پلاگینها سهم بازار خود را به ۲۶درصد افزایش دادند. این نتیجه بدی نیست، با توجه به اینکه یارانه خودروهای برقی پایان یافته است. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا بازار پلاگین چینی همچنان روند کاهشی خواهد داشت یا اینکه کاهش قیمت که توسط بسیاری از تولیدکنندگان اعمال میشود، مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد.
ژانویه ۲۰۲۳ ماه بسیار چالشبرانگیزی برای فروش خودرو در چین بود، زیرا تعداد کل ثبتنامها بیش از ۳۰درصد کاهش یافت و به حدود ۳/ ۱ میلیون دستگاه رسید.
به گزارش خبر خودرو، طبق برآوردهای صورت گرفته، حدود ۳۴۳هزار و ۶۹۱ دستگاه خودروی برقی پلاگین مسافری جدید در ماه ژانویه در چین به ثبت رسیده است که ۸درصد کاهش نسبت به سال گذشته را به خود میبیند.
با این حال، پلاگینها سهم بازار خود را به ۲۶درصد افزایش دادند. این نتیجه بدی نیست، با توجه به اینکه یارانه خودروهای برقی پایان یافته است. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا بازار پلاگین چینی همچنان روند کاهشی خواهد داشت یا اینکه کاهش قیمت که توسط بسیاری از تولیدکنندگان اعمال میشود، مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد.
تسلا مدل Y و تسلا مدل ۳ به ترتیب شماره ۵ و ۶ بودند. دو تسلا تنها مدلهای غیرچینی در بین ۲۰ مدل برتر بودند، زیرا حتی فولکس واگن ID.۴ نیز نتوانست با سونامی خودروهای برقی محلی رقابت کند. مزیت بیوای دی نسبت به سایر برندها و تولیدکنندگان در چین خیرهکننده است. این شرکت از ۴۰درصد سهم بازار فراتر رفت. تسلا با سهم ۸/ ۷درصدی بهترین در بین بقیه است.