورد، درحالیکه سامسونگ تا ۲۷ ساعت و ۶ دقیقه روشن ماند. اگرچه با اختلاف کمی روبهرو هستیم، اما باتری نماینده سامسونگ تقریباً ۷۰۰ میلیآمپر-ساعت حجیمتر است.
گلکسی S ۲۳ اولترا به باتری ۵۰۰۰ میلیآمپرساعتی و آیفون ۱۴ پرو مکس به باتری ۴۳۲۳ میلیآمپرساعتی مجهز شدهاند.
به گزارش دیجیاتو، رقابت میان اپل و سامسونگ همیشه جذاب بوده و با معرفی پرچمدارهای جدید این شرکتها، کاربران میخواهند ببینید آنها در برابر یکدیگر چه عملکردی دارند. قبلاً شاهد انتشار ویدیوی تست مقاومت قدرتمندترین پرچمدارهای کنونی این شرکتها، یعنی گلکسی S ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس بودیم. حالا نوبت به شارژدهی آنها رسیده است.
کانال یوتوب PhoneBuff اینبار تصمیم گرفته در ویدیویی، میزان شارژدهی جدیدترین پرچمدارهای سامسونگ و اپل را با یکدیگر مقایسه کند. همانطور که میدانید، با دو گوشی هوشمند از دو دنیای متفاوت روبهرو هستیم: اندروید و iOS. همچنین تراشههای مورد استفاده در آنها هم متفاوت است.
همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده میکنید، کانال یوتوب PhoneBuff برای بررسی شارژدهی این پرچمدارها تستهای مختلفی را انجام داده است؛ از ارسال پیامک گرفته تا اجرای اپهای مختلف مانند اینستاگرام و همچنین وبگردی. در تمام این تستها، سامسونگ پابهپای آیفون حرکت میکند و حتی درزمینه اجرای بازی هم برخلاف نسل قبلیاش، گلکسی S ۲۳ اولترا عملکرد بسیار خوبی دارد.
در این تست، اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی مانند اسنپچت و فیسبوک بیشترین تأثیر را روی شارژدهی گلکسی S ۲۳ اولترا داشتند، بهگونهای که اگر خبری از این اپها نبود، شاید سامسونگ درنهایت میتوانست نماینده اپل را شکست دهد. بااینحال برنده اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس با باتری کوچکتر است.
آیفون ۱۴ پرو مکس در این تست توانست ۲۷ ساعت و ۴۴ دقیقه دوام بیاورد، درحالیکه سامسونگ تا ۲۷ ساعت و ۶ دقیقه روشن ماند. اگرچه با اختلاف کمی روبهرو هستیم، اما باتری نماینده سامسونگ تقریباً ۷۰۰ میلیآمپر-ساعت حجیمتر است.
این تست نشان میدهد که چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مورد استفاده در گلکسی S ۲۳ اولترا تا چه اندازه بهینه شده و البته سامسونگ با استفاده از قطعات دیگر و بهینهسازیهای نرمافزاری توانسته است شارژدهی پرچمدارش را افزایش دهد. بااینوجود، ظاهراً کوالکام در نسل بعدی تراشه پرچمدارش روی عملکرد بیشتر از بهرهوری انرژی کار میکند که میتواند شارژدهی باتری را قربانی کند؛ بنابراین احتمالاً رقابت در نسل بعدی جذابتر خواهد بود.