فولکسواگن با توجه به کاهش هزینه موتورهای احتراقی اعلام کرد در نظر دارد ۱۸۰میلیارد یورو (۵/ ۲۵۹میلیارد دلار سنگاپور) برای تولید باتری و عملکرد مرتبط با آن در آمریکای شمالی سرمایهگذاری کند. با توجه به هدف فروش ۵۰درصدی خودروهای برقی در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰، بیش از دوسوم بودجه سرمایهگذاری پنجساله به برقیسازی و دیجیتالی شدن اختصاص مییابد.
فولکسواگن طی پنج سال، ۱۸۰میلیارد یورو برای رسیدن به هدف خودروهای برقی سرمایهگذاری میکند. به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه فولکسواگن برای رسیدن به هدف فروش ۵۰درصدی خودروهای برقی در سطح جهان تا سال ۲۰۳۰ تلاش میکند، بیش از دوسوم از بودجه سرمایهگذاری پنجسالهاش به برقیسازی و دیجیتالیشدن اختصاص مییابد.
فولکسواگن با توجه به کاهش هزینه موتورهای احتراقی اعلام کرد در نظر دارد ۱۸۰میلیارد یورو (۵/ ۲۵۹میلیارد دلار سنگاپور) برای تولید باتری و عملکرد مرتبط با آن در آمریکای شمالی سرمایهگذاری کند. با توجه به هدف فروش ۵۰درصدی خودروهای برقی در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰، بیش از دوسوم بودجه سرمایهگذاری پنجساله به برقیسازی و دیجیتالی شدن اختصاص مییابد.
فولکس واگن در گزارش سالانه خود اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ با درآمد ۸۰۰میلیون یورویی، ۱/ ۲میلیارد یورو زیان عملیاتی متحمل شد. بر اساس گزارش رویترز، ۱۵میلیارد یورو در آخرین طرح سرمایهگذاری، برای کارخانههای باتری و مواد خام در نظر گرفته شده است که شرکت ابتدا بر تامین مواد اولیه موردنیاز خود و سپس ساخت سایتهای جدید تمرکز کرده است.
فولکسواگن پیشتر برنامه خود را برای افزایش برد احتمالی پلتفرم MEB به ۷۰۰کیلومتر اعلام کرده است. این موضوع احتمالا بر مدلهای آتی که هنوز عرضه نشدهاند تاثیر خواهد گذاشت، همچنین میتواند برد مدلهای موجود فعلی را افزایش دهد یا بهعنوان یک ارتقای مستقل یا بهعنوان بخشی از فیسلیفت آینده برای خودروهایی مانند ID.۴، ID.۳ و ID.۵ و همچنین ID جدید Buzz به کار گرفته شود.
منبع: دنیای اقتصاد