از نظر طراحی، منصوری F۹XX Tempesta Celeste دنبالهروی نسخه کوپه است. بهرسم منصوری، در این پروژه نیز شاهد استفاده گسترده از فیبر کربن در قسمتهای مختلف بدنه هستیم. برای هدایت بهتر جریان هوا، مهندسین این تیونر مشهور در ساختار سپر و ورودیهای هوا بازنگریهای انجام دادهاند. اسپلیتر و تیغههای جانبی نیز جدید هستند.
منصوری سال گذشته با رونمایی از پروژه F۹XX سروصدای زیادی بر پا کرد. این پروژه بر مبنای فراری SF۹۰ استراداله تولید شد و بهخاطر حجم بالای تغییرات مثبت با استقبال بالایی مواجه شد. پس از موفقیت این پروژه، حالا منصوری به سراغ نسخه اسپایدر این سوپراتومبیل ایتالیایی رفته و آن را به مدلی بسیار جذابتر و سریعتر تبدیل کرده است.
به گزارش دیجیاتو، این پروژه جدید F۹XX Tempesta Celeste نام دارد و بهلطف استخراج ۱۱۰۰ اسببخار قدرت از ۴ لیتر حجم، صفر تا صد را درعرض تنها ۲.۴ ثانیه طی میکند.
از نظر طراحی، منصوری F۹XX Tempesta Celeste دنبالهروی نسخه کوپه است. بهرسم منصوری، در این پروژه نیز شاهد استفاده گسترده از فیبر کربن در قسمتهای مختلف بدنه هستیم. برای هدایت بهتر جریان هوا، مهندسین این تیونر مشهور در ساختار سپر و ورودیهای هوا بازنگریهای انجام دادهاند. اسپلیتر و تیغههای جانبی نیز جدید هستند.
علاوه بر سپر، منصوری کاپوت استاندارد را هم با یک کاپوت جدید تعویض کرده است. بخشی از این کاپوت جنسی از فیبر کربن دارد و نوار موجود به شکافهای آبششمانند روی گلگیرها ختم میشود. رینگهایی که منصوری برای F۹XX Tempesta Celeste انتخاب کرده است، وزن خیلی پایینی دارند. این رینگها در جلو ۲۱×۹.۵ و در عقب ۲۲×۱۲ اینچی هستند و بهترتیب با تایرهای ۲۵۵/۳۰ و ۳۳۵/۲۵ احاطه شدهاند.
تیونر پرآوازه ایرانی در پروژه F۹XX Tempesta Celeste توجه ویژهای به مباحث آیرودینامیک داشته است. در این راستا، آینههای جانبی استاندارد جای خود را به آینههایی با قاب متفاوت دادهاند. منصوری میگوید رکاب جانبی شخصیساز نیز باعث بهبود آیرودینامیک خودرو میشود.
برخلاف نسخه کوپه که یک باله بزرگ برگرفته از فراری FXX K در انتهای خود دارد، در نسخه اسپایدر باله ثابت سرتاسری موظف است نیروی رو به پایین ایجاد کند. مکمل جذابیتهای ظاهری تازهترین پروژه منصوری چهار خروجی اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ است.
در داخل کابین، بخشی وجود ندارد که منصوری تغییری در آن اعمال نکرده باشد! روکشهای این پروژه اکثراً چرمی هستند و تزئینات جنسی از فیبر کربن دارند. منصوری تأکید میکند که مشتریان از نظر شخصیسازی با هیچ محدودیتی روبهرو نیستند و تمامی سلایق و نظرات آنها در کابین اعمال خواهد شد.
همانند نمای ظاهری، دامنه تغییرات در بخش فنی هم قابلتوجه است. با بهینهسازیهای منصوری، موتور ۴ لیتری توئین توربوشارژ V۸ بهتنهایی ۹۸۰ اسببخار قدرت و ۹۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. شاید بدانید در حالت استاندارد این موتور توانایی تولید ۷۶۹ اسببخار قدرت را دارد.
فراری SF۹۰ اسپایدر از سه موتور برقی نیز بهره میبرد. این موتورها در پروژه منصوری دستنخورده باقی ماندهاند، اما با افزایش خروجی موتور V۸، مجموع قدرت پیشرانه هیبریدی آورده جدید منصوری حالا برابر با ۱۱۰۰ اسببخار است. با اتکا به این پیشرانه بسیار قدرتمند، F۹XX Tempesta Celeste صفر تا صدی برابر با ۲.۴ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر در ساعت میرسد. برای مقایسه باید گفت شتاب نسخه استاندارد فراری SF۹۰ اسپایدر ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با ۳۳۹ کیلومتر است.
براساس برنامهریزیها، از منصوری F۹XX Tempesta Celeste تنها سه دستگاه تولید خواهد شد. مثل پروژههای اخیر، قیمت این اسپایدر منحصربهفرد نیز مشخص نیست، اما مسلماً علاقهمندان باید خود را برای پرداخت رقمی بسیار بیشتر از مدل استاندارد آماده کنند. نسخه استاندارد فراری SF۹۰ اسپایدر با پرداخت ۵۷۰ هزار دلار قابل خرید است.